هوندا که به «بامو ژاپن» شهرت دارد، از زمان تأسیس توسط سوئیچیرو هوندا در سال ۱۹۴۶، پیشگام نوآوریهای خودرویی بوده است. در ادامه با مهمترین دستاوردهای این برند ژاپنی آشنا خواهیم شد.
فرهنگ نوآوری در هوندا ریشهای عمیقتر از تأسیس شرکت در سال ۱۹۴۶ دارد و به ذهن خلاق سوئیچیرو هوندا بازمیگردد. وی ۱۵ سالگی، تحصیل را رها کرد و بهعنوان کارآموز در شرکت خدمات خودرویی Art Shokai مشغول شد. پس از اتمام کارآموزی، هوندا شعبهای مستقل را در شهر هاماماتسو مدیریت کرد و بعداً در شرکت Tokai Sekai فرآیند تولید رینگهای پیستون را خودکار کرد تا کارگران زن کمتجربه در دوران جنگ جهانی دوم که جایگزین مردان فراخوانده شده به میدان جنگ شده بودند، راحتتر کار کنند. این روحیه کارآفرینی به DNA شرکت هوندا تزریق شد که در سال ۱۹۵۹ به بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت جهان و در سال ۲۰۰۱ به دومین خودروساز بزرگ ژاپن تبدیل شد. در طول نزدیک به ۸۰ سال فعالیت، هوندا با نوآوریهای مهندسی متعدد، چهره صنعت خودرو را تغییر داده است.
هوندا اینسایت، طلایهدار خودروهای هیبریدی مدرن
یکی از تأثیرگذارترین نوآوریهای هوندا، معرفی خودروی هیبریدی اینسایت در سال ۱۹۹۹ بود که زودتر از تویوتا پریوس به بازارهای اروپا، آمریکا و استرالیا رسید و اولین خودروی هیبریدی مدرن تولیدی در این مناطق لقب گرفت. اینسایت از موتور ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی همراه با یک موتور الکتریکی ۱۳ اسب بخاری بهره میبرد. این ترکیب، مصرف سوخت فوقالعاده ۲.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه را ممکن کرد و با مخزن سوخت ۴۰ لیتری، بردی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر ارائه داد. علاوه بر پیشرانه انقلابی، استفاده از مواد سبک مانند آلومینیوم، منیزیم و پلاستیک، وزن خودرو را به ۸۳۸ کیلوگرم کاهش داد. اینسایت با ضریب درگ ۰.۲۵، کارآمدترین خودروی تولیدی از نظر آیرودینامیک در زمان خود بود، حتی با وجود ۱۲۰ باتری نیکل متال هیدرید که پشت صندلیهای سرنشینان قرار داشتند. یک ربع قرن بعد، میراث اینسایت در فناوری هیبریدی e:HEV هوندا زنده است که در تمام مدلهای کنونی این برند استفاده میشود. برخلاف سیستمهای هیبریدی دیگر که تکیهٔ اصلی آنها بر پیشرانهٔ درونسوز یا موتورهای الکتریکی است، e:HEV میتواند بسته به شرایط رانندگی بین دو موتور جابهجا شود و بهترین کارایی را ارائه دهد.
هوندا NSX، سوپرکاری که استانداردهای جهانی را بازتعریف کرد
هوندا با NSX، نوآوریهایش را به دنیای سوپرکارها منتقل کرد. نسل اول NSX در سال ۱۹۹۰ با اولین شاسی یکپارچه آلومینیومی در خودروهای تولیدی معرفی شد. آلومینیوم به دلیل وزن کم، مقاومت در برابر خوردگی، فراوانی و قابلیت بازیافت، مادهای ایدهآل بود اما هزینه بالا، دشواری جوشکاری و استحکام کمتر نسبت به فولاد، چالشهایی ایجاد کرد. آیرتون سنا، اسطوره فرمول یک، پس از رانندگی با پروتوتایپ NSX در پیست سوزوکای هوندا، به مهندسان گفت: «احساس میکنم کمی شکننده است». پس از آزمایشهای گسترده در پیست نوربرگرینگ آلمان، مهندسان هوندا استحکام پیچشی شاسی را ۵۰ درصد افزایش دادند. نتیجه، خودرویی بود که شکاف بین خودروهای سواری معمولی و خودروهای مسابقهای هوندا را پر کرد. با رعایت توافق نانوشته ژاپنی برای محدود کردن قدرت به ۲۸۰ اسب بخار، NSX عملکردی همتراز با سوپرکارهای اروپایی و آمریکایی ارائه داد و استانداردهای جدیدی در راحتی، قابلیت اطمینان و کاربرد روزمره در سگمنت سوپرکارها تعیین کرد.
گوردون موری، طراح افسانهای مکلارن F1، پس از رانندگی با NSX گفت:
لحظهای که NSX را راندم، تمام خودروهای معیار فراری، پورشه و لامبورگینی که برای توسعه F1 در نظر داشتم، از ذهنم محو شدند. کیفیت سواری و هندلینگ NSX هدف جدید طراحی ما شد
نسل دوم NSX نیز از فناوری هیبریدی برای ارتقای عملکرد استفاده کرد. موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۳۷۳ کیلووات (۵۰۰ اسب بخار) قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور، با موتور الکتریکی بین موتور و گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه ترکیب شد تا پاسخگویی آنی ایجاد کند. دو موتور الکتریکی دیگر در محور جلو، سیستم چهارچرخ محرک و کنترل مستقل هر چرخ جلو را فراهم کردند که هندلینگ فوقالعادهای به ارمغان آورد. این NSX عملکردی در سطح هایپرکارها با قیمتی در رده سوپرکارها ارائه داد و میراث نسل اول را ادامه داد.
VTEC، انقلابی در مهندسی موتور
یکی از کلیدیترین نوآوریهای هوندا، فناوری VTEC (کنترل الکترونیکی زمانبندی سوپاپ) بود که کارایی حجمی موتورها را بهبود داد. برخلاف موتورهای سنتی که پروفایل بادامک برای عملکرد در دور بالا یا کارایی در دور پایین طراحی میشد، VTEC با استفاده از دو پروفایل بادامک، هر دو را ترکیب کرد. این تکنولوژی اولین بار در موتور B16A اینتگرا XSi و سپس در موتور C30A نسل اول NSX استفاده شد. این موتور ۳ لیتری V6 با شاتونهای تیتانیومی (اولین در خودروهای تولیدی) تا ۸ هزار rpm دور میگرفت میچرخید و ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد که با فراری ۳۴۸ رقابت میکرد، اما NSX سبکتر و کارآمدتر بود. VTEC بعدها برای موتورهای SOHC، هیبریدی و توربوشارژ توسعه یافت و همچنان در خودروهای مدرن هوندا نقش کلیدی دارد.
گیربکس CVT و HR-V
هرچند هوندا اولین خودروسازی نبود که از گیربکس CVT استفاده کرد ولی هوندا با کراساوور کوچک HR-V که در سال ۱۹۹۸ معرفی شد، این نوع گیربکس را به شهرت رساند. HR-V با ترکیب کارایی، ارتفاع رانندگی بالاتر و دینامیک خودروی سواری، موفقیت بزرگی کسب کرد. گیربکس CVT نیز با انتقال نرم و پیوسته قدرت، کارایی و راحتی را بهبود داد و حالا در اکثر مدلهای هوندا، از سیویک تا CR-V، استفاده میشود.
فرمانپذیری چرخهای عقب
هوندا در سال ۱۹۸۷ با پریلود، اولین سیستم فرمانپذیری چهارچرخ را پس از یک دهه توسعه معرفی کرد. در آن زمان که الکترونیکهای پیشرفته امروزی وجود نداشت، هوندا سیستمی مکانیکی طراحی کرد که در زوایای کم فرمان، چرخهای عقب را همجهت با جلو و در زوایای زیاد (مثل پارک کردن)، خلاف جهت جلو حرکت میداد. این سیستم شعاع چرخش را از ۱۰.۶ به ۹.۶ متر کاهش داد و پایداری در سرعت بالا و چابکی در سرعت پایین را بهبود بخشید که ایمنی فعال خودرو را افزایش داد.
هوندا کلاریتی، گام بلند به سوی هیدروژن
در سال ۲۰۰۸، هوندا با کلاریتی بار دیگر تاریخساز شد و اولین خودروی هیدروژنی قابل اجاره برای مشتریان را عرضه کرد. این خودرو در کالیفرنیای جنوبی، ژاپن و اروپا در تعداد محدودی (به دلیل زیرساختهای سوختگیری ناکافی) عرضه شد، اما امکان تولید انبوه خودروهای هیدروژنی را اثبات کرد. کلاریتی با برد حدود ۴۰۰ کیلومتر، زمان سوختگیری ۵ دقیقهای و آلایندگی صفر، آیندهای پاک را نوید داد. نسل دوم کلاریتی برد را به حدود ۶۰۰ کیلومتر افزایش داد.
سری ۰ هوندا، بازتعریف خودروهای الکتریکی
هوندا با سری ۰ شامل کانسپتهای سدان و شاسیبلند، به دنبال بازتعریف خودروهای الکتریکی با الهام از فلسفه سوئیچیرو هوندا است. این خودروها با باتریهای متراکم و فوق نازک، وزن را کاهش داده و دینامیک رانندگی را بدون افت برد بهبود میبخشند. باتریها در کمتر از ۱۵ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ میشوند و با موتورهای الکتریکی جمعوجور و سبک، عملکردی استثنایی ارائه میدهند. طراحی رتروی این مدلها، چشمانداز جسورانه هوندا را تکمیل میکند.
Taha Ayoobi
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴عاشق nsx ام
Yaghoob
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴برند قابل احترام و پیشرو
JDM سابق
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴وی تک فوقالعاده است
مازیار
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴بدون تردید بهترینش و یکی از بهترینهای تاریخ این صنعت VTEC هست
ar-ma-n
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴برندی که در موتور سیکلت پادشاهی هست اوج کیفیت ژاپنی هست .
همینطوری در خودروسازی این بند نشون داده خواستن توانستن .
.
.
یک سوال نسل جدیش هنوز تولید میشه یا جایگزینی یا برنامه ای براش دارن دوستان ژاپنی فن ممنون میشم اگه اطلاعات دارن 🙏🏻🌹
R@min
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴بیمر که هیچی کل خودروسازای آلمان و آمریکا رو هم به زور به هوندا برسن.
پرافتخارترین موتورساز ایندی و بهترین موتورساز فرمول ۱ باشی یه پلشت از استرالیا بهت بگه بیمر ژاپن !!!
JDM سابق
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴کی میگه بیمر ژاپن 🤔
R@min
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴تو همین مقاله کار اکسپرت
R@min
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴همون مهندسی بیمر هم نه می فهمی نه می دونی چی بوده و هست.
یه پلشت آسیایی باید خیلی برای فهم جایگاه یه برند اونم هوندا بخونه.
R@min
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴اگر می تونی حرفتو ثابت کن مردشی من اینجام تا تهش.
اسحاق
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴رامین جان شما نزد ما دارای سابقه درخشانی هستی
ولی اینجا اشتباه گفتی R@min اشتباه گفتی که البته چیزی از ارزش هات کم نمیکنه
چون اتفاقا
واقعیتش اینه که برعکس اینی که گفتی واقعیتش اینه که
هوندا که هیچی کل خودروسازای ژاپن و اسیا رو هم به زور به بیمر و کلا هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هستن برسن که بازم هرکاری کنن به گرد پاشون نمیرسن .
چون
پرافتخارترین و
بهترین موتورساز فرمول ۱ ( فراری فورد مرسدس بنز )
( طبق آمار بیشترین تعداد برد ها از سازندگان موتور از اروپا و آمریکا هستن که رکورددار ۱ اول هستن پرافتخارترین و بهترین موتور سازان ۱ فرمول ۱
و NHRA و ناسکار و… هستن
و بیمر صدتا مثل اینو میخره و میفروشه با علم و تکنولوژی و مهندسی برتری که داره
هیچ کشوری به گرد پای ۱ اروپا و آمریکا ۱ نمیرسه تو هرچیز
متریال و کیفیت و هرچیز آمریکا و اروپا حداقل 1011 سال از بقیه کشورای دیگه جلوتره هرچیز هم همین هستن
خود شرکت های تخصصی آمریکایی صد تا ۱۰۱۱ برابر و سال نوری و زمانی بهتر و جلوتر از شرکتهای کشورهای دیگه اند
شرکت های ۱ اروپایی هم متمرکز هستن مثل کاسورث و… ولی امریکایی ها ۱ نوع خودشون هستن و صدتا ۱۰۱۱ برابر سال نوری بهتر و جلوتر از هر کی هستن
چون واقعا برتری رو با عمکرد برتر شون اثبات کردن
مثلا مقاومت پیچشی شاسی پورشه ۹۱۱ از هرکدوم بیشتر با ۴۰۰۰۰ نیوتون متر تازه نسل ۹۹۱
Nismo
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴درود بر خودروسازی سرزمین آفتاب تابان
هر چیز اول ژاپن آمریکا
اسحاق
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴هرچیز اول و ۱ اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن
اصلش و درستش اینه
چون در عمل دیدیم و اثبات شده یعنی اثبات کردن که
تنها اروپا میتونه با آمریکا رقابت کنه اونم همش باهم
از تکنولوژی و مهندسی و هنر و نظامی و هوافضا و…
البته در اصل دوست و برادر هستن به هر حال هرچی
دیا
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴حاضرم شرط ببندم هیچی از ماشین نمیدونی. فک کنم تو همون نوید هستی با اکانت جدید امدی.
اسحاق
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴شرط رو باختی
چون همه هر چیزی از ماشین میدونم
نه به تفادس
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴“هوندا که به «بامو ژاپن» شهرت دارد”
بی ام و همچین نوآوری ها و تو
خواب بدست میاره.
اسحاق
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴خودت داری میگی ” بی ام و ژاپن ”
” بی ام و جهان ” که خود همون بی ام و اورجیناله
که نوآوری های برتری که بی ام و داره
۱۰۱ هیچ جلوعه از هوندا چون
هوندا همچین نو آوری هایی که بی ام و داره رو تو
حتی خواب هم بدست نمیاره
ar-ma-n
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴من نمیدونم دنبال چی کلکل و تعصب الکی روچی آخ بچه گانه بودن .
صنعت خودرو داره میره سمت چین تو اونوقت گذشته موندی کی اول کی بهتر کی بالا و…
اینو بدون هیچ کسی در این دنیا اول و همچی نیست بجز خدا دست بالا دست خدا نداریم
اصالت تاریخچه خوبه ولی این آینده هست که این دوتا معنا دار میکنه و میسازه چیزی که گذشته مال گذشته هست .
تو واقعیت زندگی کن نه تو زندان رویا هات یا گذشته.
تعصب و کل کل نتیجه جفتش میشه فاجعه و اتفاق بد ارزش هم اینا یک طرف
در خوب بودن بیمر شکی نیست ولی این تعصب الکی بچه گانه هست واقعا هیچ وقت هیچ خودرو سازی نتونست بگه من خدا هستم .
ژاپن جای خودش آلمان جای خودش جفتشون نبوغ و مهندسی تو هرچیزی هستن
احترام به هم و دوستی و رفاقت هست که پیشرفت میره اینک بخوای یک چیزی الکی تحمیل کنی غلط .
اگه برای حرف هات مدرک داری شفاف بیا همرو بزار در مورد همچی البته همرو . حرف باد باده .
من خودم فن آمریکا هستم همینو بدون که اگه همین next نبود الان f1 Maclean نبود (لحظهای که NSX را راندم، تمام خودروهای معیار فراری، پورشه و لامبورگینی که برای توسعه F1 در نظر داشتم، از ذهنم محو شدند. کیفیت سواری و هندلینگ NSX هدف جدید طراحی ما شد) اینو من نمیگم خالق f1 میگ همیقدر بسه درباره ژاپن بدونی .
اون موقع شرکت های ژاپنی تحسیلات سنگین نظامی میزدن همین هوندا زیر دریایی میزد کجا بودی تو تاریخچه بیمر نهایت چنتا هوابرد باشه با انجین آرایش خورشیدی همین بس پیشنهاد میکنم افتخارات هوندا و کاوازاکی و یاماها و… نه فقط خودرو بلکه همچی بخونی.
جوری که تو داری درباره بیمر میگی خودش نمیگه بیمر همیشه زیر سایه آئودی بوده اینو اینو که میدونی اون موقع که بیمر قابلمه چنگال میزد آئودی بود احیا کرد برای اینم مدرک میخوای هست پیدا نکردی بگو خودم بدم
اسحاق
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴خدا که همیشه اول و ۱ هست
ولی کسانی هم که خوب و خدایی کار کنند لیاقت این رو دارن که
هر چیز اول و ۱ هستن آمریکا و اروپا که اول و ۱ هر چیز هستن
خود ب ام و زمانی که موتور هواپیما تولید میکرد اصلا هوندایی نبود
یعنی چیزی به عنوان شرکت هوندا اصلا وجود خارجی نداشت
الانم بخش هواپیمای هوندا کلا کمپلت تو آمریکاست و اصل کاریاش از شرکتهای آمریکاییه مثلا موتورش جت شخصی هوندا از شرکت جنرال الکتریک هست اویونیک و گلس کاکپیت این جت از چند شرکت آمریکایی مثل گارمین و … هست
خودش هم تو یکی از ایالت های آمریکا ساخته میشه
اینکه کسی چیزی بسازه که موضعی و جزئی باشه و همونم با کمک اینو اون باشه که گفتم دیگه هنوز قابل مقایسه با اونا نیست اونایی که گفتم که بهترین هواپیما ها و نظامی و هوافضای جهان رو دارن و…
بحث الهام بخشی خودروهای اسپرت هم اصلا جدای از موضوع قابل استناد و مشخص و علمی بودنه چون این چیزی نیست که بخواد کسی از نردبون این بالا بره nsx رو راننده اسطوره ای آیرتون سنا یه چیزی ازش در اورد که اگه اون موقع کمکشون نمیکرد اصلا هیچ nsx هیچ پخی نبود
که البته همینم به گرد پای سوپرکار های سطح بالای اروپایی و آمریکایی اون زمان که نرسید چون از هر لحاظ خیلی بهترشو همون زمان ساختن حتی قبلش سوپرکارهای اروپایی و آمریکایی از هر لحاظ خیلی بهترشو ساختن که اصلا nsx به گرد پای اونا نمیرسید
یعنی هر چیزی که میسازن به گرد پای خود اروپایی و آمریکایی ها که نمیرسه
در ادامه هم همین طرح آیرتون سنا الهام بخش بود ولی نکته مهم اینه که چیزیه که در عمل میبینیم برترین سوپراسپرت های اون زمان اروپایی و آمریکایی بودن مثلا مکلارن و مرسدس بنز و پورشه و فورد و فراری و…
تازه خیلی سوپر کار های برتر و بهتری هم داریم که چنان برتری دارن که بطور منحصر بفرد اول و ۱ هستن مثل بوگاتی کوئنیکزگ مرسدس CLK GTR پورشه 911 GT1 و…
از اون زمان و همین طور زمان حال
مثلا شما سیستم زمان بندی متغیر سوخت وی تک هوندا رو که با سیستم freevalve کوئنیگزگ مقایسه کنی سیستم شرکت اروپایی یا آمریکایی کوئنیگزک که اروپاییه فرقشون زمین تا اسمونه چیزی ساخته که چنان تکنولوژی و مهندسی و کارایی بالایی داره که مقایسه vtec با freevalve مثل مقایسه یه پشه به یک انسان هست
یعنی اینحوری بگم
1011 freevalve 1011
تصور کلی بیاد دستتون 0 vtec 0
کلا فرقشون زمین و آسمونه برید درموردشون تحقیقات کنید خودتون متوجه خواهید شد
بنابراین اونایی که شما گفتید اشتباهه چون یه جزء موضعیه که هم اصل کل واقعیت نیست و هم اینکه اشتباهه چون اینجا فقط یه مثال از بعضی شرکتها زد
ولی شما به اشتباه به نام همشون حسابش کردی
به همین دلیل من درستش رو من درستش رو گفتم میگم تا واقعیت درست مشخص باشه به دلایل و مثال هایی که گفتم و میگم
مثلا مثل اینه که اسم یه فوتبالیست رو ببرید که فقط تو یه زمینه مقداری عملکرد داشت که بعضیا هم شاید ازش نامی ببرن و بگن ما اینو هم در نظر داشتیم و تو فوتبال خودمون در نظر گرفتیم ولی هیچوقت اون فوتبالیست با فوق ستاره های مثل کریس رونالدو و لیونل مسی و زلاتان ابراهیموویچ و … که قابل مقایسه نبوده چون فوق ستاره ها تو همه هر ابعاد برتر و خوب هستن حتی از لحاظ ذهنی هم برتر هستن خوب بازی سازی میکنند خوب پاس میدن خوب کاپیتانی میکنند و اصل کار اینکه خوب گل میزنند و … درنتیجه اینکه کلا بیان بگن ما قبلا فلان فوتبالیست رو هم دیدیم ( همون که گفتم تو یه مورد جزئی و موضعی مقداری ) بوده که الهام گرفتیم و… که این اصلا چیزی نیست در مقابل خودشون
درنتیجه اونایی که گفتید و گفتیم به شکل همین مثال ها قابل تصوره اینو گفتم تا یه تصور کلی بیاد دستتون بدونید چی به چیه و درستش چیه
دستاورد های همون برتر هایی که گفتم که واقعا
هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن چیزیه که واقعا دیدیم مثل اون مثالی که زدم چون باید در هر جنبه ای در عمل اول و ۱ باشید اون هم نه نسبت اسیا بلکه نسبت به کل جهان و نه اینکه چیزی موضعی و جزئی بلکه کلی و در عمل جامع و کامل از هر لحاظ که نتیجه اش همون میشه که درست و با مثال گفتم
و اینکه دوستمون گفت ” بی ام و ژاپن ”
چون
” بی ام و جهان ” که خود همون بی ام و اورجیناله
که نوآوری های برتری که بی ام و دارن چون کلا
هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا که هر چیز اول و ۱ هستن
۱۰۱ هیچ جلوعه از هوندا و ژاپن و اسیا چون
هوندا همچین نو آوری هایی که بی ام و داره رو تو
حتی خواب هم بدست نمیاره
ar-ma-n
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴چه ربطی داره چرا میخوای توجی کنین نمیگم آمریکا بده و اروپا بده میکنم جفتشون نوآوری تکنولوژی خودشون دارن هیچ کی بالا تر نیست لازم به تونست هست بگم حومه کاری شرکت میتسوبیشی و کاوازاکی ببین بعدش اون موقع که بیمر هواپیما میزد همون موقع زیر دریایی میزد در جنگ جهانی اگه آمریکا بمب اتم نمیزد احتمال ادامه پیدا کردن جنگ با ژاپن زیاد بوده .
کاری ندارم ولی کشوری که خودکفا هست تو خودش و هرچیزی خودشو میساز و تولید میکنه طراحی میکنه تو همچی .
خلاصه مهندسی ژاپن همون آلمانی ولی تو آسیا
جدید چین داره میاد بالا .
اسحاق
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴توجیه نی واقعیته شرکتها سطح بندی دارن هر زمینه ای که بررسی بشه به جاهایی که گفتم ختم میشه
چین هم طبل توخالی پروپاگاندایی بیش نی
فقط داره از موقعیت و شرایطش سوءاستفاده میکنه که اینم خودشون نبایس میزاشتن که الان پول پارو کنه
تا صد سال آینده هم چین جمعیتش زیر ۳۰۰ میلیون هم میاد و اقتصادش هم رو به افول
برای ایناست که مبناش تکنولوژی و مهندسی نی بلکه اینا رو کپی و دزدی میکنه
و از اون طرف فقط میفروشه چه بعدا همون که گفتم میبینیم
هر زمینه هم باشه از سالها قبل اون سالها جلوتر بودن اول و ۱ هرچیز هستن اروپا و بخصوص آمریکا چون اول و ۱ هر چیز هستن از سالها قبل هر مورد سالها جلوتر بودن و هستن هرچیزی هم مثال داریم
مهندسی اسیایی هم که اگه چین رو بخواد بگی چین که اصلا برای اوناست که گول میخورند و ظاهر بینن هرچیز خودشونم نمیسازند
ولی ” بی ام و ژاپن ” تو آسیا بله ولی
” بی ام و جهان ” که خود همون بی ام و اورجیناله
که نوآوری های برتری که بی ام و داره
۱۰۱ هیچ جلوعه از هوندا چون
هوندا همچین نو آوری هایی که بی ام و داره رو تو
حتی خواب هم بدست نمیاره
ar-ma-n
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بیخیال داداش شما چی میگی من چی میگم شما چجوری فکر میکنید من کجا بقول معروف میگه شما پیچ میبینی من پیچشه مو از من به توع همین کامنت هارو ده سال دیگ بخون آنوقت متوجه میشی بعدش من میگم مدرک بیار با گفتن هرچیزی اول هست و 1 هست که نمیشه حرف اونجوری باشه جد بزرگ منم ناپلون فقهد بوده
بقول دبیر سایت میگه چین ها 20 نهایت 30 درصد کار هاشون کپی هست بقیه مال خودش مشکل ما اینه همیشه بد هارو میبینم خوب هارو نه .
پیشنهاد میکنم منبع عوض کن ویکیپدیا هم یکروزی می نویسن.
درک این موضوع و همین بحث و کلمات خیلی سخت شاید بخاطر همین هست از روی تعصب همچی این دنیا نسبت میدی به اروپا آمریکا حتما چرخش منظومه شمسی با دستور این کشور ها هست بیخیال .
این تعصب ها و ترول بودن من خودم گذشته ام ازش حداقل 8 سال پیش تهش فقط فقط تعصب بدون هیچ آموختن
خلاصه جمله بگم تمام در آسیا مهندسی و تبوغ چین و ژاپن همون آلمان در اروپا هست کپی نیستن شبیه هم هستن هرکی نوآوری مختص خودشو داره مثل هر انسانی که اعضای بدن خودشو داره..
چین الان ته فقط در خوردو بله در هر زمین غول بزرگی هست و خب بخصوص بخش تحسیلات نظامی میشه گفت بعد روسیه یکی از رقبا آمریکا هست و خب این ها الکی یا بخواد از کسی بدزد و کپی کن نبوده. داستان چیز دیگه هست که درک من و توع توش نمیگنجه.
میدون احساس میکنم کلان نه فقط خودرو تاریخ کل جهان و هرچیزی اشتباه خوندی و بد برداشت کردی پیشنهاد میکنم یک ریست کن دوباره هم قاره هارو هم کشور هارو دنبال کن البته بخاطر عذاب وجدان خودم ها چون عجیب برام
اسحاق
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴نه اتفاقا با خیالم و درست هم من درست میگم چون اشتباه شما اشتباه میگی داداش اینکه من چی میگم درست و واقعیتهای جهانه ولی شما اینکه چجوری فکر میکنید من کجا هستم اتفاقاً من اینجا هستم که من بقول معروف میگه من پیچش اون مویی که دیدی رو میبینم علاوه بر اون رویش اون مو رو هم میبینم یعنی تو مو پیچ میبینی من پیچش مو رو میبینم بعلاوه رویش اون مو که اون رو هم میبینم
از من به تو نصیحت همین کامنت هارو ده سال دیگ بخون آنوقت متوجه میشی که به حرف من میرسید من چیزی که میگم اونقدر واضحه که کسی برای مدرک خواستن براش نمیپرسه چون واقعا گفتن هرچیزی اول و 1 اروپا و آمریکاهستن
اروپا و آمریکا هرچیزی اول و 1 هستن واقعیت هست که کسی نمیاد بگه مدرک مثل اینکه کسی بیاد بپرسه برای اینه الان برای روزی که روشنه که نمیگن مدرک بیار !
دبیر سایت که میگه چین ها 20 نهایت 30 درصد کار هاشون کپی هست درست گفته ولی اصلا به این نکته توجه نکردید از لحاظ نفس کار قضیه چیه چون همین 100 درصد محسوب میشه ولی به چشم نمیبینید
چون مثلا الان یه دزد موتور و گیربکس ماشین رو که اصل کاریاست و خودش نمیتونه بسازه رو میدزده بعد برای بدنه از اینور اونور بدنه و متعلقات رو که ساختش آسونه رو سر هم بندی میکنه و نتیجه اینه
بقیه مال خودش محسوب میشه ولی واقعیت اصلی همون حرف من میرسد چون مشکل ما اینه همیشه واقعیت اصلی رو نمیبینید
چون در حقیقت اون دزده کلا دزدیده و کپی کرده و هیچی از خودش نی درنتیجه بد هارو نمیبینم خوب هارو نه .
خلاصه جمله درست رو من میگم تمام در آسیا مهندسی و تبوغ چین و ژاپن به گرد پای آلمان در اروپا و آمریکا که نمیرسه واقعیت این هست چون اون یا کپی هستن یا کپی هستن و یا کمک گرفتن از اروپا و آمریکا و اصلا هم شبیه هم نیستن چون با اینکه هر چیز آسیا میبینیم از اروپا و آمریکا هست ولی بازم به گرد پای خود اروپا و آمریکا که نمیرسن هرکی نوآوری مختص خودشو داره ولی به همین سکلی که گفتم مثل هر انسانی که اعضای بدن خودشو داره..
چون همیشه خدایی خوب واقعا هرچیزی اول و ۱ هستن باهوش باهوشترین هم هستن اروپا و آمریکا هرچیزی اول و ۱ هستن برتری اثبات شده ای که هر مورد مهندسی و هنر نظامی هوافضا و… نبوغ آمیز و بینظیرشون باهوش باهوشترین هم هستن اروپا و آمریکا چون هر چیز اول و ۱ هستن همیشه خدایی خوب هم کار میکنن
ولی
چین الان فقط اقتصادش مبنای فروشه که از هم میپاشه چون در خوردو بلکه در هر غول فروش بدون مبناهایی که گفتم اصلا جواب نمیده و کاذبه و خب بخصوص بخش تحصیلات ( که اینم اشتباه نوشتی ) نظامی میشه گفت اصلا به روسیه هم نمیرسه چه برسه به اروپا و آمریکا که هر چیز اول و ۱ هستن و فقط روسیه یکی از رقبای آمریکا هست چون هرچیز اول و ۱ هستن
ولی چین و اینها الکی از اینها تا دلت بخواد چاپیدن و دزدین و کپی کن هم بودن تا دلت بخواد.
داستان چیز دیگه هست که درک خیایا توع توش نمیگنجه.
که درستش رو من درستش رو گفتم
چون واقعا من احساس میکنم کلان نه فقط خودرو تاریخ کل جهان و هرچیزی اشتباه خوندی و بد برداشت کردی پیشنهاد میکنم یک ریست کن دوباره هم قاره هارو هم کشور هارو دنبال کن البته بخاطر عذاب وجدان ها البته عجیب نیست برام چون درستس رو الان گفتم تا بدونید
که اصل درست همین بود که گفتم
یعنی یک درست هست اونم این بود که من گفتم این درست ها رو یا هرچیزهای که درستشو گفتم
چون بعضی هاش اصلاح بعضی گفته هاتون هم گفتم تا درستش مشخص بشه
نسبت به هرکی که درنظر گرفته بشه اروپا و آمریکا از سالها قبل اون سالها جلوتر بودن اول و ۱ هرچیز هستن اروپا و بخصوص آمریکا چون اول و ۱ هر چیز هستن از سالها قبل هر مورد سالها جلوتر بودن و هستن هرچیزی هم مثال مدرک هم هست داریم ولی برای چیزی که مثل روز روشنه مدرک نمیپرسند
وقتی این اول و ۱ بودن هر چیز جوری که که ۱۰۱۱ جلوتر از هرکی هستن باعث میشه که مثل روز روشن باشه جوری که مدرک واسش نمیپرسند کسی که بدونه
مثل همین قضیه که گفتم
که ” بی ام و ژاپن ” تو آسیا
” بی ام و جهان ” هم که قطعا خود همون بی ام و اورجیناله
که نوآوری های برتری که بی ام و داره
۱۰۱۱ . هیچ جلوعه از هوندا چون
هوندا همچین نو آوری هایی که بی ام و داره رو تو
حتی خواب هم بدست نمیاره
ar-ma-n
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴😂😂😂 عجب بقول یک بنده خدایی بحث با تراول بیفایده هست حالا نمیخواد ضرب المثل مارو اسکی کنی.
حکایت شما مثل اون آدمی که دورش دیوار کشیدن و بیرون نمیبینه فقط توهمی از اون داره.
بعدش بحث من سر رقابت نبوده از اول شما داری مقایسه کلی میکنی من از اول منظورم این بوده که هرکی نوآوری خودشو داره اینک بخوای بالا پایین کنی و ببین کی برتر خب هیچ مهندسی هیچ کی این کار نمیکنه چون میدونه اون خودش یک پکیج .
تو حرف هیشکی قبول نداری چه انتظاری از من داری
اسحاق
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴اون یک بنده خدایی که گفته بحث با تراول بیفایده هست اون خودش یکی از ایناست کجای کاری شما یعنی اونی که این ضرب المثل رو میگه از قبل خودش اسکی کرده. 😂😂😂
درصورتیکه ما اونی که باید اصلاح بشه و درستش گفته بشه رو میگیم اینم مهم نی به چه حسابی باشه چون اصل کار اینه که باید درستش گفته بشه
درضمن حکایت شما مثل اون آدمی که دورش دیوار کشیدن و بیرون نمیبینه فقط توهمی از اون داره که فقط در اسیاست
که اینم به گرد پای هرچیز اول و ۱ ها که اروپا و آمریکا هستن که هر چیز اول و ۱ هستن که نمیرسه
بحث شما هم اولش سر رقابت بود که درستشو گفتم که مقایسه هم که نه بلکه نتیجه کلی رو گفتم
در ادامه هم که منظورت این بوده که هرکی نوآوری خودشو داره اینم جوابش تو خودشه دیگه نمیخواد بخوای بالا پایین کنی و ببین کی برتره پس درموردش نبایدم چیزی گفته بشه پس مهندسی این کار نمیکنه چون خودش میدونه اون خودش یک پکیج که اینم من گفتم برای اونی که نباید میگفتید
درنتیجه بحث حرف هیشکی قبول نداشتن نی بلکه بحث حرف غیرقابل قبوله که انتظاری از شما نداریم ولی تعارفی هم با کسی نداریم
چون چیزی که درستش هست باید گفته بشه
.
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴سیویک تایپ آر سوسیس کوچولوی خوردنی بود واقعا.
دانیال
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴هوندا عشق لاینتهی