حمله هونگچی به بازار اروپا با عرضه ۱۵ مدل مختلف در قاره سبز
هونگچی، کهنهکارترین و لوکسترین برند خودروسازی چین، با رونمایی از شاسیبلند برقی EHS5 در نمایشگاه خودروی مونیخ، رسماً از برنامهٔ جاهطلبانهٔ خود برای حمله به بازار اروپا پرده برداشت. این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۸، سبد محصولات خود را با ۱۵ مدل تمام برقی و هیبریدی جدید گسترش داده و بیش از ۲۰۰ نمایندگی فروش در سراسر قاره سبز تأسیس کند. هونگچی که نامش به معنای پرچم سرخ است، از سال ۱۹۵۸ فعالیت خود را آغاز کرده و در دهههای ابتدایی، محصولاتش صرفاً در اختیار مقامات بلندپایهٔ دولتی چین قرار میگرفت. اکنون این برند با سابقهای طولانی در بازار داخلی، به دنبال رقابت با خودروسازان بزرگی چون بیوایدی و چری در بازار پویای اروپاست و EHS5، پیشقراول این لشکرکشی بزرگ است.
شاسیبلند میان سایز EHS5 از یک پکیج باتری ۸۵ کیلووات ساعتی استفاده میکند که بر اساس استاندارد WLTP، بردی معادل ۵۵۰ کیلومتر را فراهم میکند. یکی از ویژگیهای برجستهٔ این خودرو، سرعت شارژ بالای آن است بهطوریکه شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد تنها در ۲۰ دقیقه انجام میشود. هرچند هونگچی هنوز مشخصات فنی دقیق نسخهٔ اروپایی را اعلام نکرده اما مدل بازار چین با دو پیشرانه شامل یک نسخه محرک عقب با ۳۳۹ اسب بخار قدرت و یک نسخه قدرتمند چهارچرخ محرک با ۶۱۰ اسب بخار عرضه میشود. البته مدل چینی از باتری بزرگتر ۱۱۱ کیلووات ساعتی بهره میبرد، بنابراین احتمالاً قدرت نسخهٔ اروپایی کمتر خواهد بود.
هونگچی برای سرعت بخشیدن به توسعهٔ محصولات برقی خود، با شرکت لیپموتور برای تأمین پلتفرم خودروی برقی وارد همکاری شده است. قرار است این پلتفرم، زیرساخت چندین مدل آیندهٔ هونگچی باشد و اولین محصول مشترک این دو شرکت در سهماههٔ پایانی سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد. این برند در حال حاضر حضور محدودی در بازارهای نروژ، هلند و لهستان دارد اما با این برنامهٔ توسعهٔ گسترده، بهزودی نام پرچم سرخ در سراسر اروپا شنیده خواهد شد.