تجربه و آزمایشهیوندای

رانندگی با هیوندای پالیسید 2023؛ پویا، ارزشمند، مجهز

هیوندای پالیسید فیس‌لیفت مدل ۲۰۲۳ ویژگی‌های جذاب قبل مثل پویایی رانندگی، تجهیزات فراوان و قیمت مناسب را با طراحی تازه‌تری ارائه می‌کند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

همان‌طور که سال‌ها پیش مینی‌ون‌ها به‌عنوان خودروهای خانوادگی جدید استیشن‌ها را به حاشیه راندند، حالا کراس‌اوورهای سه ردیفه مینی‌ون‌ها را کنار زده‌اند. هیوندای پالیسید از زمان معرفی در سال ۲۰۲۰ به همراه پسرعموی خود، کیا تلوراید، با ترکیبی از ارزش عالی در برابر قیمت، کابین لوکس و مجموعه‌ای از ویژگی‌های کاربردی، جزء محبوب‌ترین گزینه‌های این سگمنت بوده است. برای مدل ۲۰۲۳ هیوندای اقدام به فیس‌لیفت این خودرو کرده و به تجهیزات آن افزوده است.

هیوندای پالیسید

پالیسید جدید در اولین رانندگی ما خود را کراس‌اووری راحت و پویا نشان داد که حتی می‌تواند در صورت لزوم از پس آفرودهای ساده هم برآید. با رانندگی در جاده‌های کارولینای شمالی، دریافتیم که پالیسید همان شریک دوست‌داشتنی و راحت سال ۲۰۲۰ است زیرا به‌روزرسانی‌های فیس‌لیفت مدل ۲۰۲۳ روی طراحی بیرونی و ویژگی‌های داخلی تمرکز داشته و قسمت‌های فنی تا حد زیادی دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند. اینکه جلوپنجرهٔ زره مانند جدید و چراغ‌های جلوی LED بومرنگ شکل پالیسید مدل ۲۰۲۳ جذاب هستند یا نه موضوعی سلیقه‌ای است اما ظاهر این کراس‌اوور کره‌ای قطعاً چشم‌نوازتر از نسخهٔ قبلی شده است.

هیوندای پالیسید

قوای محرکهٔ آشنا

مثل قبل، زیر کاپوت پالیسید یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. این ماشین هنوز هم به‌صورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری است ولی هردو نمونهٔ آزمایشی ما که از تیپ پرچم‌دار کالیگرافی و تیپ آفرودی XRT بودند، از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌بردند.

هیوندای پالیسید

موتور V6 برای خودرویی با این اندازه کاملاً کافی است و پالیسید در ترافیک‌های شهری هرگز احساس تنبلی ندارد. این کراس‌اوور بزرگ کره‌ای در آزمایش ما ظرف ۶.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و به لطف لاستیک‌های هانکوک، چسبندگی جانبی ۰.۸۴ جی را ثبت کرد. بالا رفتن از یک شیب نسبتاً تند گاهی اوقات می‌تواند گیربکس را گیج کند که موجب می‌شود به جستجوی دندهٔ مناسب بپردازد و اشتباه کند اما در رانندگی‌های شهری گیربکس به نرمی دنده‌ها را تعویض می‌کند.

هیوندای پالیسید

تخته کردن پدال گاز نیز می‌تواند گیربکس را غافلگیر کند اما با قرار دادن خودرو در حالت اسپرت، تعویض دنده‌ها تهاجمی‌تر انجام می‌شود. پالیسید همچنین به پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان هم مجهز است اما فکر نکنید این پدال‌ها می‌توانند این کراس‌اوور بزرگ را خودروی جذابی تبدیل کنند و تعویض دنده از این طریق پالیسید را خیلی سریع‌تر نخواهد کرد. فرمان خودرو دقیق بوده و وزن مناسبی دارد که قرار دادن خودرو در حالت اسپرت وزن آن را افزایش می‌دهد اما هنوز هم بازخوردی ندارد.

هیوندای پالیسید

پالیسید سواری نسبتاً نرمی دارد و هرچند می‌تواند روی آسفالت‌های خراب کمی خشک احساس شود اما بادی‌رول برای خودرویی با این اندازه به‌خوبی کنترل می‌شود. ترمزها نیز هرچند فاقد احساس هستند اما قدرت کافی دارند که این کراس‌اوور ۲ تنی را از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۴۹ متر متوقف کنند. هیوندای در پالیسید مدل ۲۰۲۳ عایق‌های صدا را افزایش داده است اما هنوز هم در کابین صدای باد نسبتاً زیادی به گوش می‌رسد به‌گونه‌ای که در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ۶۹ دسی‌بل را ثبت کردیم.

هیوندای پالیسید

هرچند پالیسید بیشتر برای پیمودن مسیر خانه تا مدرسه استفاده می‌شود اما هیوندای قصد داشته جنبه‌های ماجراجویانهٔ این کراس‌اوور را هم نشان دهد. بدین منظور، نسخهٔ جدید XRT ارائه شده که هرچند هیچ ارتقاء فنی را تجربه نکرده اما در ظاهر حال هوای ماجراجویانه به خود گرفته است. در یک مسیر آفرودی ملایم، پالیسید با عبور از روی گودال‌های گل‌آلود و شیارهای عمیق، ثابت کرد که در خارج جاده هم به‌طور شگفت‌آوری یک همراه توانمند خواهد بود. این ماشین برآمدگی‌های کوچک را به‌خوبی جذب می‌کرد و دوربین‌های جلو و عقب هم از برخورد با سنگ‌ها و درختان جلوگیری کردند. بااین‌حال، لاستیک‌های مخصوص آسفالت برای دستیابی به چسبندگی در گل‌ولای تلاش می‌کردند درحالی‌که ارتفاع پایین و فلاپ زیر سپر جلو نیز فاصلهٔ خودرو از زمین را محدود کرده‌اند. به همین دلیل، توصیه نمی‌کنیم آفرود با پالیسید را فراتر از چند مسیر خاکی ادامه دهید.

هیوندای پالیسید

کابین لوکس

پالیسید در داخل مثل قبل خودروی دلپذیری است. هیوندای در تیپ پرچم‌دار کالیگرافی که با قیمت پایهٔ ۵۰ هزار دلار ارائه می‌شود، کابین مجللی را با قیمتی نسبتاً مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کند. داخل کالیگرافی مملو از متریال نرم مثل چرم ناپا است که صندلی‌های بسیار راحت خودرو را پوشانده‌اند. صندلی رانندهٔ جدیدی بنام Ergo Motion که برای مدل ۲۰۲۳ ارائه شده است، در راندگی‌های طولانی به‌طور خودکار بدن راننده را ماساژ می‌دهد تا به کاهش خستگی کمک کند. هنگام درگیر کردن حالت رانندگی اسپرت نیز صندلی در قسمت اطراف بدن سفت‌تر می‌شود تا هنگام حرکت در جاده‌های پرپیچ‌وخم بهتر بدن را در بربگیرد.

هیوندای پالیسید

پالیسید حالا به‌صورت استاندارد با یک نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی ارائه می‌شود که گرافیک واضح و مدرنی دارد و در به‌روزرسانی اخیر چند ویژگی جدید به آن افزوده شده است. دو ردیف اول صندلی‌ها به گرم‌کن و تهویه مجهز هستند و مثل رنجروور جدید، برای صندلی‌های ردیف سوم هم گرم‌کن قابل سفارش است. پالیسید اولین محصول هیوندای است که وای فای هات اسپات را ارائه می‌کند و از آخرین نسخهٔ سوئیچ دیجیتالی هیوندای بهره می‌برد که امکان قفل یا باز کردن درها و همین‌طور روشن کردن موتور از طریق اپل واچ، گوشی آیفون یا سامسونگ گلکسی را فراهم می‌کند.

چهار پورت USB-C و یک پورت USB-A به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و یک پد شارژر بی‌سیم و پورت‌های USB برای ردیف سوم هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌شوند. همچنین هیوندای حالا ایربگ‌های جانبی ردیف دوم و آینهٔ دید عقب دیجیتالی (فقط در تیپ کالیگرافی) را هم به این کراس‌اوور بزرگ اضافه کرده است. برای نسخه‌های چهارچرخ محرک نیز یک حالت یدک کشی جدید تدارک دیده شده هرچند که ظرفیت یدک کشی همچنان ۲۲۷۰ کیلوگرم باقی‌مانده است. با همهٔ این ویژگی‌های جدید که بسیاری از آن‌ها در تیپ‌های ارزان‌تر هم ارائه می‌شوند، پالیسید مدل ۲۰۲۳ همچنان خودرویی با دینامیک رانندگی مناسب و ارزش بالا در برابر قیمت است که حالا با طراحی تازه‌تر به راه خود ادامه می‌دهد.

مشخصات فنی

Hyundai Palisade 2023

پیشرانه ۳.۸ لیتری V6
قدرت ۲۹۱ اسب بخار
گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۸ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۴۹.۱ متر
شتاب جانبی ۰.۸۴ جی
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر ترکیبی
طول ۴,۹۹۶ میلی‌متر
عرض ۱,۹۷۶ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۵۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۰۰ میلی‌متر
وزن ۲۰۰۶ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۵۱۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
قیمت پایه ۳۸,۷۸۵ دلار
قیمت تست‌شده ۴۴,۳۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Star Zed

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایموبیلایزر داره ؟
    کپسول آتیش نشونی چی ؟ داره ؟
    سیستم ورود بدون کلید هم که مطمئنم داره . چون با usb میشه وارد شد نیاز به کلید نیس .
    کمپانی اعلام کرده به علت ناتوانی در تامین امنیت خودرو ، ( حتی با اقدام های فوق امنیتی مثل چسباندن بر چسب لطفا ندزدید و … ) با خرید هر دستگاه کیا و هیوندای ، یک نفر نگهبان مسلط به فنون ناب رزمی به خریدار اهدا خواهد شد .

    موافقم 76
    مخالفم 57
    1. مهران

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      شما بشین این حرفارو بزن اونا از هر نقصی یه شاهکار درست کنن.
      همون مثل معروف گربه دستش به…….

      موافقم 65
      مخالفم 44
      1. Star Zed

        ۸ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آره باشه . خوش به حال تو که دستت میرسه و همین الان نقد پول میدی ۱۰ تا ۱۰ تا میارن جلو خونت پارک میکنن .
        دست من نمیرسه دست اونایی که تو اروپا و آمریکا خریدن که میرسه 😊
        این همه اخبار هم که داره میاد لابد همش غلطه . آتش سوزی ، سرقت های بی شمار ، همین خبر امروز راجع به کار کشیدن از افراد زیر سن قانونی تو هیوندای و … همشون غلطن 😊

        موافقم 49
        مخالفم 35
        1. مهران

          ۸ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (605 ديدگاه)

          چرا بدت میاد.تو مثل مناقشه نیست
          من نیومدم از هیچ شرکتی دفاع کنم.
          کاش بهتر متوجه منظورم میشدی..
          به هر حال بهترینارو برات آرزو دارم دوست گل😉

          موافقم 41
          مخالفم 8
        2. Ehsan

          ۸ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (4 ديدگاه)

          تو ده سال گذشته از ده خودرو که بیشترین سرقت ازشون شده هر سال از لیست ده تایی ٧ تاش جاپونی بوده،لینکشم گذاشتم قبلا
          البته شاید امسال کمتر بشه چون دزد هم سمت ماشینی که چرخش در میره نمیشه 🤣
          اگه با اکانت اصلیت بیای قول میدم بزارم سوار کره ای بشی واس اولین بار 🤣

          موافقم 15
          مخالفم 28
    2. Amiro

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (357 ديدگاه)

      با دلار ۶۰تومن هم حساب کنید به سانتافه ۲۰۱۵ کاپوت استوک سپر رنگ نمی‌رسه 😂😂😂😂
      🤍♥️🤍

      موافقم 23
      مخالفم 2
    3. MASOUD 0099

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (416 ديدگاه)

      شما خوب تر از خودرو های کره ای هستی

      بیا پایین

      این آقا هم از روی نداشتن یک ماشین خوب داره فشار می خوره

      # فشاری نباشیم.

      # خدایا خیلی ها رو باید شفا ببخشی.

      موافقم 21
      مخالفم 9
  2. Hamid3x

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (394 ديدگاه)

