تجهیز هیوندای اکسنت 2020 به پیشرانه جدید اما کمتوانتر
پیشرانهی 4 سیلندر 1.6 لیتری GDI جای خود را به قلب آهنین 1.6 لیتری اسمارت استریم داده است. این پیشرانه از انژکتور با دو پورت سود برده و دارای ماژول مدیریت گرمایی و کویل احتراق پرانرژی میباشد. پیشرانهی موردبحث همچنین به سیستم ریکاوری گازهای خروجی اگزوز و زمانبندی متغیر سوپاپها مجهز شده است.
به لطف این تجهیزات و همچنین گیربکس متغیر هوشمند اسمارت استریم جدید که جایگزین گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قبلی شده، اکسنت 2020 مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب 7.1/5.7/6.5 لیتر در هر صد کیلومتر دارد. این اعداد نشان دهندهی بهبود قابلتوجه در مصرف سوخت نسبت به مدل سال قبل اکسنت میباشد.
متأسفانه همهی خبرها دربارهی این پیشرانه خوب نیست چراکه قدرت تقریبی آن 120 اسب بخار و گشتاورش نیز 153 نیوتون متر است. این در حالی است که پیشرانهی قبلی خروجی 130 اسبی و گشتاور 161 نیوتون متری داشته است.
هیوندای به تغییرات دیگری اشاره نکرده اما اکسنت همچنان بهصورت استاندارد با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه خواهد شد. این حرکت هیوندای نیز قابلتوجه است زیرا برادر بزرگتر اکسنت یعنی الانترا در مدل سال 2020 خود گیربکس دستی را از دست داده است.
قیمت این خودرو مشخص نشده اما اکسنت 2019 قیمت پایهی 14995 دلار داشته و احتمالاً مدل سال 2020 افزایش قیمت خاصی نخواهد داشت. شایان ذکر است مدل پایهی اکسنت SE از تجهیزاتی همچون سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل و شیشههای برقی برخوردار است. از دیگر تجهیزات این خودرو میتوان به ورود بدون کلید، سیستم صوتی با 4 بلندگو و صفحهنمایش 5 اینچی اشاره کرد.