معرفی کامل و اعلام مشخصات کراس‌اوور الکتریکی جنسیس GV60

جمعه 9 مهر 1400 - 06:30
مطالعه 6 دقیقه
Genesis-GV60-1
اندکی پس از پیش‌نمایش جنسیس GV60، حالا این کراس‌اوور الکتریکی به‌طور کامل معرفی و مشخصات آن اعلام شده است. این خودرو مثل کیا EV6 و هیوندای آیونیک...
تبلیغات

اندکی پس از پیش‌نمایش جنسیس GV60، حالا این کراس‌اوور الکتریکی به‌طور کامل معرفی و مشخصات آن اعلام شده است. این خودرو مثل کیا EV6 و هیوندای آیونیک 5 روی پلت‌فرم E-GMP گروه هیوندای ساخته شده و در نسخه‌های مختلف محرک عقب، چهارچرخ محرک و پرفورمنس ارائه می‌شود. همهٔ این نسخه‌ها به یک پکیج باطری 77.4 کیلووات ساعتی مجهز هستند اما نسخهٔ پایه فقط یک موتور الکتریکی در عقب دارد که 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

در همین حال، نسخهٔ چهارچرخ محرک استاندارد به دو موتور الکتریکی مجهز است که جلویی 214 اسب بخار و عقبی 99 اسب بخار قدرت داشته و مجموعاً 313 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌ها تحویل می‌دهند. جنسیس برد نسخهٔ محرک عقب را 450 کیلومتر و نسخهٔ چهارچرخ محرک استاندارد را 400 کیلومتر اعلام کرده است.

نسخهٔ پرفورمنس بالا رده اما در هردو محور به موتورهای 214 اسب بخاری مجهز است که مجموعاً 429 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. برد این نسخه 370 کیلومتر است اما در عوض وقتی حالت بوست آن فعال شود می‌تواند ظرف 4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. جنسیس همچنین این نسخه را به حالت دریفت هم مجهز کرده است.

GV60 اولین محصول جنسیس است که به سیستمی بنام طراحی فعال صدا مجهز شده است. این سیستم بسته به حالت رانندگی، صداهای مختلفی را از بلندگوها پخش می‌کند. همچنین راننده می‌تواند برای این سیستم از بین حالت‌های Futuristic (پخش صدای نرم و اسپرت)، G-Engine (صدایی شبیه پیشرانهٔ درون‌سوز) و E-Motor (بازسازی صدای موتورهای خودرو) یکی را انتخاب کنند. این ماشین همچنین به‌صورت استاندارد به تکنولوژی فعال کنترل سروصدای جاده هم مجهز است.

جنسیس کراس‌اوور الکتریکی خود را به دیفرانسیل لغزش محدود الکتریکی و سیستم کنترل الکترونیکی پیش‌نمایشی تعلیق مجهز کرده که دومی با استفاده از دوربین جلو و سیستم ناوبری، مواردی مثل سرعت‌گیرها را تشخیص داده و تعلیق را زودتر تنظیم می‌کند. نسخه‌های چهارچرخ محرک نیز از سیستم قطع کننده بهره می‌برند که می‌تواند با توجه به شرایط رانندگی، موتور و شافت‌های انتقال نیرو را قطع یا وصل کند. این یعنی راننده می‌تواند خودرو را آزادانه بین حالت‌های محرک عقب یا چهارچرخ محرک جابجا کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب GV60 برخورداری از سیستم شارژ 800 ولتی است که امکان شارژ 350 کیلوواتی فوق‌سریع را فراهم می‌کند. این یعنی می‌توان از 10 تا 80 درصد از باطری‌ها را ظرف تنها 18 دقیقه شارژ کرد. در داخل این خودرو نیز نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جنسیس ارائه شده که محتوا را به‌طور یکپارچه در نمایشگر لمسی مرکزی، صفحه آمپر دیجیتالی و هدآپ دیسپلی به نمایش درمی‌آورد. این همچنین اولین جنسیسی است که به سیستم صوتی B&O با 17 بلندگو مجهز شده است.

در بخش ایمنی هم مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده شامل دستیار جلوگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور، سیستم خروج ایمن، دستیار هوشمند محدودیت سرعت، هشدار توجه راننده، دستیار نوربالا، کروز کنترل هوشمند، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، دستیار رانندگی بزرگراه، سیستم دید اطراف و... به‌صورت استاندارد برای GV60 ارائه شده است. این خودرو همچنین از قابلیت منحصربه‌فرد تشخیص چهره هم برخوردار است که با تشخیص چهرهٔ راننده، درها را باز یا قفل می‌کند.

هرچند شاید GV60 در ظاهر خودروی جمع‌وجوری به نظر برسد اما 4,515 میلی‌متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن 2,900 میلی‌متر است. خریداران می‌توانند برای این کراس‌اوور الکتریکی از بین 11 رنگ بیرونی مختلف یکی را انتخاب کنند که چهار نمونه از این رنگ‌ها برای اولین بار است که توسط جنسیس ارائه می‌شوند. این برند لوکس کره‌ای هنوز زمان عرضه و قیمت GV60 را اعلام نکرده است.

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.