هیوندای

معرفی سدان جدید هیوندای لافستا در نمایشگاه پکن

هیوندای در نمایشگاه پکن امسال سدان جدیدی بنام لافستا (Lafesta) را معرفی کرده است که به‌طور انحصاری برای بازار چین توسعه پیدا کرده است. این ماشین همچنین برای اولین بار فلسفهٔ طراحی جدید هیوندای که Sensuous Sportiness نام دارد را هم معرفی کرده است. فعلاً از لافستا تصاویر رسمی منتشر نشده است و برای بررسی طراحی آن باید به تصاویر نمایشگاهی اکتفا کنیم.

لافستا سدانی فست‌بک است که فرمی کوپه مانند و اسپرت دارد و ویژگی‌های ظاهری اصلی آن شامل جلوپنجرهٔ آبشاری بزرگ با تریم کرومی، خطوط برجسته روی کاپوت پروفیل جانبی کم ارتفاع و سقف شیب‌دار می‌شود. یکی از نکات برجستهٔ نمای عقبی خودرو نیز چراغ‌های باریک متصل‌به‌هم هستند که تا حدودی چراغ‌های نسل جدید آزرا را یادآوری می‌کنند.

رئیس بخش طراحی هیوندای آقای «SangYup Lee» دربارهٔ زبان طراحی این شرکت گفته است:

«ما با تکیه بر سابقهٔ طولانی خود در ایجاد شخصیت متمایز و اسپرت در خودروها، دوران جدیدی را در هیوندای آغاز خواهیم کرد. فلسفهٔ طراحی Sensuous Sportines تم جدیدی برای طراحی هیوندای است».

هنوز تصاویری از داخل این خودرو در دست نیست اما هیوندای گفته است که همان رویکرد اسپرت ظاهری به داخل آن‌هم کشیده شده است. همچنین کابین لافستا جادار، راننده متمرکز و مجهز به فناوری‌های جدید و متریال باکیفیت توصیف شده است. علاوه بر این گفته شده است که این سدان جدید از پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ هیوندای نیز برخوردار است.

لافستا به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ GDI مجهز شده که احتمالاً همان پیشرانهٔ مورداستفاده در کراس‌اوور کُنا است. هیوندای هنوز اعلام نکرده که این موتور در لافستا چه میزان قدرتی تولید می‌کند اما احتمالاً خروجی آن مشابه ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور کُنا خواهد بود. انتقال این نیرو نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد.

مدیر طراحی هیوندای چین آقای «Simon Loasby» در رابطه با این خودرو گفته است:
«چین به‌سرعت در حال پیشرفت است و این پیشرفت در نگرش مردم این کشور نیز وجود دارد چراکه آن‌ها اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کرده‌اند؛ بنابراین ما با لافستا به این تغییر روند پاسخ داده‌ایم. این خودرو همچنین زبان طراحی جدید هیوندای بنام Sensuous Sportiness را به نمایش گذاشته است».

هیوندای لافستا از سه‌ماههٔ چهارم سال جاری در بازار چین عرضه خواهد شد اما انتظار نمی‌رود که در سایر بازارها عرضه گردد. احتمالاً به‌زودی مشخصات رسمی و قیمت این سدان جدید هم اعلام خواهد شد.

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (997 ديدگاه)

    یکی اززیباترین محصولات هیوندای هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Reza.M

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (293 ديدگاه)

      از Audi A7کپی شده تا حدودی…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ایلیا

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (731 ديدگاه)

        ای بابا
        آئودی a7 که شیش ماه پیش معرفی شد.
        یعنی شیش ماه پیش هنوز این ماشین طراحی نشده بوده؟
        یه عده فقط کارشون اینه که عکسای هر مطلب رو نگا کنن و بگن چون این ماشین دوتا چراغ داره پس شبیه ماشینای دیگست.
        بابا به پیر به پیغمبر برای طراحی ماشین محدودیت هست نمیشهnطرح مختلف و متمایز زد. کوتاه بیاید دیگه از گفتن این جمله های کلیشه ای

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. Ferrari

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1707 ديدگاه)

    به نظرم طراحیش زیاد جالب نیست بخصوص جلوپنجرش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (6909 ديدگاه)

    از هر مُدلِ خودش یه تیکه برداشته و اینو ساخته.
    عقب آزرا جدید و پائینش الانترا و اکسنت.
    جلوش سانتافه جدید و پائینش سوناتا.
    رینگش هم الانترا.
    البته اینم بگم که طراحی عقبش منو یاد دوج دارت هم میندازه.
    از حق نگذریم زیبا و جالب از آب در اومده و قابل تحصینه.
    البته دیلایت های جلو جالب نشده و زیادی طولانی ، بزرگ و یجورایی تو مایه های خودروهای چینی طراحی شده.
    بیاد ایران فروش خوبی در انتظارشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Khosrow

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2107 ديدگاه)

    تناسب نداره که به کنار — لافستا؟ همین کم بود — اسم ایتالیایی / ریخته به هم همه چی ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hamid.Hellcat

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      شما که ایتالیایی بلدی میشه بگی معنیش به ایتالیایی چی میشه؟
      این یک روش بازاریابی برای محصولات هست که اسمشو طوری انتخاب کنند تا به گوش مشتری آشنا بیاد. لافستا شبیه اسم مدل فیستا (فورد) هست. یا مثلا کیا استینگر که از کوروت استینگری گرفته شده. البته برادران چینی استاد این کار هستند. مثل MVM که بر وزن BMW هست.
      چری X33 و بی ام و X3
      لیفان X60 و بی ام و X6
      هاوال H2 و هامر H2
      و ….الی ماشالله.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. علی

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (226 ديدگاه)

        دادا ام وی ام مال ایرانه
        نماینده چری ایران!!!
        و اضا فه کنم که شما تلفظ BMW رو هم بلد نیستید !
        درضمن نمیشه که n تا اسم باشه به هر حال شباهت خواهند داشت و. هر شباهتی کپی نیست!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    همون سوناتای قبل هست باوا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. net

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    تمام طراحی ماشینای هیوندای یکطرف طراحی سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ و گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی یکطرف

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. net

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    لافستا زشته.چرا هیوندای جدیدا بد طراحی میکنه اول گرنجور۲۰۱۸ و دوم سانتافه۲۰۱۹ و حالا هم این لافستا.هیوندای باید طراحشو عوض کنه.گرنجور۲۰۱۸ وسانتافه۲۰۱۹ و لافستا زشته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. net

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    رینگ لافستا خییلی مسخرس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. emad1990

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    به نظر من طراحیش نسبت به بقیه سدان های هیوندای بد نیست و اگه بهتر از اونا نباشه بدتر نیست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. رضا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اگر برادرش استینگر باشه، استینگر خیلی جذاب‌تر هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا