هیوندای

هیوندای آیونیک 5 مدل 2023 با باتری بزرگ‌تر معرفی شد

به نظر می‌رسد اخبار مربوط به ماه‌های پیش درست بوده‌اند. هم‌اکنون هیوندای آیونیک ۵ بازارهای اروپایی با مجموعه باتری بزرگ‌تر و برخی تغییرات ریز دیگر معرفی شده است. این هاچبک الکتریکی اگرچه تغییرات ملایمی دارد اما در سخت‌افزار نیز بهبودهایی را نشان می‌دهد. درست همانند آیونیک ۵ بازار آمریکا، این محصول بدون آلایندگی هیوندای از الان با باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی نیز در دسترس خریداران اروپایی قرار دارد. این باتری جایگزین نمونه ۷۲.۶ کیلووات ساعتی قبلی شده است و به باتری کوچک‌تر ۵۸ کیلووات ساعتی ملحق می‌شود که نسبت به قبل تغییری نکرده است. استفاده از باتری بزرگ‌تر باعث شده است قدرت خودرو ۱۱ اسب بخار افزایش یابد و شعاع حرکتی نیز به ۵۰۷ کیلومتر برسد. البته پمپ گرما همچنان به عنوان یک آپشن باقی مانده است و به‌صورت استاندارد وجود ندارد.

دیگر بهبود مناسب این خودرو نسبت به مدل سال قبل وجود هیتر باتری جدید است که دمای باتری را برای پشتیبانی از شرایط شارژ بهینه در طول سفر تطبیق می‌دهد. این امر بهتر آمادگی بیشتر خودرو در زمان رسیدن به جایگاه شارژ و بهبود عملکرد شارژ در هوای گرم یا سرد کمک می‌کند. این ویژگی به‌صورت خودکار در زمان وارد کردن محل جایگاه شارژ و از طریق سیستم ناوبری فعال می‌شود. دیگر ویژگی جدید آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۳ بازار اروپا اضافه شدن آینه وسط متفاوت است که دوربین آن در اسپویلر عقب نصب شده است و طبق گفته هیوندای باعث بهبود دید از طریق ارائه دید پانورامیک می‌شود. علاوه بر آینه وسط دیجیتالی، آینه‌های جانبی دیجیتالی نیز وجود دارند که برای اولین بار در تاریخ روی محصول تولیدی این شرکت در اروپا قابل انتخاب هستند.

بسته به بازار هدف، هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۳ با چهار تریم عرضه خواهد شد. عضو جدید این خانواده با نام نامسان ادیشن شناخته می‌شود که به عنوان پرچم‌دار ایفای نقش می‌کند و دارای تجهیزات کامل و بالاترین مشخصات قوای محرکه است. این مدل به باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی، آینه‌های دیجیتال، سقف پانورامیک، پمپ گرما و… مجهز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    خیلی برایم جالبه که امروز هرچی کامنت در مقاله‌ی مربوط به خرید توئیتر توسط ایلان ماسک میگذاشتم ناپدید میشد و حتی به مرحله‌ی ویرایش هم نمیرسید !!!

    ممنون عزیزان پدالی که اینقدر با تلاش سانسور و صیانت میکنید ، ممنون !

    موافقم 7
    مخالفم 13
    1. datsun

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      برا منم این اتفاق میفته تو بعضی پستها حالا یا مشکل فنی سایت یا چیز دیگه تو برخی پستها کلا ثبت نمیشه و کامنت محو میشه یا ثبت میشه و حذف، کامنت هم مغایر قوانین سایت نیست.

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. M.Kkarimi

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (860 ديدگاه)

      فکر نکنم ربطی به سانسور و … داشته باشه . برای منم تا بحال پیش اومده ، چند دفعه کامنت یکهو لحظه ارسال حذف میشه و بعد چند ساعت به اشتباه همون کامنت چند بار ارسال میشه …

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Jdm باز

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    پیشرفت کره ای هارو به وضوح میشه دید
    محصولات الانشو با بیست سال پیش مقایسه کنید، واقعا خیلی خوب پیشرفت کردن

    موافقم 17
    مخالفم 5
  3. Reza Waffen SS

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    دمت گرم گل کاشتی

    موافقم 9
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا