معرفی هیوندای آیونیک 5 مدل 2025 با باطری بزرگتر و نسخه آفرود
آیونیک 5 با ظاهر مناسب، شعاع حرکتی قابلتوجه و تجربهٔ رانندگی آرام، یکی از بهترین خودروهای الکتریکی بازار محسوب میشود و حالا هیوندای نسخهٔ بروز شدهٔ آن را برای مدل 2025 با باطری بزرگتر و نسخهٔ آفرودی XRT معرفی کرده است. این نسخه از تنظیم منحصربهفرد سیستم تعلیق با 23 میلیمتر ارتفاع بیشتر و رینگهای 18 اینچی با لاستیکهای آلترین بهره میبرد. در بیرون خودرو هم شاهد سپرهای جلو و عقب منحصربهفردی هستیم که با روکشی بنام استتار دیجیتالی پوشیده شدهاند.
هیوندای برای این نسخه دو رنگ منحصربهفرد بنامهای قرمز آلتیمیت و آبی مرواریدی را در نظر گرفته است و در جلو هم دو قلاب قرمزرنگ دیده میشود که به گفتهٔ سازندهٔ کرهای، میتواند تا 2640 کیلوگرم وزن را تحمل کند. هیوندای زوایای ورود و خروج XRT را هم به ترتیب 19.8 درجه و 30.0 درجه اعلام کرده که 2.3 درجه و 4.6 درجه بهتر از نسخهٔ معمولی است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای این آیونیک آفرودی هم میتوان به نشانهای ویژه، قاب مشکیرنگ آینههای جانبی، کفپوشهای چهارفصل و روکش صندلیهای متفاوت اشاره کرد.
دیگر نسخههای آیونیک 5 هم برای مدل 2025 بهروزرسانیهایی را تجربه کرده و به باطریهای بزرگتری مجهز شدهاند. در نسخهٔ برد استاندارد، ظرفیت باطری از 58 به 63 کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده و نسخهٔ دوربرد هم بجای باطریهای 77.4 کیلووات ساعتی به 84 کیلووات ساعتی مجهز شده است. نسخهٔ XRT بهصورت استاندارد به باطری بزرگتر 84 کیلووات ساعتی و قوای محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ محرک مجهز است که هرچند هیوندای اشارهای به قدرت آن نکرده اما همین قوای محرکه در نسخهٔ قبلی 320 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. شعاع حرکتی XRT هم حدود 450 کیلومتر تخمین زده شده است.
تغییر مهم دیگری که در آیونیک برای مدل 2025 صورت گرفته، تجهیز به پورت شارژ جدید NACS است یعنی مثل چیزی که در خودروهای تسلا میبینیم. این یعنی حالا خریداران آیونیک 5 میتوانند از تمام 17 هزار جایگاه سوپرشارژر تسلا استفاده کنند. سپرهای جدید، اسپویلر جدید، رینگهای آیرودینامیکتر و سه رنگ بیرونی مات جدید ازجمله تغییرات بیرونی این کراساوور الکتریکی برای مدل 2025 هستند درحالیکه در داخل شاهد ترکیب جدید کنترلهای سیسم تهویه، پورتهای USB-C، کنترلهای فیزیکی برای گرمکن صندلی و اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم هستیم.