تجربه و آزمایشهیوندای

پشت فرمان جنسیس G80 اسپرت مدل 2022، تغییراتی جزئی، نتیجه‌ای عالی

جنسیس G80 سال گذشته با نسل کاملاً جدیدی به بازار آمد. نسل سوم سدان میان سایز لوکس کره‌ای‌ها با دو گزینهٔ پیشرانهٔ توربوشارژ پرتوان و جدیدترین نسخه از زبان طراحی جنسیس، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و تنها چیزی که از آن می‌خواستیم حس اسپرتی بیشتر بود. حال دقیقاً همین خواستهٔ ما در قالب نسخهٔ جدید G80 اسپرت برآورده شده است. این نسخه هندلینگ بهتری دارد و در تیپ پرستیژ یعنی همین نمونهٔ آزمایشی ما، از تنظیم خاص سیستم تعلیق تطبیقی هم بهره می‌برد که کمک‌فنرهای جلو و عقب را به ترتیب ۴ و ۱۲ درصد سفت‌تر می‌کند. همچنین با سفارش لاستیک‌های تابستانی جدید با قیمت ۵۰۰ دلار نیز G80 اسپرت به خودروی واقعاً سرزنده‌ای تبدیل می‌شود.

با عبور از جادهٔ پرپیچ‌وخم در سواحل مرکزی کالیفرنیا، چابکی این جنسیس جدید در پیچ‌ها را تحسین کردیم. بخشی از این چابکی به خاطر سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب در تیپ پرستیژ است که در سرعت‌های بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت به چرخ‌های عقب زاویه می‌دهد تا هندلینگ بهتری را فراهم کند. در کمتر از این سرعت هم چرخ‌های عقب در جهت مخالف چرخ‌های جلو تا ۲ درجه زاویه پیدا می‌کنند و درنتیجه شعاع چرخش حدود ۶۰ سانتی‌متر کمتر می‌شود و دایرهٔ کامل چرخش به ۱۱ متر می‌رسد.

تغییری که خواهان آن نبودیم، ارائهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌های G80 اسپرت است و ازآنجایی‌که حالا موتور V6 فقط در نسخهٔ اسپرت ارائه می‌شود، کسانی که خواهان یک G80 محرک عقب هستند باید به موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری بسنده کنند. از نظر ما، وجود سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌تواند حال و هوای اسپرت خودرو را کاهش دهد. البته حداقل جنسیس تلاش کرده است تا مقداری از وزن G80 اسپرت را کاهش دهد و حالا وزن ۲۰۴۰ کیلوگرمی این خودرو ۷۴ کیلوگرم نسبت به آخرین G80 چهارچرخ محرک شش سیلندری که در سال ۲۰۱۸ آزمایش کردیم کمتر شده است.

پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی ۳۷۵ اسب بخاری G80 همچنان شریک قدرتمند و سرزنده‌ای است. حداکثر گشتاور ۵۳۰ نیوتن متری این موتور از دور ۱,۳۰۰ تا ۴,۵۰۰ rpm در دسترس است و در عمل در هر شرایطی کشش مطمئنی را ارائه می‌کند. به همین دلیل، خودرو در شتاب گیری‌های میانی واقعاً خوب عمل می‌کند و ظرف ۲.۷ ثانیه از سرعت ۵۰ به ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این موتور در صورت نیاز قدرت کافی را ارائه می‌کند که با غرش خوشایندی همراه است. صدای موتور به‌صورت مصنوعی از طریق بلندگوها تقویت می‌شود و خوشبختانه امکان خاموش کردن آن وجود دارد (قابل‌توجه ب‌ام‌و). در آزمایش سروصدا، در داخل خودروی آزمایشی در حالت تخته‌گاز ۷۲ دسی‌بل و در سرعت کروز ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ۶۶ دسی‌بل صدا را ثبت کردیم که ۲ تا ۳ دسی‌بل نسبت به نسخهٔ قبلی کمتر است.

هرچند به خاطر از دست دادن یک مدل محرک عقب واقعی متأسفیم ولی حداقل سامانهٔ چهارچرخ محرک جنسیس می‌تواند تا ۱۰۰ درصد گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل کند. گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم سریع پاسخ می‌دهد اما پدال‌های تعویض دنده کوچک بوده و به انگشتان بلندی نیاز دارند. به‌طور اختصاصی فقط در تیپ پرستیژ حالتی بنام اسپرت پلاس هم ارائه می‌شود که تعویض دنده‌های تهاجمی‌تر، یک حالت دستی واقعی و دخالت کمتر سیستم کنترل پایداری را به همراه دارد. G80 اسپرت با لاستیک‌های چهارفصل پیرلی چسبندگی خوب ۰.۸۸ جی را ثبت کرد که ۰.۰۴ جی از قبل بیشتر است ولی از چسبندگی ۰.۹۱ جی نسخهٔ چهار سیلندر محرک عقب کمتر است. این سدان جدید جنسیس از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت هم در ۵۱.۸ متر متوقف می‌شود که ۳ متر از نسل قبلی کمتر است.

کسانی که خواهان شتاب سریع در خط مستقیم هستند نیز در G80 اسپرت راضی خواهند بود زیرا این خودرو به لطف اضافه شدن لانچ کنترل، ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۲ ثانیه از نسل قبلی مدل ۲۰۱۸ سریع‌تر است. مسافت ۴۰۰ متر هم حالا در ۱۳.۲ ثانیه طی می‌شود که ۰.۳ ثانیه بهتر شده است. بااین‌حال، G80 اسپرت کمی از رقبای آلمانی عقب می‌افتد زیرا مرسدس بنز E450 چهارچرخ محرک ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۹ ثانیه طی می‌کند. اوضاع مصرف سوخت جنسیس هم چندان جالب نیست زیرا G80 اسپرت طبق تخمین EPA در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۱۱.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند که ۱.۵ لیتر از مرسدس E450 و ۲.۳ لیتری از آئودی A6 شش سیلندر بیشتر است.

طراحی زیبای G80 در نسخهٔ اسپرت تغییراتی جزئی را در جلو و عقب تجربه کرده است. در جلو حالا ورودی هوای داخل سپر کمی بزرگ‌تر شده است تا نمای عضلانی‌تری پیدا کند درحالی‌که طراحان روی سپر عقب هم کمی کار کرده خروجی‌های هوای عمودی باریکی را در طرفین آن تعبیه کرده‌اند. برای این نسخهٔ اسپرت همچنین رنگ‌های بیرونی جدیدی هم ارائه شده است که از بین آن‌ها، رنگ‌های تیره مثل همین خاکستری مات ۱۵۰۰ دلاری نمونهٔ آزمایشی ما، خطوط بدنهٔ خودرو را زیباتر جلوه می‌دهند.

در داخل نیز رنگ‌ها و متریال جسورانه‌تر، حال و هوای اسپرت را ادامه داده‌اند. زیر پای راننده پدال‌های آلومینیومی قرار گرفته‌اند و تریم آلومینیومی یا فیبر کربنی هم جایگزین طرح چوبی در سراسر کابین شده است. علاوه بر این، غربیلک فرمان دو پرهٔ قبلی هم جای خود را به یک نمونهٔ جدید سه پره داده است. هرچند صفحه‌نمایش مرکزی لمسی خودرو برای کنترل ویژگی‌های معمول کمی دور از دسترس است اما کنترل دوار روی کنسول مرکزی کاملاً دم دست راننده قرار دارد. موضوع عجیب اما اینکه در G80 هنوز هم خبری از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم نیست درحالی‌که این ویژگی در مدل‌های رده پایین هیوندای ارائه می‌شود.

بااین‌حال، در دیگر قسمت‌ها تجهیزاتی که قبلاً سفارشی بودند حالا به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. ازجملهٔ این تجهیزات می‌توان به گرم‌کن غربیلک فرمان و صندلی‌های عقب، دوربین دید فراگیر و سیستم صوتی عالی Lexicon با ۲۱ بلندگو اشاره کرد. درنتیجه، قیمت پایهٔ G80 اسپرت حالا به ۶۴,۷۹۵ دلار رسیده است که هرچند این رقم کمی از رقبای آلمانی بیشتر است اما قیمت ۷۲,۵۹۵ دلاری نمونهٔ آزمایشی فول آپشن ما از قیمت نزدیک به ۸۰ هزار دلاری نمونه‌های تقریباً فول آپشن مرسدس بنز و آئودی ارزان‌تر است.

ارائهٔ نسخهٔ اسپرت G80 با ارتقاءهای نه‌چندان بزرگ ممکن است در بازاری که تحت سلطهٔ شاسی‌بلندها قرار دارد بی‌نتیجه به نظر برسد زیرا مدل‌های GV70 و GV80 در همین مدت کوتاهی که در بازار حضور داشته‌اند حدود ۶۰ درصد از کل فروش جنسیس را به خود اختصاص داده‌اند. بااین‌حال، نمایندگی‌های جنسیس معتقدند که شاسی‌بلندهای جنسیس موجب جلب نظر خریداران جدید به دیگر محصولات این شرکت هم می‌شوند و سدان‌ها بخش مهمی از سبد محصولات جنسیس به‌حساب می‌آیند. در همین حال، این نسخهٔ اسپرت جدید جرقهٔ ارزشمندی را به پکیج چشمگیر G80 اضافه کرده است که می‌تواند آن را به گزینهٔ جذاب‌تری برای خریداران تبدیل کند.

مشخصات فنی

Genesis G80 Sport 2022

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۳۷۵ اسب بخار
گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۲ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۵۱.۸ متر
شتاب جانبی ۰.۸۸ جی
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
طول ۴,۹۹۶ میلی‌متر
عرض ۱,۹۲۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۶۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۱۰ میلی‌متر
وزن ۲۰۴۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر
قیمت پایه ۶۴,۷۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۲,۵۹۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    به شخصه همون غربیلک فرمان دو پره ای قبلی رو خیلی بیشتر دوست دارم بنظرم یکی از زیباترین غربیلک هاست.

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. slatanat JDM

      ۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      قبول داری خیلی شبیه بنزه

      موافقم 12
      مخالفم 37
      1. slatanat JDM

        ۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        نه بخدا نمیخوام دعوا ایجاد کنم ولی ناموسن خیلی شبیهشه

        خیلی خوبه توی طراحی الهام گرفت از خودرو های پیشرو

        موافقم 8
        مخالفم 25
        1. Navid_A.J

          ۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          باهات موافقم. اصلا یه جورایی همه طراحی ها دارن شبیه هم میشن. شاید به خاطر اینه که چسبیدن به بازاریابی، و هنر رو کنار گذاشتن. طراحی های موندگار دیگه تو همون گذشته موند. طراحی های الان عمرشون همون 4-5 ساله.
          جنسیس از نزدیک خیلی خوشکل و خوش ساخته، اما همینم زود برات تکراری میشه.

          موافقم 5
          مخالفم 7
  2. ماکان

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام . با اینکه قبول دارم برخی از رقبای این ماشین مانند بی ام و سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E بهتر هستند ، اما در هر صورت بگم که من یکی از افرادی هستم که حاضرم و دوست دارم این خودرو را بخرم ، البته اگر که بخواهم یکی از مدل های جنسیس را بخرم ، بیشتر میرم سراغ مدل G90

    موافقم 32
    مخالفم 3
  3. ممد میر

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    از رقیباش ارزونتره ولی مردم روی بنز و bmw تعصب دارن و اینکه اونا شرکت های شناخته شده ای هستن اما اختلاف قیمت زیاد با رقبای باعث برتریش میشه

    موافقم 5
    مخالفم 17
  4. میثم

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    اینکه صدای فیک که از بلندگوها پخش میشه را می شود خاموش کرد خیلی خوبه
    یه بررسی میدیدم از لکسوس یو ایکس، که صدای فیک از بلندگوها پخش میشد که الکی هی دنده میکشید و از طرفی خود ماشین گیربکس سی وی تی داشت و وقتی گاز میدادی، صدای ناهنجار موتور با گیربکس سی وی تی، با صدای فیک بلندگوها قاطی میشد و هیچ هماهنگی هم نداشتن و اوضاع خیلی بدی بود. نمیدونم میشد خاموشش کرد یا نه ولی تا آخر کلیپ همین داستان بود و چند دقیقه آخر کلیپ رو اعصابم نکشید نگاه کنم

    موافقم 19
    مخالفم 6
  5. R@m!n

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    واقعا این قیمت نمی ارزه و کسی که توانایی پرداخت 70 k داشته باشه ده هزارتا بالاتر مشکل خاصی براش نداره که اونجا M550 و کلاس E هم پرفورمنس بسیار بهتر هم کیفیت بالاتری ارائه میدن و خب پرستیژ برند هم چیزیه که نمیشه ازش گذشت‌.

    باید این ماشین و کلا سدان های حنسیس زیر 70k باشن.

    موافقم 25
    مخالفم 18
    1. Amir Machine

      ۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      تازه تو همین کلاس، کادیلاک CT5-V هم هست با موتور 360 اسبی که قیمتش از فقط 51 هزارتا شروع میشه!
      کلی آپشن بدردبخور هم که براش سفارش بدی نهایتاً میرسه به 65 هزارتا که تازه میشه هم قیمت مدل پایه این جنسیس

      موافقم 19
      مخالفم 11
      1. R@m!n

        ۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        این سیاستی که کیا-هیوندای در نظر گرفته کاملا اشتباهه. اومدن با افزایش قیمت مثلا خودشونو رقیب آلمانی ها نشون بدن که خب نتیجش شد فروش ۶ هزار تایی در صورتی که سال 2017 این محصول از 42k شروع میشد و فروش بیشتر از 17 هزارتایی تجربه کرد چون جایگاهش درست بود.

        این ماشین همون نسخه 2017 هست با طراحی متفاوت. این افزایش قیمت فقط فروش این محصول و سدان های جنسیس رو پایین نگه میداره.

        در مورد کدیلاک کاملا درست میگی هم چند ماه پیش گفتم کیفیت ساختش تو دو سال اخیر بسیار بالا رفته و عملا از این بابت کمبودی نداره.

        موافقم 16
        مخالفم 7
        1. amirmohammad

          ۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (212 ديدگاه)

          اقا رامین صحبت های شما رو راحت تر از هرکس دیگه ای میشه زیر سوال برد چون صرفا یک سری جملات رو بدون اطلاعات تکرار میکنین و حتی زحمت تحقیق نمیدی به خودت
          شما که میگی فروش جنسیس جی 80 بخاطر افزایش قیمت از 17 هزار تا در سال 2017 شد 6 هزارتا در سال 2021 چرا بقیه امار ها رو بررسی نکردی؟ فروش به طور مثال فروش بنز e کلاس هم از 49 هزارتا در سال 2017 تبدیل شد به 20 هزارتا در سال 2021.همچنین سایر ماشین های این کلاس.واقعا این رو نمیدونین که دلیل این کاهش فروش های این کلاس اینه که تب شاسی بلندها زیاد شده و فروش سدان سال به سال رو به کاهشه؟ خیای راحت کل صحبتتون نقض شد.
          ایرادهایی که میگیرین هیچ جا تایید شده نیست صرفا از طرف کسی هست که هیچ سابقه بررسی عملی این ماشین ها رو نداره اما کسایی که بررسی عملی کردن رو زیر سوال میبره
          کره ای ها بخاطر شرایطی که داشتن موقع شروع مجبور شدن خیلی خوب سیاست قیمت گذاری رو یاد بگیرن وگرنه نابود میشدن.پیشنهاد میکنم فروش ct5 هم بررسی کنین

          موافقم 16
          مخالفم 8
    2. Raptor

      ۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (107 ديدگاه)

      خدایی خسته نشدی ؟ از روزی که جنسیس بعنوان برند شروع به کار کرد تا همین الان داری هیت میکنی! رئیس روئسای این برند کسایی هستن که توی مدت کوتاه از پراید رسیدن به ماشینایی که فروش میلیونی دارن و بهترین ماشین سال شناخته شدن! بخدا بهتر از من و تو فروش و بازار و قیمت گذاری رو بلدن! چیزایی هم که میگی حتی یکیشونم هیچکدوم از این مجله ها تایید که نکردن هیچ تازه عکسشم گفتن!!!!!!!!!! رو چی اصرار داری! جنسیس که فعلا اول راهه ولی فروششو داره و رو یه افزایشه،عنوان های خوبی هم کسب کرده! تو یه جا بیار یکی از حرفاتو تایید کرده باشه

      موافقم 15
      مخالفم 10
      1. seyedjavad.mercedesbenz

        ۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        با شناختی که بنده از آقا رامین دارم ، ایشون هیچ علاقه ای برای وارد شدن به بحث های اینچنینی رو ندارن و صرفا نظرشونو میگن ، شخصا خیلی با خودروهای جنسیس کیف میکنم و طراحیشون بهم حس آرامش میده و شخصا دوسشون دارم ولی یه مشکلی هست ، اولی بحث پیشرانه و دومی بحث برندینگ ، یعنی خودروهای پایه جنسیس ارزش خرید بالاتری نسبت به تیپ های بالایی دارن که یکی از دلایلش اینه که در تیپ های پایه ، تفاوت پرفورمنس و بازدهی پیشرانه قابل چشم پوشیه ، اما در تیپ های بالایی شاهد اینیم که جنسیس با موتور ساده ۶ سیلندرش میخواد به جنگ ۶ سیلندرهای بی ام و و بنز بره که چندان منطقی نیست ، بحث برندینگم مشکل از قدمت جنسیس و اصالت رقباس که فعلا راهی برای پاک کردنش نیست ، در کل شخصا شرایط فعلی جنسیس رو خیلی شبیه ولوو میبینم ، یعنی خودرویی دوست داشتنی و مناسبه که همه ازش راضبن ولی انتخاب اول کسی نیست ، و همینطور مشکلاتی اعم از موتورهای کم توان و کم بازده در تیپ های بالایی در برابر رقبا و پرفورمنس و هیجان نه چندان کافی در مقابل رقبا اونارو عقب نگه داشته ، در کل صحبتم اینه که مشخصات زیر کاپوت جنسیس ( و همینطور ولوو ) در تیپ های پایه راضی کننده هست ولی وقتی رقبای آلمانی وارد حوزه تخصصیشون یعنی پرفورمنس میشن دیگه این دو برند نمیتونن خوش بدرخشن ، این مشکل حتی برای برندهای بزرگی مثل لکسوس هم وجود داره که در تیپ های پرفورننس در اکثر مواقع قافیه را به رقبا میبازن

        موافقم 8
        مخالفم 2
    3. S25

      ۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      ولی جنسیس g80 یکی از زیباترین ماشین های سال ۲۰۲۱ است و کابینش در حد ماشینلی بالای ۱۰۰ دلار است.

      موافقم 12
      مخالفم 9
  6. امین

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (438 ديدگاه)

    بنظرم اشتباه هست که بخاطرشش، هفت هزار دلار مرسدس و آئودی را با اون عقبه قدرتمند و کیفیت اثبات شده و مهندسی بینظیر کنار گذاشته و این را انتخاب کرد

    موافقم 20
    مخالفم 7
  7. آرم@ن

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (183 ديدگاه)

    این هم مثل سایر تست و بررسی های جنسیس نتیجش عالی بود
    کیفیت عالی در کنار قیمت مناسب،چیزی که جواب داده و میده،،روند صعودی جنسیس ادامه داره

    موافقم 8
    مخالفم 7
  8. امیر دهقان

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (695 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    عاجزانه تقاضا دارم این بحث بیهوده رو تموم کنید، واقعاً فضای کامنت‌های سایت رو به هم ریختید، اینطوری باعث آزار باقی مخاطبین میشید
    اگه این وضع ادامه داشته باشه مجبور میشم تمام کامنت‌هایی که در این رابطه میگذارید رو پاک کنم همونطور که در همین مطلب این کار رو کردم

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. R@m!n

      ۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      حتما اینکارو بکنید همه ممنونتون میشیم.

      موافقم 16
      مخالفم 0
    2. Clean energy (صیانت!)

      ۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      لطفا
      به شخصه با بعضی دیکتاتوری ها موافقم
      آزادی بیان بیش از حد خوب نیست
      خوشی میزنه زیر دل بعضیا
      ولی خب به نظرم سعی کنید بعضی چیزا رو تایید کنید… بعضی اکانتارم سر و سامون بدید…. واقعا خوب میشه…

      موافقم 10
      مخالفم 2
    3. شهاب

      ۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (251 ديدگاه)

      اگر ریشه یابی کنین میبینین که همه این آتشها رو نوید ۰۰۹۸ از دو سه سال پیش به پا کرده و همه این آتشها از گور ۰۰۹۸ بلند شده !!! و نهایتاً کره ای فن ها رو مجبور به واکنش کرد

      موافقم 17
      مخالفم 6
    4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (311 ديدگاه)

      درود آقا امیر
      بنظرم هر موقع شروع کردن کامنتا رو ببندید، متاسفانه هیچکی ظرفیت نداره، امثال اینا که جانبداری میکنن از نزدیکم قدیمیاشونو ندیدن چه برسه به اینا، واقعاً فضای سایت بدجور داغون شده اصلا حالی برای کامنت دادن نمی‌مونه به لطف بعضیا
      البته بر کسی پوشیده نیست باعث و بانی تمام این درگیری ها ۰۰/۹۸ بود!

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        جالبه ، مقاله‌ای که من اصلاً امروز در آن کامنت نگذاشتم ولی دو کاربر به نام ( آبتین ) و ( شهاب ) به نام من سم‌پاشی میکنند !

        آقای امیر دهقان ، زیاد راه دوری نرو عزیز ، کامنت مورد نظر را گذاشتید و همه هم موافقش هستیم و دو کاربر خودشان حرف را بر داشتند ( شهاب ، آبتین )😂 !
        خُب ، الان واکنش شما چیه !
        الان کی سم‌پاشی را شروع کرده ؟!
        پس چرا جواب این دو را نمیدهید !
        مثل همیشه فقط سانسور میکنید !
        ما همچنان منتظریم !
        یا شاید باید دوباره دست رو دست بگذارید تا سم‌پاشی این دو و دارو دسته‌اِشان شروع بشه و به توهین کشیده بشه مثل همیشه تا شما واکنش نشان دهید !

        سپاسگذارم اگر به حق عمل کنید 👋🏻👌

        موافقم 7
        مخالفم 16
  9. حسین

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    لکسوس تو سال ۲۰۲۱ ۷۰۶۰۱۲ عدد ماشین فروخته فکر کنم.جنسیسم تو سال ۲۰۲۱ ۵۰۰/۰۰۰ تا فروخته.بی ام وی هم ۲/۲۰۰/۰۰۰ ماشین فروخته.
    الان ممکنه یه عده ژاپنی باز بپرن وسط بگن جهان آزاد نیست.
    آقا باشه بازار اروپا آزاد نیست.ولی رقابتی که هست.
    اگه رقابتی نبود پس چرا یه خودروساز گفت رقابتیه؟
    الان تو اروپا یاریس(با وجود اطلاعات سرگرمی مضزخرف) و کرولا خوب فروختن.
    حتی فرانسه هم خیلی ماشینای داخلی میخریدند،اونجا هم یاریس خوب فروخته.تو آلمان که ماشین آسیایی و آمریکایی و اروپایی همه میفروشن.
    توی پست دوءل اشکودا ساپرپ و مزدا ۶که چندسال پیش برگذار شد،آمار فروش اشکودا توی اروپا بیشتر از مزدا ۶ بود.یه نفکر کانت گذاشت:«توی اروپا روستایی زیاد هست و ماشینی میخرن که خدمات پس از فروشش توی محل زندگیشون باشه».فکر کنم یعنی اشکودا ساپرپ ،توی روستاهای اروپا خدمات پس از فروش داره.

    اگه هم توی اروپا مالیات میگیرن،خوب میکنند.خب باید از کارگرا حمایت بشه.از تولید داخلیشون حمایت باید کنند.

    خرید تعصبی محصولات داخلی کار خوبیه چون از خودروسازاشون حمایت میکنند،از کارگراشون حمایت میکنند.
    کره‌ای ها حتی اگه ماشیناشون بی کیفیت باشه میخرن و جنسیس از بنزم بالا تر رفت.البته مالیاتم هست.ولی آمار فروش لوکس های ژاپن رو که دیدم (البته نه امسال)حتی لکسوس از بنز پایینتر بود.البته حضور تویوتا کروان یه توجیه است.میگن تو ژاپن لکسوس میخندن.
    توی آمریکا،آمریکایی خرهای تعصبی هستن که بیشتر وانت میخرن گمونم.مالیات بر وانت ها توی آمریکا بر وانت های غیر آمریکایی میگیرن.
    لکسوس،برای آمریکا ماشین میسازه.برای آمریکا ماشین توسعه میده.پس طبیعیه تو آمریکا فروش داشته باشه.
    نمی دونم لکسوس تو اروپا کارخونه داره یا نه ولی اگه نداره، چرا تو اروپا کارخونه نمیزنه؟
    اصلا میگن تو آمریکا مرکز خرید خیلی دوره و حمل نقل عمومی ضعیفه و آمریکایی ها برای لذت ماشین نمیخرن و برای اینکه کارشون راه بیوفته ماشین میخرن.
    تو اصلا کرولای سدان ورژن آمریکا(اسپرت) رو دیدی که چقدر زشته ولی نسخه سایر بازار (پرستیژ)ها چقدر قشنگه؟
    ماشینای زیادی هستن که ورژن آمریکاییشون زشتتر از غیر آمریکاییشون بوده.
    آمار فروش رینگ رقابت نیست.ممکنه بعضی تعصب داشته باشن حالا یا به جا یا نابه‌جا.ممکنه بعضیا روی خودروهای داخلیشون تعصب داشته باشن که خوبه.(بازیچه‌ی شما نیستن که بی تعصب ماشین بخرن که آمارش کنن برای تعصب بعضیا)
    بازار ها و اولویت ها و جاده ها و علایق باهم فرق میکنن…
    من خودم اشکودا ساپرپ رو به لکسوس se ترجیح میدم.
    این ژاپنی فنها هم کفرمون را در آوردن.

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. حسین

      ۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      Se نه،es

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. slatanat JDM

      ۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      تو وقتی اشکودا رو به لکسوس ترجیح میدی اصلا نباید باهات حرف زد

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. حسین

        ۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        فضای بار کدوم بیشتره؟
        مصرف کدوم کمتره؟
        کدوم یک رانندگی بهتری داره؟
        کدوم یک سیستم اطلاعات سرگرمی بهتری داره?
        کدوم یک برندش لوکس نیست ولی اینقد خوبه؟
        کدوم قیمت پایش کمتره؟

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. حسین

          ۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          کدومیک آپشن هاش زیادتره؟

          موافقم 0
          مخالفم 3
  10. slatanat JDM

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    تنها مدلش که تا حالا جر نخورده g90 هس

    فقط همون رو قبول دارم

    موافقم 5
    مخالفم 9
  11. AMG GT R

    ۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    خیلی خوبه فقط اگه بیشتر روی نمایشگرش کار می کرد بهتر بود

    موافقم 1
    مخالفم 2
  12. amir

    ۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    برای ایران خیلی مناسبه ولی تو امریکا من باشم اول سری پنج بعد بنز کلاس ای بعد لکسس بعد کادیلاک بعد ائودی و … خلاصه اخرین انتخابم خواهد بود

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. جناب ایکس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    طراحیش بی نقص و کاملا پخته هست، و انتخابشم بیشتر سلیقه ایه، من که باشم این انتخاب دوم سومم هست ولی واقعا دوسش دارم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. جناب ایکس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    طراحیش بی نقص و کاملا پخته هست، و انتخابشم بیشتر سلیقه ایه، من که باشم این انتخاب دوم سومم هست ولی واقعا دوسش دارم، طراحی داخلش هم دل آدمو میبره الکی شلوغش نکرده، یکی از بهترین طراحی های داخلی رو داره، با اون چرم قرمز

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا