جنسیس به دنبال رقابت با ژرمنها در بازار خودروهای لوکس هند
جنسیس به عنوان برندی خودرویی سابقه زیادی ندارد. بازوی لوکس هیوندای حدود 6 سال پیش راهاندازی شده اما بیشک از نظر سبد محصولات و جایگاه در بازار پیشرفتهای بسیاری را داشته است. ظاهراً بازار هند هدف دیگر جنسیس میباشد.
وبسایتهای خبری هند میگویند مدیران هیوندای در هند مطالعات خود برای حضور جنسیس در این کشور بزرگ را آغاز کردهاند. البته فعلاً تصمیم رسمی و قطعی برای حضور جنسیس در هند گرفته نشده است.
با توجه به محبوبیت هیوندای در هند (کسب جایگاه دوم فروش در آگوست 2021)، عرضه خودروهای لوکس در بازار این کشور ایده دور از ذهنی نخواهد بود. در حال حاضر مرسدس بنز و ب ام و حرف اول را در کلاس خودروهای لوکس هند میزنند. حضور رقیبی جدید در این کشور با قیمتی نازلتر نسبت به رقبای آلمانی قطعاً باعث تحول در این بخش بازار خواهد شد.
فعلاً هیوندای برنامههای خود برای چگونگی حضور جنسیس در بازار هند را سبکسنگین میکند؛ اما درست همانند باقی نقاط دنیا، شاسی بلندها و کراس اوورها در هند محبوبیت بالایی دارند و جنسیس هم با دست پر میتواند در این بازار حضور یابد. از جمله محصولات احتمالی مدنظر برای بازار هند میتوان جنسیس GV60 الکتریکی جدید را نام برد.
جنسیس در 6 سال اخیر تجربه حضور در بازارهای متنوعی شامل آمریکای شمالی، روسیه، استرالیا، چین، اروپا، خاورمیانه و... را داشته است. انتظار میرود این برند با توجه به استراتژی جدید خود راهی بازارهای بیشتری شود.
بازوی لوکس هیوندای در برنامههای جدید خود اعلام کرده از سال 2025 به بعد برندی تمام الکتریکی خواهد بود. البته باید دانست هندیها به اندازه دیگر بازارهای خودرویی از خودروهای الکتریکی استقبال نکردهاند و این موضوع میتواند روی تصمیم هیوندای تأثیر بگذارد.