    سبک طراحی وراکروز واقعا چشم نواز تر و بی نقص بود

    نمیدونم چرا هیوندای حذفش کرد

    موافقم 18
    مخالفم 11
    1. F

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (223 ديدگاه)

      Gv80

      موافقم 7
      مخالفم 6
  3. محمد

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    یه پکیج خوب و خوش قیمت

    موافقم 23
    مخالفم 16
  4. TESLA

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    این ماشین در واقع جانشین وراکروز هست ، یادش بخیر چند سال پیش وراکروز داشتیم : واقعا به نسبت بقیه کره ای ها مثل توسان ، اسپورتیج ، سورنتو و حتی سانتافه یک سر و گردن بالا تر بود به جز یه خورده ایرادات مونتاژی واقعا هیچ نقصی نداشت ، خیلی وراکروز رو با سانتافه مقایسه میکنن ولی باید بگم این دو تا اصلا تو یه سگمنت نیستن و وراکروز با اختلاف زیادی بهتر از سانتافه هست ( مخصوصا این سانتافه های ۴ سیلندر که اصلا راه نمیرن ) در کل کسی اگه بخواد بین سانتافه و وراکروز یکی رو انتخاب کنه ، اگه وراکروز سالم باشه لحظه ای هم نباید در انتخابش تردید کرد

    موافقم 32
    مخالفم 15
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    به سبب قیمت مفتش باز هم آخر جدول گروه خودش بال بال میزنه !
    عاقبت هیوندای کیا مثل سانگ‌یانگ میشه و در آخر به یکباره میگه بای بای ما رفتیم ورشکستیم ما رفتیم ورشکستیم !

    موافقم 25
    مخالفم 34
    1. محمدرضا

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      با اخباز فیک توی سایت پدال نمیتونی کره ای هارو ورشکسته کنی آمار فروش سال ۲۰۲۲ رو مستند کن.
      هر کاری کنی کره ای ها توی قلب تمام ثروتمندان ایران جای دارن و همیشه خواهند ماند و سانتافه و اپتیما بیشترین واردات رو داشتند.(متاسفانه سانتافه و اپتیما رو فقط افراد ثروتمند میتونن بخرن وگرنه در تمام جهان خودرو اقتصادی محسوب میشن )
      جالب اینجاست تو بازار ایران همه دنبال ماشین کره ای هستن. تو سایت پدال همه ژاپنی باز ها هیتر کره 🤣انگار که جای دیگری زندگی میکنند🤣

      موافقم 23
      مخالفم 30
    2. محمدرضا

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      نگران ورشکستگیه کره نباش از سال ۲۰۱۹ که کره قدرتمند شد و البته هیچ کدوم از کره ای های نسل جدید وارد ایران نشدن فروش کره روز به روز بیشتر میشه و نیسان و میتسوبیشی به ورشکستگی میرن🤣

      موافقم 20
      مخالفم 30
    3. MASOUD 0099

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (416 ديدگاه)

      # فشاری نباشیم.

      موافقم 16
      مخالفم 5
  6. ❤BMW❤

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    تلوراید رو بهش ترجیح میدم

    موافقم 6
    مخالفم 7
  7. کیان

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1412 ديدگاه)

    جومونگ: ننگ ما ننگ ما خوردوسازی بچه کش ما !!!
    ابرو سرزمین چوسان و هیوندای برد
    بانو سوسانو خواستار تحریم هیوندای شده

    موافقم 10
    مخالفم 20
  8. Car love

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (505 ديدگاه)

    حرف نداره
    مشخص بود فروشش قراره خیلی خوب باشه
    از همه مهمتر چرخش در نمیره

    موافقم 10
    مخالفم 13
  9. samurai

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (535 ديدگاه)

    در وصفش میشه یه کلمه گفت
    اششششغغغغغال

    موافقم 10
    مخالفم 8
  10. مجتبی .

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    کمپانیهای متعدد باعث میشه انحصار ازدست شرکتهای خاص خارج بشه هیوندای وکیا هم در دنیا خریدار خودشونو دارن و یتونن باعث تعادل دربازار آزاد بشن. وما …

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا