سرانجام به دور دوم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدیم و امروز نخستین دوئل از دور دوم را برگزار میکنیم؛ اما نکتهای که باید به آن اشاره کنیم این است که نتیجهٔ دوئل قبلی این گروه یعنی سگمنت سدانهای متوسط لوکس را هم در این مطلب اعلام میکنیم. لازم به ذکر است که آراءِ دوئل قبلی که بین مرسدس بنز E کلاس و اینفینیتی Q70 برگزار شد تا زمان نگارش این مطلب موردمحاسبه قرار گرفته و آرایی که بعدازاین ثبت شوند لحاظ نخواهند شد. این رویه در تمامی دوئلها، تمامی گروهها و تمامی مراحل اجرا میگردد. در دوئل مرسدس بنز E کلاس و اینفینیتی Q70 درمجموع در نظرسنجی سایت و کانال تلگرام پدال 2374 رأی تا لحظهٔ نگارش این مطلب به ثبت رسیده که از این میزان، تعداد 1647 رأی متعلق به مرسدس بنز E کلاس بوده و 727 رأی به اینفینیتی Q70 اختصاص یافته است؛ بنابراین مرسدس بنز E کلاس با کسب 69 درصد آراء پیروز نخستین دوئل گروه سدانهای متوسط لوکس محسوب میشود؛ اما در دومین دوئل این گروه، یکی دیگر از نمایندگان ژرمنها یعنی آئودی به مصاف جنسیس G80 رفته است.
مرسدس بنز E کلاس | اینفینیتی Q70 | آئودی A6 | جنسیس G80 |
مرسدس بنز E کلاس | ؟ | ||
کادیلاک CTS | لینکلن MKZ | جگوار XJ | مازراتی گیبلی |
؟ | ؟ | ||
بامو سری 5 | آکورا TLX | لکسس GS | ولوو S90 |
؟ | ؟ | ||
لکسس ES | کادیلاک XTS | تسلا مدل S | فیسکر کارما |
؟ | ؟ |
آئودی A6
A6 سدان میان سایز آئودی است که برای اولین بار در سال 1994 بهعنوان جایگزین آئودی 100 و برای رقابت مستقیم با هموطنانش مرسدس بنز E کلاس و بامو سری 5 به بازار آمد. این سدان پریمیوم آلمانی در طول سالها در انواع مختلف سدان، استیشن و آلرود و همینطور نسخههای اسپرت S6 و RS6 تولید شده است. آئودی A6 هماکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که در سال 2011 معرفی شده و به همین دلیل در حال حاضر تا حدودی پا به سن گذاشته است بهویژه که هر دو رقیب آلمانی بهتازگی با نسلهای جدید خود راهی میدان شدهاند. بااینحال ارباب حلقهها برای اینکه سدان میان اندازهاش تا زمان معرفی نسل جدید همچنان توانایی رقابت داشته باشد، سال گذشته آنرا مورد فیسلیفت و بهروزرسانی جزئی قرار داده است. A6 هماکنون با پیشرانههای بسیار متنوعی عرضه میشود که در کنار آنها همانند سابق دو نمونهٔ اسپرت و قدرتمند S6 و RS6 هم حضور دارند که البته RS6 که پرچمدار خانوادۀ A6 بشمار میرود، فقط بهصورت استیشن تولید میشود. ما برای این دوئل، مدل S6 را برگزیدهایم که از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 450 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سیستم کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
جنسیس G80
هیوندای برای اولین بار با معرفی نسل اول مدل جنسیس در سال 2008 ورود جدی خود به بخش خودروهای لوکس را اعلام نمود. این خودرو یک سدان متوسط لوکس بود که تولیدش تا سال 2014 ادامه یافت تا اینکه در همین سال با نسل دوم جایگزین شد؛ اما تولید نسل دوم جنسیس مدت زیادی تحت برند هیوندای طول نکشید چراکه این شرکت کرهای در نوامبر 2015 جنسیس را بهعنوان یک برند مجزا برای تولید و عرضهٔ محصولات لوکسش تأسیس نمود. نخستین محصول برند مستقل و تازه تأسیس جنسیس سدان فول سایز G90 است که بهعنوان جایگزین هیوندای اکوس یا سنتنیال ارائه شده است. سپس از سال 2016، نسل دوم هیوندای جنسیس هم به برند مجزای جنسیس منتقل شده و تحت نام جنسیس G80 به بازار عرضه شد. این سدان لوکس کرهای با چهار پیشرانهٔ مختلف عرضه میشود که ما برای این نبرد قویترین آنها یعنی موتور 5 لیتری V8 تنفس طبیعی را انتخاب کردهایم. این موتور که تنها موتور هشت سیلندر G80 محسوب میشود، 420 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور دارد که از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تنها به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند؛ اما درحالیکه برای موتور 3.8 لیتری V6 این خودرو سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش است، این امکان برای موتور V8 وجود ندارد.
مشخصات فنی
آئودی S6 | جنسیس G80 | |
پیشرانه | 4 لیتری V8 | 5 لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | 450 اسب بخار | 420 اسب بخار |
گشتاور | 550 نیوتن متر | 520 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفرتاصد | 4.6 ثانیه | 5.1 ثانیه |
مسافت 400 متر | 13.1 ثانیه | 13.3 ثانیه |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر بر ساعت | 241 (297 بدون محدود کننده الکترونیکی) |
مصرف سوخت | 11.2 لیتر (ترکیبی) | 13.1 لیتر (ترکیبی) |
طول | 4.93 متر | 4.99 متر |
وزن | 1995 کیلوگرم | 2060 کیلوگرم |
قیمت پایه | 71,850 دلار | 54,550 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9755124]