هفته نامههیوندای

۵ خودروی جالب که کندتر از هیوندای کنا ۲۰۱۸ هستند!

کراس اوورهای ساب کامپکت به خاطر چیزهای خوب زیادی شناخته شده‌اند.
این خودروها کاربردی، ارزان‌قیمت و حتی گاهی اوقات جذاب و هیجان‌انگیز هستند؛ اما اکثر کراس اوورهای کاربردی به خاطر سریع بودن شناخته نمی‌شوند. یکی از این کراس اوورهای جمع‌وجور و جدید هیوندای کنا است که اگرچه خیلی سریع نبوده اما در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت از برخی خودروهای جالب‌توجه سریع‌تر است.

هیوندای کنا 2018
اگرچه کُنا در زمان عرضه با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار در دسترس بوده اما با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو را نیز سفارش داد که قدرت ۱۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متری دارد.

هیوندای کنا 2018
جودی لای یکی از نویسندگان نشریه اتوگاید درباره این خودرو گفته است: “این خودرو ابزار لازم برای پیشرو بودن در کلاس خود را داراست.” پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی کُنا باعث می‌شود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۶ ثانیه‌ای به دست آید که سریع‌تر از برخی خودروهای سورپرایز کننده می باشد.


در ادامه و با استفاده از داده‌های نشریه کار اند درایور شما را با ۵ خودرویی آشنا می‌کنیم که در بحث شتاب به‌طور شگفت‌انگیزی کندتر از هیوندای کُنا هستند! با ما همراه باشید.

  • هوندا سیویک Si 2018


سیویک Si سدان همیشه پرفورمنس درخوری داشته و از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۲۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. سیویک Si کاملاً سریع بوده و شاسی فوق‌العاده آن نیز باعث ایجاد دینامیک سواری لذت بخشی می‌شود؛ اما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۷ ثانیه‌ای سیویک باعث می‌شود اندکی کندتر از کنا جلوه کند.

  • لکسس NX200t 2018

Lexus NX200T
لکسس NX به‌صورت استاندارد از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده می‌کند. قدرت ۲۳۵ اسب بخاری این کراس اوور به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از قدرت کناست اما با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷.۱ ثانیه‌ای از کراس اوور کره‌ای مورد بحث عقب می‌افتد.

  • فیات ۵۰۰ آبارث ۲۰۱۸


ترکیب وزن کم با قدرت ۱۵۷ اسب بخاری باعث می‌شود فیات ۵۰۰ آبارث سرعت قابل‌توجهی در کلاس خود داشته باشد. پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوی این کوچولوی ایتالیایی صدای خوبی داشته اما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۹ ثانیه‌ای آن هنوز هم کندتر از هیوندای کنا می باشد.

  • مینی کانتری من S All4 2018


مینی کانتری من S All4 2018 یک کراس اوور ساب کامپکت با سیستم چهار چرخ محرک بوده و درست همانند کنا می باشد. این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری توربو با قدرت ۱۸۹ اسب بخار استفاده کرده و هندلینگی پایدار و چابک دارد؛ اما در خط مستقیم نمی‌تواند با کنا رقابت کند زیرا برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت به ۷ ثانیه زمان نیاز دارد.

  • آئودی Q3 2018


آئودی Q3 یک قلب آهنین ۲ لیتری توربو با خروجی ۲۰۰ اسبی داشته و تنها خودروی حاضر در لیست است که بیش از یک ثانیه کامل از هیوندای کنا عقب می‌افتد. این شاسی‌بلند آلمانی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه‌ای داشته و حتی در کلاس خود نیز کاملاً کند است. موضوع احساس‌برانگیز اینکه کنا بسیار ارزان‌تر از آئودی می باشد.

منبع: autoguide

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (384 ديدگاه)

    حالا باز کره ای ها رو تحقیر کنید
    خودشون میدونن طرف صحبت من کیان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین وی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (463 ديدگاه)

      مثه این میمونه بگیم چون بعضی از ماشینای بالای ۲۰۰ هزار دلاری از دیمون عقب میفتن پس بهتره :/ شما الان نگا کن cerato 2017 رو با مزدا New که ماله ۱۰ سال پیشه مقایسه کردن تو هندلینگ و ترمز کم اورد شتاب کمی جلو افتاد ! پس همه چیز قدرت نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Arman

        ۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (296 ديدگاه)

        جالبه اخه توسان رو هم با همه ی رقبای ژاپنیش و تعدادی از رقبای اروپاییش مقایسه کردن و تو هندلینگ از همشون بهتر بود!!
        کسی اینجا نگفت چون شتابش بهتره پس مثلا از ان إیکس بهتره!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. امین

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (384 ديدگاه)

      حالا اگه مقاله در مورد یه چینی بود یه عده به به و چه چه میکردند که آفرین چین
      اما حالا که بحث کره است یه حس سرخوردگی برای بعضی ایرانی ها پیش میاد. میدونید چرا؟ چون یه روزی ایران و کره رقیب همدیگه تلقی میشدند !!! اما حالا کره در جمع ۱۰ کشور برتر دنیا از نظر قدرت اقتصادی و فنی است.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. مسعود

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (21 ديدگاه)

    باز خوبه چلنجر دیمن تو لیست نبود!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Amir.z

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (159 ديدگاه)

      اتفاقا کسایی که از موپار بدشون میاد خیلی دارن فکر میکنن که چجوری با دیمن گاز بدن که از اینم ببازه اما خیلی تابلو نباشه
      هنوز راننده ای به اون اندازه از فلجیت نرسیده متاسفانه?
      فعلا کاندیدای اول اینکار همون راننده جلو جگوار
      یه ذره روش کار کنن ایشالله از اینم میبازه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (984 ديدگاه)

    اقا این قیمتهای فضایی بالای ۶۰۰ میلیون برای مینی واقعی هستش یا نه چون قرار بود تو محدوده ۴۰۰ میلیون بفروشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. AMANTE

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (638 ديدگاه)

    هیوندای کنا سریعه قبول ولی همون طور که تو متن اشاره شد کسی کراس اوور رو برای درگ نمیخره.
    کراس اوور باید جادار و کاربردی و قیافه جذابی داشته باشه حتی اگه فکر کنم ۱۰ هزار دلار گرونتر از کنا باشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Alireza

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (726 ديدگاه)

    قیاغه کنا جذابه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. #ali.m#

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    همشون رو به جز فیات به هیوندایی ترجیح میدم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Arman

      ۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (296 ديدگاه)

      کاشکی منم مثل جنابعالی همشون رو تست و بررسی میکردم تا میتونستم بگم کدوم رو به کدوم ترجیح میدم!!!!!!!!
      البته رو هوا میتونم بگم همشون به تویوتا ترجیح میدم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا