سما 2013: قوی ترین مدل های هیوندای
بدون شک این جنسیس 1000 اسب بخاری از بهترین خودروهای نمایشگاه امسال بود . Bisimoto به لطف استفاده از یک اینترکولر غول آسا Spearco و توربوشارژرهای BTX6462 ، این هیولا را پدید آورده است . از دیگر تغییراتی که موتور 3.8 لیتری V6 برای تحمل چنین قدرتی به خود دیده ، می توان به اتصالات فولادی ، استفاده از پیستون های فورج کاری شده Arias و سر سوپاپ های Supertech ، اشاره کرد . موتور این هیولا برای سالم ماندن و عملکرد مطلوب به سوخت بیشتری نیاز دارد به همین علت از پمپ سوخت های Magnafuel و انژکتورهای Bisimoto برای بهبود روند سوخت رسانی استفاده شده است . با اضافه شدن رینگ های 20 اینچی که با لاستیک های Toyo پوشیده شده اند ، کمتر خودرویی قادر به شکست دادن این جنسیس در مسابقات درگ است .
اما شاهکار Bisimoto سبب نمی شود که از سایر مدل های جنسیس در SEMA 2013 غافل شویم . ARK Performance علاوه بر یک کیت بدنه که به خودرو نمایی خشن تر بخشیده ، تغییرات بسیاری در بخش فنی اعمال کرده است . موتور ی که در زیر هود قرار دارد ، Lambda V6 است که حجم آن از 3.8 لیتر به 4 لیتر افزایش پیدا کرده است . علاوه برافزایش حجم ، پیستون ها ، میل لنگ و اتصالات بروزرسانی شده اند . این تغییرات سبب شده است تا 400 اسب بخار قدرت و 575 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار گیرد .
رنگ آبی Atlantis در ترکیب با طرح های سفارشی ، قطعات فیبر کربنی و رینگ های 19 اینچی MORR به شدت جلب توجه می کند . در کابین هم می توانید با پوشش های چرم ، صندلی های Recaro و سیستم صوتی Alpine فضایی متفاوت را تجربه کنید . در بخش فنی در مقایسه با دو جنسیس دیگر کمتر دچار تغییر و تحول شده است . سیستم ترمز Brembo ، کمک فنرهای KW و سیستم اگزوز ARK Performance از مهمترین تغییرات در این بخش است .
کیک زرد از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر بهره می برد ، که پس از پیوند قطعات مختلف ، به قدرت 250 اسب بخار رسیده است . با رنگ خیره کننده اش می تواند سلطان نبردهای خیابانی سبانه باشد . تقویت موتور توسط Bisimoto صورت گرفته است .
به گفته ی سازنده ، قوی ترین ولوستر خیابانی دنیاست ! به کمک یک توربو جدید ، اینترکولر ، تزریق آب - متانول ، تنظیمات ECU و استفاده از بنزین 101-octane موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری این خودرو قادر است ، 370 اسب بخار تولید کند . برای مهار این خودروی سرکش از ترمزهایی با کالیپرهای 6 پیستونه استفاده شده است .