هیوندای

جولان هیوندای i30 N DCT مدل 2022 در اتوبان‌ها

هاچبک تند و تیز هیوندای i30 N آماده حضور در اتوبان‌های آلمان برای به رخ کشیدن سرعت و شتابش بوده است. این خودرو از زمان معرفی در سال ۲۰۱۷ تاکنون به یکی از گزینه‌های ایده آل در کلاس خود بدل شده و می‌توان آن را جزو بهترین هاچبک های دنیا دانست. این خودرو از فرمول سنتی هاچبک های اسپورت استفاده کرده هرچند یک تعویض وجود داشته و بجای گیربکس ۶ سرعته دستی از گیربکس جدید ۸ سرعته دوکلاچه در آن استفاده شده است. نسخه اتوماتیک i30 N در جاده چه عملکردی خواهد داشت؟ بیایید با یکدیگر این را بفهمیم.

محصول اسپورت هیوندای از فرمول آشنا و مدرن هاچبک های داغ استفاده می‌کند. اول شما یک هاچبک دوستدار خانواده را انتخاب کرده سپس پیشرانه توربوی قوی را در دل آن نصب نموده و نهایتاً تنظیمات خاص سیستم تعلیق و ترمز را اعمال می‌کنید تا یک پکیج پرفورمنس عالی ایجاد شود. هیوندای i30 N بر پایه مدل استاندارد بنا شده و پیشرانه ۲ لیتری توربوی آن قدرت ۲۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متری تولید می‌کند. این نیروگاه آهنین با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته دوکلاچه جدید همکاری می‌کند. همچنین دیفرانسیل لغزش محدود نیز برای کمک به توزیع نیرو در چرخ ها وجود دارد که کمک زیادی به این کوچولوی تند و تیز می‌کند.

هیوندای می‌گوید استفاده از گیربکس اتوماتیک جدید باعث شده این خودرو شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیه‌ای داشته باشد که ۲.۱ ثانیه سریع‌تر از نسخه دستی i30 N است. گیربکس دوکلاچه موردبحث همچنین از عملکرد اوربوست خاص هیوندای سود می‌برد. این حالت باعث می‌شود قدرت خودرو به مدت ۳۰ ثانیه بیشتر شود. در کل باید گفت هیوندای i30 N یک هاچبک هیجان‌انگیز است که قدرت بسیار خوبی دارد و خریداران را راضی می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    به شخصه خیلی از این آی ۳۰ ان خوشم اومد
    بسیار شیک و پرقدرته! طراحیش دل من یکی رو که برد…. واقعا خیلی خشن و حسورانه طراحی شده…
    عالیه….
    واخلش و قدرتش هم مثل داخلش عالیه….

    موافقم 13
    مخالفم 0
  2. Sam

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    عجب صدایی .عجب شتاب و قدرتی🤗🤗🤗

    موافقم 10
    مخالفم 0
  3. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    من واقعا هیوندای رو تحسین میکنم ، هرچند هنوز ژاپنی هارو برتر میدونم ولی خودروسازی که تا سال حدودا ۲۰۰۵ یکی از ننگ های بازار آمریکا بود و بعدشم تا مدت ها خودروهاش بگیر نگیر داشتن الان تبدیل به یه رقیب جدی شده و در بازار اقتصادی ها عملکرد خوبی رو داشته ، موضوع دیگه اینکه قبلا هیچکدوم از تجربه های اسپرت سازی هیوندای موفق نبوده و هیوندای کوپه و جنسیس کوپه ای که زیر سایه اسپرت هایی مثل نیسان زد و موستانگ بودن واقعا نتوتستن آنجنان خوب عمل کنن و به نظرن هیوندای خیلی حرئت داشته که دوباره به این سگمنت برگشته و ایندفعه حتی پسوند هم روی خودش گذاشته که انتظاراتو بیشتر میکنه ، اما در کل من به نظرم همچنان در زیر غول های اقتصادی مثل فورد و تویوتا و شورولت و برند هایی از این قبیل قرار میگیره و جای پیشرفت داره و میتونه پیشرفت کنه اگر اشتباه نکنم از نظر آمار فروش بین سوبارو و نیسان قرار دارن که آمار قابل قبولیه ولی باز هم جای پیشرفت داره ، من خودم توی خودروهای اقتصادی اکثرا ژاپنی هارو برتر میدونم اما اگر نگاهی به آمار فروش بندازیم هیوندای در بعضی سگمنت ها واقعا عملکرد خوبی داشته و داره پیشرفت میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. ARMAN

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    والا i30 های توی ایران هم چیز خوبی بودن چه برسه به این

    موافقم 10
    مخالفم 0
  5. M@M@DRZ

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (357 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره و صداش هم کمی بهتر از گلف بود .

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. D-jan

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (605 ديدگاه)

    واقعا طراحی کره ای ها نسبت به ۲۰ سال پیش خیلی پشرفت کرده
    حتی هم ۱۰ سال پیش تو بازار امریکا بین ماشین های کره ای سگ پرسه نمیزد
    الان واقعا مشهور شدن با کیفیت بالا و قیمت پایین
    که اینطور هم هستند

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2413 ديدگاه)

      10 سال پیش در آمریکا ۶۴۵ هزار دستگاه فروش داشت و سال پیش ۶۲۰ هزار و امسال هم احتمالا حدود ۷۵۰ هزار دستگاه و ۲۰ سال پیش هم ۳۴۶ هزار‌.
      هیوندای بیش از ۳۴ ساله در آمریکا حضور داره.

      موافقم 6
      مخالفم 0
  7. M.Kazem.K

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    واقعا جذاب و داغ !! عجب صدایی !!! عجب شتابی !!! ولی به شخصه نمای جلوی نسل قبلش رو بیشتر دوست داشتم .

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. ماشین باز

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین عالی اما باد لاستیک کمه حواستون باشه!🤗

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. Ali Parsa

    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا زمانی که با این ماشین درایو نکردین نمیتونین نظر خاصی بدین من مرسدس A35 سال 2023 رو درایو کردم بعدش که نشستم پشت این ماشین خیلی فرق داشت و یه مدل i30n premium 2023 رو گرفتم و تا استیج چهار تیون کردم از لحاظ شتاب هندلینگ صدای اگزوز فوق العاده است بهترین ماشینی که با این قیمت میشه خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا