iMax N دریفت، ون دیفرانسیل عقب و 402 اسبی هیوندای!

شنبه 27 مهر 1398 - 06:29
مطالعه 4 دقیقه
hyundai-imax-n-drift-bus 1
همه‌ی ما با بخش پرفورمنس N هیوندای که وظیفه‌ی تولید خودروهای اسپورتی همچون i30 N و ولوستر N را بر عهده داشته آشنا هستیم اما جدیدترین پروژه‌ی این...
تبلیغات

همه‌ی ما با بخش پرفورمنس N هیوندای که وظیفه‌ی تولید خودروهای اسپورتی همچون i30 N و ولوستر N را بر عهده داشته آشنا هستیم اما جدیدترین پروژه‌ی این شرکت ماهیت کاملاً متفاوتی دارد. متأسفانه این خودرو به تعداد یک دستگاه تولید شده است. نام این خودرو iMax N دریفت باس است که پس از معرفی کانسپت جالب این شرکت یعنی ولوستر گراپلر پدیدار شده است.

به منظور تحریک خودروهایی همچون فورد ترانزیت و رنو اسپیس F1، هیوندای تصمیم گرفته ون پرسرعت خود را بجای پیشرانه‌ی 2.5 لیتری دیزلی استاندارد با نیروگاه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو بسازد. این پیشرانه قدرت 402 اسب بخاری و گشتاور 555 نیوتون متری دارد. همان آرایش صندلی‌های هشت نفره ی ون هیوندای در این کانسپت تک دستگاهی حفظ شده است.

قدرت پیشرانه از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌شود. سیستم اگزوز خاص هیوندای نیز صدای پیشرانه‌ی 6 سیلندر را به گوش‌ها می‌رساند. این ون ویژگی‌های انحصاری بیشتری هم دارد زیرا تیم استرالیایی skunkworks هم در این پروژه دخیل بوده و کیت بدنه‌ی آئرودینامیک و دامپرهایی با کنترل الکترونیکی را روی خودرو نصب کرده است. ترمزهای بخش N نیز پشت رینگ‌های 19 اینچی برگرفته از i30 N و لاستیک‌های پرفورمنس پنهان شده‌اند.

اما موضوع جالب اینکه هیوندای می‌گوید ون iMax N دریفت باس توزیع وزن 50/50 را داراست. صندلی‌های جلو و فرمان از نوع N بوده و ردیف‌های دوم و سوم صندلی‌ها نیز با پوشش جیر و چرم همراه شده‌اند. فضای بار 842 لیتری ون هم کاملاً جادار و گیراست.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.