هیوندای

آزمایش هیوندای توسان اکو ۲۰۱۶

اگر می‌خواهید بدانید که طراحی جدید کراس اوور شرکت شما چه قدر موفق بوده است، می‌توانید از گوگل بپرسید. شاید برای شما هم عجیب باشد که خودروی توسان ۲۰۱۵ یکی از ۱۰ جستجوی خودرویی برتر کاربران اینترنت در سال گذشته بود. خطوط تیز و اندازه درست آنها این خودرو را متمایز کرده و یقیناً رضایت شمار زیادی از مشتریان را به همراه خواهد داشت.

2016 Hyundai Tucson Eco
۲۰۱۶ Hyundai Tucson Eco
همان‌طور که از پسوند Eco این مدل انتظار می‌رود، مصرف سوخت آن نسبت به دیگر نسخه‌ها می‌بایست کمتر باشد. اما ممکن است این واژه برای بسیاری، تنها یک پارامتر ساده باشد که با تغییر ترکیب گیربکس و موتور تحقق می‌یابد و توسان هم تقریباً از همین استراتژی استفاده کرده است.

2016 Hyundai Tucson Eco
۲۰۱۶ Hyundai Tucson Eco
مزیت‌ها:
موتور چهار سیلندری ۱.۶ لیتری توربوشارژ یکی از نقاط قوت توسان می‌باشد. توانایی تولید توان ۱۷۵ اسب بخاری به همراه تورک ۲۶۵ نیوتن متری در دور ۱۵۰۰ rpm برای یک کراس اوور کوچک ۱۵۳۰ کیلوگرمی یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. انتقال توان شاید خیلی به نرمی صورت نپذیرد ولی در عوض شتاب‌گیری‌های سریع توسان، این مشکل خیلی به چشم نمی‌آید.

2016 Hyundai Tucson Eco
۲۰۱۶ Hyundai Tucson Eco
هرچند این خودرو در کلاس خود کم مصرف‌ترین خودرو نیست اما مصرف سوخت، ۹.۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل‌های شهری و ۷.۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه و جاده نوید یک خودروی کم‌مصرف، همان‌طور که از نامش پیداست، را به ما می‌دهد. با عنایت به رسالت این خودرو، ما شاهد یک خودروی کم‌مصرف درعین‌حال مناسب از نظر عملکردی هستیم.

رنگ سفید توسان اکو به همراه چرخ‌های کوچکش، مدل از نو طراحی شده را به زیبایی به دیگران نشان می‌دهد. پنل بدنه مناسب و دید کافی راننده از جاده از دیگر مزایای طراحی جدید توسان است. پلاستیک مشکی زیبایی که دور لاستیک بر روی بدنه وجود دارد برجستگی خاصی به لاستیک خودرو داده است و موجب زیبایی دو چندان طراحی خارجی شده است.

معایب:
باوجود به‌کارگیری سیستم انتقال قدرت دو کلاچه با تکنولوژی بالا به همراه موتور ۱.۶ لیتری توربو، عملکرد گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک DCT در درون شهر برای تعویض دنده‌ها خیلی مناسب به نظر نمی‌رسد. برای سرعت‌های شهری نسبت دنده‌ها خوب نیست و حس عصبانیت از خودرو به راننده القا می‌شود. (یعنی دور موتور با توجه به نسبت دنده برای سرعت‌های کم خیلی مناسب نیست) تعویض دنده در سرعت‌های پایین با کمی سکته یا وقفه صورت می‌پذیرد، این در صورتی است که در شتاب‌گیری‌های سریع از وقفه خبری نیست. البته با کنترل دستی دنده این مشکل تا حدود زیادی برطرف می‌شود ولی راه‌حل مناسبی برای رانندگی روزمره نیست.

2016 Hyundai Tucson Eco
۲۰۱۶ Hyundai Tucson Eco
هرچند که فضای داخلی این خودرو از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و همچنین جنس و سطوح موجود بسیار عالی تعبیه شده‌اند ولی توسان اکو یک خودروی لوکس نیست و نباید انتظارات یک خودروی لوکس را از توسان داشت. روکش صندلی‌ها به‌قدر کافی مناسب هستند. پلاستیک موجود بر روی درها کمی شکننده احساس می‌شود و روکش روی فرمان این خودرو گویی از نسل ۹۰ میلادی خودروهای جنرال موتور الهام گرفته است.

2016 Hyundai Tucson Eco
۲۰۱۶ Hyundai Tucson Eco
2016 Hyundai Tucson Eco
۲۰۱۶ Hyundai Tucson Eco
2016 Hyundai Tucson Eco
۲۰۱۶ Hyundai Tucson Eco
از دیدگاه کاربردی، همه‌چیز خوب و مناسب هستند ولی شما می‌توانید با مقدار پول کمی بیشتر نسبت به قیمت پایه ۲۲۷۰۰ دلاری و ۲۶۵۷۰ دلاری مدل تست شده، برای خرید این خودرو تأمل بیشتری کنید. رقبای توسان اکو خودروهایی از قبیل فورد اسکیپ، هوندا CR-V، جیپ چروکی، کیا اسپرتیج، مزدا CX-5، میتسوبیشی اوت‌لندر، نیسان قشقایی، سوبارو کراس‌ترک، تویوتا RAV4، فولکس‌واگن تیگوان می‌باشند.

منبع: motor1

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوست داشتنی به نظر میرسه ، فقط کسی می دونه کی وارد ایران میشه (منظورم پلاک ملیه)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hitler

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (496 ديدگاه)

      وارد شده
      دویست میلیون ناقابل
      من تو باما آگهیشو دیدم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. REZA

        ۱۴ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (223 ديدگاه)

        ۱۳۲تومن قیمت زده-فول ترین مدلش بیشتر از ۱۶۰ تومن نیست-هرکی قیمتشو ۲۰۰ بگه صد در صد میخواد بخاطرجدید بودن طرحش گرون بفروشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. محمد

        ۱۴ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        واقعا اگه ٢٠٠ تومن باشه کدوم انسان شریفی x1 کم کارکرد ٢٠١٣ یا حتی بی ام و ٣٢٠ کم کارکرد ٢٠١٣ رو ول میکنه میره توسان بگیره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Hitler

          ۱۵ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (496 ديدگاه)

          اولین روزایی که رونمایی شد اومده بود ۲۰۰ بود
          من قیمت جدیدو چک نکرده بودم
          الان نگا کردم بین ۱۳۰تا ۱۷۰آگهی کردن
          کلا اینجا ما چیزی به نام عقل سلیم نداریم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. american and japan

          ۱۵ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (199 ديدگاه)

          این سوال رو جدی می پرسم.شما ۲۰۰ پول داشتی وااااااقعا میرفتی یه بی ام و ایکس وان اونم تازه دسته دوم میگرفتی با اندازه ای در حد لیفان x50؟؟؟ نه واقعا میخوام بدونم.۲۰۰ میلیون پول بی زبون رو بدی فقط برای اینکه بقیه بگن بی ام و سواری؟وقتی توی چنین شرایطی قرار بگیری مطمئن باش اونم با هزینه های نگه داری بالای بی ام و و خدمات کمش در ایران هیچ وقت حاضر نمیشی همچین کاری بکنی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. مهرداد شیدایی

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    به نظر میاد چشمه جوشان طراحی هیوندای داره کم آب میشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ali ayat

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      حالا اصلا چه ربطی داشت دوست عزیز هیج جا از مقاله راجب طراحی مورد بررسی قرار داده نشد ویه نگاه کوچیکی بهش شد بعدم دیگه این مدل طراحیش بد باشه تویوتا رافور با چراغ های لامپی عقب طراحیش خوبه؟!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. REZA

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (223 ديدگاه)

    توسان نسبت به نسل قبل ش فوق العاده شده.تازه تو عکس ها خوب مشخص نیست برید از نزدیک ببینیدش .از نزدیک ۱۰ برابر عکس ها خوبتر شده.نسبت به قیمتش فوق العاده است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. رضا

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    پیشرفت کره ای ها قابل ستایشه و نشون میده که تلاش بسیار زیادی انجام میدن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. امیر

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    یه مشکیشو دیدم واقعا زیباست.به نظرم قشنگ تر از سانتافست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. CORVETTE Z06

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (223 ديدگاه)

      آره صد در صد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. سعید

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    از الان تا عید بهترین فرصته برای خریدن اپتیما و اسپرتیج و توسان۲۰۱۴چون اینا قیافه جدیدشون میاد فیس قبلی همچین یکمی ارزون ماشه مثل الان سوناتا مدل ۲۰۱۵ قیمتش ۱۶۰ تومنه ولی ۲۰۱۴ با کارکرد ۱۷ هزار تا ۱۱۷ میلیونه و به نظرم فیس ۲۰۱۴ این ماشینا خیلی هم خوشگل و معقوله

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Mehrbod

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (214 ديدگاه)

    معایب :
    فرمان پلاستیک فشرده !!؟
    صندلی پارچه ای !!
    موتور شلوغ و بدچینش با اون فویل بدریخت عایق !!
    LCD در اندازه گوشی موبایل !!؟
    صفحه آمپر ساده و فاقد روح و اصالت !
    نامناسب بودن جای عبور رول کمربند عقب !
    مصرف بالا با پسوند Eco !!!؟؟؟؟
    با یک طراحی فرم محور و مینیمالیستی خارجی و ضد کارکرد گرا(Anti Functionalism) و تضاد بین سبک آمریکایی و فرم های ژاپنی در طراحی داخلی ، به نسبت موفق شده فرم کلی عوام پسندی ارایه کند اما همه سرپوشی بر سرهم بندی ساختاری و عجله در تولید و سهم بازار است .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. maha

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      تا حدودی قبول دارم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. moein

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    جلو پنجرش که کپی سانتافه
    طراحی بدون اصالت ( همه ی شاسی بلندای هیوندا داره شبیه هم می شه )
    کیفیت نه چندان خوب در مقابل قیمت پرداختی
    تاراشم مثل برادر چینیش کوچیک شده
    مهم ترین قسمت رقباشن از جمله فورد اسکیپ. اوت لندر . چروکی.قشقایی .و نماینده های مزدا و هوندا
    با این ستاره ها مگر می شود راه را گم کرد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. ali ayat

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی این نسخه از این مدل زیاد جالب نشده ولی نسبت به تجربه ای که داشتم محصولات کیا موتورز جذاب تر و کمی کم اصطحلاک تر از این هیوندای هستند و در مقایسه بین یه اسپورتیج سری جدید با این مدل مطمئن باشید کیا با امتیاز بیشتری قبول میشه تا این مدل حالا کاری به طراحی بدنه اسپورتیج جدید ندارم ولی من اون طراحی بدنشو هم دوس دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. maha

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      اسپورتیج که شبیه شاسی بلندای پژو شده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. Kamran.k

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    در مقابل رقبایی که تو مقاله واسش معرفی شده به نظرتون شانسی واس موفقیت داره ؟ راو ۴ اوتلندر هوندا CRV کجا و این کجا..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ali ayat

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      نه هرگز ژاپنی ها تو زدن شاسی بلند در هر اندازه و سگمتی عالین این مدل یه بازیچه به حساب میاد در قابلیت آفرود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. ارمان

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    از نزدیک دیدمش بسیار شیک و مجلسی شده خیلی ماشین جالبی شده با این حال ترجیحا تنفس طبیعیش رو میپسندم
    توربو رو هیوندا هنوز کار داره یه جنسیس کوپه ۲۰۰۰cc توربو هست داغونه اقا داغون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Ali.Q

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (124 ديدگاه)

    واقعا هیوندای و کیا دارن خوب پیشرفت میکنن و شکی توش نیست
    ولی یه لحظه رقیباشونو دیدم خندم گرفت ???
    با این وجود هنوز کیفیت لازم رو برای مقابله با همون رقبا ندارن …
    ولی من اسپرتیج جدید رو ترجیح میدم :) خاص تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. احمد باقری

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    باید قبول کرد که پیشرفت کره ای ها خیلی خوب بوده، ولی به هر حال، سرعت پیشرفت در زمینه تکنولوژی و استحکام اونا، کمتر از سرعت پیشرفت در طراحی و امکانات ماشین هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. (*مهرداد*)

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    رقبا : crv …اسکیپ …راو۴….cx5 …هر کدومشون یه غول هستند …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. maha

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      Rav4 الارقم کیفیت خوبش از لحاظ امکانات صفره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. american and japan

        ۱۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (199 ديدگاه)

        ببخشید مثلا شما چی میخواین که روی راو۴ ۲۰۱۶ نیست؟ظاهرشم که عالی شده.تازه اینایی که ایرانن سفارش خاورمیانه هستن اکثرا.شما چرم بوفالوی روی داشبورد راو۴ های سفارش اروپا رو ببینی کافیه تا نظرت در موردش جلب بشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Mehdi

      ۱۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من خودم کاسب ماشینم توسان خیلى از همه جهت از سانتافه بهتره البته فول هاش ، هم خوش فروش تره هم پر طرفدار تَر هم قیمتش از سانتافه کمتره .
      ازش نمیشه انتظار موتور ۶ سیلندرو داشت ولى از لحاظ شتاب و سرعت از سانتافه و اسپرتج خیلى بهتره و امکانات خیلى بیشترى داره
      کسى که میگه ب أم و بهتره ،قطعا بهتره ولى فقط تا ٢ مدل ٢٠١۶-٢٠١۵ بعدش ماهى ١٠ ملیون خرجش بکنى اون وقت متوجه میشى ، پشیمون میشى .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. پویا

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عقب کپی برداری از الفارومو جولیتا جلو هم تقریبا همون سانتافه ۲۰۱۴

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. نادر

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    ای بابا. نگو کپی است. زشت است . مگه کره ای هام کپی میکنن……..
    حالا اگه یک شرکت بدبخت چینی رفته بود و ۴ تا طراح از ایتالیا اجاره کرده بود ویک موتور از ژاپن خریده بود و یک لگن ساخته بود. باید میدیدی ملت چیکارش میکردن.
    نمیگم چینی ها ماشین سازنا. ولی خدایی اینا با تویوتا و هوندا و …..مقایسه نکنید.
    یه سوال؟ خدایی اصلا یک بار سوار هوندا Cr-v شدی که ببینی چقدر با این هیوندای فرق میکنه ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. E.k

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تویوتا کیفیت خیلی خوبی داره ولی خیلیا میگن که امکانات رفاهی خیلی کمی داره،این نظر درسته ولی تویوتا معتقده که اپشن زیاد و بیخودی باعث کم شدن طول عمر ماشین و زود تر به خرج افتادن ماشین میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. maha

      ۱۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      ولی تو چند مقاله ی قبلی نوشته بود هیوندایی از لحاظ نیاز به تعمیر نسبت به قیمتش بهترینه، با اون همه آپشن!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  18. E.k

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بین رقبا نمیشه از راو ۴ و چشم پوشی کرد درسته قیمتش بالاس اما به کیفیتش می ارزه من خودم اسپورتیج رو نسبت به توسان ترجیح میدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. gent

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    reza
    agar dar iran 132 melyon has
    bayad az iran be keshvarhaye digar sader konan
    na az kore hend korvasi…..
    ye negah be sayte hayundai bendaz ta ghimat bebini
    shoma 132 melyon ro 2015 didi
    alan 2016 has hatman shode 100 melyon

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. gent

    ۱۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    in mashin dar biron az
    iran
    ba 5 sal fol garanti bedone kilometr
    ba 65 ta abshen
    ghesti 80 melyon has
    farmonesh ham PLASTIKI nis charme
    BAZICHE ham nis
    masraf SOKHT 5l har 100
    agar in mashin farda dar IRAN beshe 80 melyon – yani ghimate kompani az farda ghol mish va yki az behtarinha mishe
    BMW. AUDI . VW. VA va gholhaye digar ba in ABSHEN bayad dar iran 3 barabar bedahi
    ghimate in mashin az 80 melyon shoro mish va shodeh yki az por frosh tarin mashin da donya ensafan ba in shrayet bad ast
    Nmayandegi iran shayad ye mashin dige be jaye tucson 130 melyon mifroshe ke.farmonesh plastiki va baziche has
    bazi az afrad fekr mikonand khrabi havaye tehran az hamin mashin has

    ! shayad ham

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. علي

    ۱۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    واقعاً این سایز اسمال سانتافه قابل مقایسه با اون رقبا غیر از اسپرتیج هست؟ یه دفعه بی ام و X3 بنز GLA رو هم باهاش مقایسه می کردین دیگه.هنوز مقایسه شروع نشده این بینوا بازندس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. سیاوش سرمستی

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شرکت هیوندای و کیا خودرو های خوبی ندارن

    تنها خودرویی که بدرد میخوره (هیوندای آزرا گورانجور و هیوندای جنسیس سدان )بجز اینا هیچکدومش ارزش نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا