هوندا WR-V با کیت Damd Reverb به یک شاسیبلند رترو شبیه جیپ چروکی تبدیل شده است. این خودرو با ظاهری کلاسیک و روح ژاپنی، نوستالژی را به خیابانها میآورد.
درحالیکه جیپ برای احیای نام چروکی با نسل جدید برای سال ۲۰۲۶ آماده میشود، یک تیونر ژاپنی به نام Damd با تبدیل هوندا WR-V به شاسیبلندی شبیه به جیپ چروکی افسانهای، همه را غافلگیر کرده است. این پروژه که با نام Damd Reverb شناخته میشود، ابتدا بهصورت پروتوتایپ در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۲۵ رونمایی شد و پس از استقبال گسترده، به تولید رسید. طراحی Damd Reverb مستقیماً از جیپ چروکی XJ مدل ۱۹۸۳ الهام گرفته شده است؛ خودرویی که به دلیل طراحی نمادینش به جایگاه اسطورهای دست یافته است.
هوندا WR-V، شاسیبلندی جمعوجور که در هند تولید و به ژاپن صادر میشود، پایه این پروژه است. Damd با کیت کامل خود، این خودرو را به یک چروکی مدرن تبدیل کرده است. بخش جلویی Reverb قلب این تحول است. جلوپنجره هفت شیاری رترو، همراه با چراغهای مربعی و راهنماهای جداگانه، حس و حال چروکی کلاسیک را زنده میکند. کاپوت مربعی، سپر مقاوم با محافظ شبیه آلومینیوم و نمای جلویی بازطراحیشده، این شاسیبلند را به یک ماشین زمان تبدیل کردهاند. بااینحال، از گلگیرها به سمت عقب، هویت هوندا WR-V حفظ شده است.
در نمای جانبی، نوارهای تزئینی با طرح چوب، حس و حال آمریکایی را تقویت میکنند. خودروی نمایشی مجهز به رینگهای ۱۶ اینچی کراس کانتری و لاستیکهای آلترین گودریچ است. برای تقویت ظاهر آفرود، کیت افزایش ارتفاع ۳۰ تا ۳۵ میلیمتری نصب شده که ارتفاع خودرو را بهاندازه کافی بالا برده تا ظاهری عضلانیتر داشته باشد. Damd همچنین قطعهای تزئینی برای چراغهای عقب طراحی کرده که بهزودی عرضه میشود. این قطعه با طرحی خاص و نوشته Reverb در بخش میانی، نشان هوندا را پنهان میکند. داخل کابین، طراحی استاندارد WR-V حفظ شده اما Damd روکشهای سفارشی با طرح شطرنجی برای صندلیهای جلو و عقب ارائه میدهد که جلوهای جذاب به فضای داخلی میبخشد.
از نظر فنی، Damd Reverb هیچ تغییری نسبت به هوندا WR-V استاندارد ندارد. این خودرو مجهز به موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۹ اسب بخار است. در بازار ژاپن، این موتور تنها با گیربکس CVT عرضه میشود و گزینهای برای گیربکس دستی یا سیستم چهارچرخ محرک وجود ندارد. این ویژگیها ممکن است برای علاقهمندان به آفرود سنگین محدودیت ایجاد کند، اما با ماهیت شهری WR-V همخوانی دارد.
کیت کامل تغییر ظاهر Damd Reverb با قیمت ۳۲۷,۸۰۰ ین (حدود ۲,۳۰۰ دلار) عرضه میشود که هزینه رنگآمیزی را شامل نمیشود. ارتقاء چراغهای LED با قیمت ۲۶,۴۰۰ ین (۱۸۰ دلار) و نوارهای تزئینی طرح چوب با قیمت ۶۳,۸۰۰ ین (۴۴۰ دلار) در دسترس هستند. هوندا WR-V استاندارد در ژاپن بین ۲,۳۹۸,۰۰۰ تا ۲,۵۸۰,۶۰۰ ین (۱۶,۶۰۰ تا ۱۷,۹۰۰ دلار) قیمت دارد. با احتساب هزینه کیت، این شاسیبلند گزینهای مقرونبهصرفه برای افرادی است که به دنبال ظاهری کلاسیک بدون خرید خودرویی قدیمی هستند.
شهاب
۱۷ خرداد ۱۴۰۴ژاپنیا دو چهره دارن یا شاهکار میسازن مثل LFA و GTR یا اگه بخوان مزخرفات بسازن یجوری میسازن که کل دنیا حالش بهم بخوره مثل میتسوکا چه وضعشه
elijah2001
۱۷ خرداد ۱۴۰۴💯🇯🇵
O
۱۷ خرداد ۱۴۰۴خیلی ضایع و زشت هست اصلا از این کیت ها خوشم نمیاد و اکثرا هم روی هوندا سوار میشن
yektachafi
۱۷ خرداد ۱۴۰۴نمای جلو خیلی خوب و کلاسیک شده
عقبش زیادی شلوغه
ولی قیمتش خوبه
ارسلان
۱۷ خرداد ۱۴۰۴مفته به خدا….جلو پنجره اش ولی جالب نیست!! ولی موجود بشه انتخابمه با این قیمت!!
توی واقعیت خودروهای ژاپنی و آلمانی و…چون کیفیت خوبی دارند ، زستیشون به چشم نمیاد زیاد