هوندا

هوندا NSX با تیونینگ فوق‌العاده جذاب مدلِین؛ نمادین و بی‌همتا!

اگر بخواهیم چند خودروی مشهور و خاطره‌انگیز از صنعت خودروی ژاپن را نام ببریم قطعاً هوندا NSX جزو شاخص‌ترین آن‌ها خواهد بود. تاکنون شرکت‌های زیادی روی این خودرو کار کرده‌اند اما پروژه جدید مدلِین جزو شاخص‌ترین آن‌هاست.

تیونینگ و ارتقای خودرویی همچون NSX همواره با مباحث جنجالی بین طرفداران همراه بوده است. در واقع این کار شبیه قرار دادن پیشرانه هوندا در فراری است. اگرچه این کار برای برخی افراد بسیار جذاب خواهد بود اما قطعاً طرفداران فراری آن را دوست نخواهند داشت. ما چه نظری دراین‌باره داریم؟ به نظر ما جدیدترین پروژه هوندا NSX مدلِین بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما احساس می‌کنیم کمی از ویژگی‌های این خودروی نمادین نیز قربانی شده است.

برای آنکه بدانیم چه چیزی باعث شده این NSX دهه ۹۰ میلادی چرا بسیار خاص باشد کافی است از این حقیقت آگاه شوید که خودروی موردبحث توسط راننده افسانه‌ای فرمول یک یعنی آیرتون سنا تنظیم شده است. در سال ۱۹۸۹ و زمانی که سنا مشغول تست مک لارن F1 خود در سوزوکا بود، خود هوندا نیز پروتوتایپ تقریباً کامل شده NSX را تست می‌کرد. سنا پشت فرمان این خودرو نشست تا نگاهی به آن بیندازد. بازخوردهایی که سنا ارائه کرد به همراه تست‌های بعدی در نوربرگ رینگ باعث شد مهندسان هوندا اطلاعات ارزشمندی به دست آورند. آن‌ها در نهایت ۵۰ درصد استحکام شاسی NSX را افزایش داده و تنظیمات متعدد دیگری را در سیستم تعلیق و هندلینگ اعمال کردند که نتیجه نقطه نظرات سنا درباره این خودرو بود.

هوندا NSX همیشه به عنوان یک خودروی اسپرت، کاربردی و روزمره طراحی شده است. به این ترتیب NSX هرگز مشکلی در عبور از رمپ پارکینگ‌ها و یا سرعت‌گیرها نخواهد داشت اما NSX در حالت استوک چندان باب میل جوانان نیست و اکثر آن‌ها سیستم تعلیق را تعویض کرده یا ارتفاع خودرو را کاهش می‌دهند. اگرچه این کار باعث می‌شود خودرو برای استفاده روزمره مناسب نباشد اما تأثیر زیادی در جذابیت ظاهری‌اش خواهد داشت. اما مدلِین به دنبال ایجاد توازن بین کاربری روزمره و ظاهر جذاب بوده و شما می‌توانید با فشار یک دکمه ارتفاع خودرو را کاهش دهید. با یک‌بار فشار دیگر نیز ارتفاع خودرو می‌تواند افزایش یافته و به حالت استاندارد بازگردد. برای نصب سیستم تعلیق بادی در هوندا NSX شاسی تمام آلومینیومی خودرو نیز اصلاح شده و حس می‌کنیم مهندسان هوندا نیز از این کار خوشحال خواهند بود.

مدلِین مطمئن شده که ساعت‌ها تست‌های جاده‌ای باعث شوند یک مصرف‌کننده عادی نیز بتواند تفاوت استفاده از سیستم تعلیق بادی در هوندا NSX را تشخیص دهد. مؤسس این شرکت می‌گوید سیستم تعلیق یاد شده باعث کاهش تکان های بدنه در زمان عبور از پیچ‌ها و کاهش ارتفاع خودرو در زمان شتاب گیری های سنگین خواهد شد. NSX برای همیشه جزو بهترین خودروهای دنیاست و از هر لحاظ جزو پیشتازان زمان خود بوده است. تیونینگ مدلِین نیز باعث بهتر شدن این هنر متحرک خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2503 ديدگاه)

    ((سنا پشت فرمان این خودرو نشست تا نگاهی به آن بیندازد. بازخوردهایی که سنا ارائه کرد به همراه تست‌های بعدی در نوربرگ رینگ باعث شد مهندسان هوندا اطلاعات ارزشمندی به دست آورند))

    چه حسی داره وقتی یه دور با یه ماشین در دست توسعه از یه کمپانی معتبر میزنی و با نظراتت سطح اونو بالاتر میبری
    یادت بخیر مرد استثنایی

    موافقم 57
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      😍😢😍😢😍😢
      زبونم بند اومده
      البته با این مدل رینگا اوشگل نه !

      موافقم 4
      مخالفم 3
  2. SLR _ 722

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    یک اصطلاحی هست نمی‌دونم فقط مال مشهد هست یا بقیه جاها هم میگن ولی حسابی جوات شده 😁

    موافقم 12
    مخالفم 6
  3. مهران

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    شیک ساده زیبااا👌
    سادگی چراغای عقبش چقدر زیباست

    موافقم 18
    مخالفم 0
    1. m

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (136 ديدگاه)

      این ماشین تو جی تی ای سن اندریاس بود و من همیشه برام سوال بود خدایا این چه ماشینیه و الان دیدم هوندا هست خیلی تعجب کردم.چقدر در واقعیت خوشگل هست من عقبشو خیلی دوست دارم.

      موافقم 15
      مخالفم 0
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۱۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (713 ديدگاه)

        کسی که nsx ندونه چیه الفبای ماشین بازی بلد نیست

        موافقم 13
        مخالفم 2
  4. دانیال

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 11
    مخالفم 0
  5. Reza Waffen SS

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    چقدر ماه شده

    موافقم 10
    مخالفم 0
  6. Hadi

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    سفینه فضایی هوندا 👌🏼
    NSX نسل اولش یه چیز دیگس…

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. محمدرضا

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    ۹۰٪ جذابیت اسپورت های دهه نود ژاپن به این بود میشد قدرتشون رو چند برابر بالاترین مدل استوک افزایش داد.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۱۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بدرد ایران نمیخوره کفش گیر میکنه به دستندازهای کمر شکن کف جاده ها‌

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا