هیوندای تصاویری از نسخهٔ پیشتولید یک کراساوور هیدروژنی جدید را منتشر کرده که نسخهٔ نهایی آن سال آینده رسماً رونمایی خواهد شد. سازندهٔ کرهای گفته است این کراساوور هیدروژنی آمادهٔ تولید که هنوز نامش مشخص نشده، 9 درصد کارآمدتر و 20 درصد قدرتمندتر از سلف خود یعنی مدل پیل سوختی IX35 خواهد بود. بدین ترتیب از طریق بهبود عملکرد تکنولوژی سلول سوختی، هیوندای قصد دارد به هدف پیمایشی حدود 800 کیلومتر با یکبار سوختگیری دست پیدا کند. برای این منظور، سه مخزن یک اندازه برای ذخیرهٔ هیدروژن تعبیه شده تا توسط پیل سوختی به برق تبدیل شود.
برخلاف IX35 هیدروژنی، این کراساوور جدید از ابتدا بهعنوان یک خودروی هیدروژنی طراحی شده است. طراحی این ماشین نیز بر اساس کانسپت FE شکل گرفته که در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد. هیوندای گفته است طراحی این کراساوور از طبیعت آن تأثیر گرفته است. منظور از این طبیعت، آب است که محصول جانبی واکنش شیمیایی سلول سوختی بوده و تنها چیزی است که از اگزوز خودرو بیرون میآید.
معاون ارشد مرکز فناوری محیطزیستی هیوندای دراینباره گفته است:
«نسل جدید کراساوور هیدروژنی ما، با بهرهوری استثنایی، ظاهری بینظیر و عملکردی عالی، مصداقی واقعی از یک وسیلهٔ نقلیهٔ سازگاربامحیطزیست از آینده است. هیوندای رهبر توسعه و تولید وسایل نقلیهٔ سبز خواهد شد که درنهایت منجر به ایجاد جامعهای با آلایندگی نزدیک به صفر خواهد شد».
هیوندای در کنار برادرش کیا، در نظر دارد تا سال 2020 تعداد 31 خودروی سازگاربامحیطزیست را معرفی کند که شامل خودروهای الکتریکی، هیبریدی و هیدروژنی بوده و هدف آن تنوع بخشیدن به شیوهٔ زندگی خریداران است. در این راستا، پس از معرفی مدل آیونیک در سه نسخهٔ هیبریدی، پلاگینهیبریدی و تمام الکتریکی برای رقابت با تویوتا پریوس، هیوندای قصد دارد سال آیندهٔ نسخهٔ الکتریکی کراساوور سابکامپکت کُنا را هم معرفی کند که بُردی در حدود 385 کیلومتر دارد. علاوه بر این، خودرو الکتریکی جنسیس نیز در سال 2021 به تولید خواهد رسید که یک خودروی الکتریکی دوربرد با قابلیت پیمایش 480 کیلومتر با یکبار شارژ باطریها خواهد بود.