تجربه و آزمایشهیوندای

۳۰۰ هزار کیلومتر با آوانته اتوماتیک

در آبان ماه سال ۱۳۸۵ پس از ۱۴ ماه انتظار، خودروی هیوندای آوانته را در نمایندگی مرکزی شرکت پرستوی آبی، واقع در جاده کرج تحویل گرفتم و با ملاحظات کامل (ازنظر آب‌بندی) به شهر اصفهان (محل سکونتم) عزیمت کردم. پس از مدتی با رسیدن به مرز ۲۰۰۰ کیلومتر تصمیم گرفتم خودرو را محک بزنم. لذا در بزرگراه اصفهان-نطنز، در گردنه کرکس ناگهان پا را تا آخر روی پدال گاز فشار دادم؛ گیربکس اتوماتیک فوراً به دنده ۲ برگشت و موتور به غرش درآمد و تا رسیدن دور موتور به ۶۲۰۰ در دنده ۲ ماند و سپس در دنده ۳ نیز تا دور ۶۲۰۰ صبوری کرد و در لحظه رسیدن به دور ۶۲۰۰ درحالی‌که عقربه سرعت به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت رسیده بود، تعویض دنده به ۴ صورت گرفت. در گردنه‌ای که پژوهای ۴۰۵ به‌زحمت با حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نفس‌زنان خود را بالا می‌کشیدند، آوانته چون اسب سرکش می‌تاخت و به‌سرعت بالا می‌رفت.

2005 Hyundai Elantra
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante
بعد از مدتی دقت روی رفتار گیربکس آوانته و تعویض دنده‌های هوشمندانه آن؛ دریافتم حتی راننده ای چون من که مدت ۲۱ سال تجربه رانندگی دارد، در تعویض به‌موقع دنده خالی از اشکال نیست و همین جاهاست که موتور تحت فشار قرار می‌گیرد و استهلاک آن افزوده می‌شود.

2005 Hyundai Elantra
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante
2005 Hyundai Elantra
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante
طی این هشت سال بااینکه معمولاً تعویض روغن را در ۱۰ هزار کیلومتر انجام می‌دادم و حتی گاهاَ دیرتر، به‌قدری خودرو مثل ساعت منظم و بی‌دردسر بوده که پس از حدود ۴ سال یکی دوبار از نمایندگی در مورد آوانته های دیگر سؤال کردم که آیا خودروی من استثناء است یا همه آوانته ها بی‌آزارند، که گفتند آوانته ها فقط برای سرویس‌های دوره ای از قبیل تعویض شمع و لنت مراجعه می‌کنند (برعکس ساخته‌های وطن که گاها یک مورد استثنائی خودرو خوب در بین آنها یافت می‌شود! و من هر بار از انتخابم مطمئن‌تر و راضی‌تر می‌شدم.

2005 Hyundai Elantra
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante
در طی هشت سال غیر از ۳ بار تعویض آب رادیاتور و روغن گیربکس و ۱ بار تعویض لنت عقب و ۴ بار تعویض لنت جلو؛ و تعویض تسمه تایم در کیلومتر ۱۴۹ هزار (که کاملاً سالم و نو می‌نمود)؛ و ۳ بار تعویض فیلتر سوخت و ۱ بار تعویض تسمه کولر و دینام؛ و سایر کارهای دوره ای و معمول خودرو؛ به جهت تعمیر فقط ۱ بار جنت و بست بالای رادیاتور را در کیلومتر ۱۷۵,۰۰۰ و خود رادیاتور را (به دلیل نشت از درز بالای آن) در کیلومتر ۲۳۷۰۰۰ تعویض نمودم و این در شرایطی بود که به دلیل مسائل کاری و مکان زندگی از شتابگیریهای متعدد ناگزیر بودم و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر را ۱ بار و ۱۹۰ را بارها گذراندم. و در جاده‌های پر دست‌انداز نیز تردد می‌نموده‌ام. حتی سال گذشته که از نمایندگی خواستم روغن ترمز و هیدرولیک را بازدید و در صورت نیاز تعویض نماید؛ به دلیل کیفیت خوب روغن، نمایندگی نیازی به تعویض ندید!

2005 Hyundai Elantra engine
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante engine
البته پولوس سمت شاگرد حدود ۳ سال پیش (در میان تعجب مهندس نمایندگی) دچار صدای هنگام پیچش کامل شد؛ ولی به دلیل تجربه ای که روی پراید کره ای داشتم که پولوس آن سال‌ها بدون مشکل با وجود صدای در پیچ کارمی کرد، ولی کله پولوس تعویضی آن به‌سرعت دوباره به صدا افتاد. لذا آن را تعویض نکردم و تاکنون حتی به اسرعت ۱۹۰ هم مشکلی نداشته‌ام.
اخیراً؛ با توجه به وسواسی که روی خودرو دارم به دلیل صدایی که گاها در دست‌اندازها از عقب خودرو شنیده می‌شود و کوبشی که در دست‌اندازهای کوچک و ریز احساس می‌کردم، اقدام به تعویض هر ۴ میل موجگیر کردم که قبلی‌ها بعد از باز شدن و معاینه دچار حدود ۲۰ درصد افت کیفیت شده بودند و با تعویض آنها حدود ۴۰ درصد از کوبیدن دست‌اندازهای کوچک رفع شد.

2005 Hyundai Elantra interior
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante interior
حدود یک سال پیش پدرم به توصیه اینجانب یک آوانته مدل ۱۳۹۱ با کارکرد ۹۰۰۰ خریداری کرد که بنده برای ارزیابی و مقایسه عملکرد آوانته خودم، آن را چند بار مورد آزمایش قرار دادم و با کمال تعجب دیدم بعد از طی ۲۶۰ هزار کیلومتر هیچ افت محسوسی در توان و شتاب پیشرانه حس نمی‌شود و فقط از نظر صدای موتور و لرزش کارکرد آن حدود ۱۰ درصد و عملکرد زیروبند خودرو در دست‌اندازها حدود ۱۵ درصد نسبت به خودروی نو، افت کیفیت بوجودآمده است. با استفاده از موتورشوی باکیفیت آلمانی و اضافه کردن روغن ضد اصطکاک آلمانی به روغن موتور؛ مشکل صدا و لرزش موتور نیز تا حدود ۸۰ درصد حل شد.

2005 Hyundai Elantra interior
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante interior
2005 Hyundai Elantra interior
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante interior
آری؛ من هم مثل هر ایرانی وطن‌پرست و مسلمان دیگری مایلم از تولیدات داخلی حمایت شود و هر ایرانی با افتخار تمام از تولیدات هم‌وطنان خود استفاده نماید.
اما آیا خود تولیدکنندگان داخلی نباید در جهت حفظ عزت و احترام خود بکوشند و به‌جای هدف‌گذاری کسب درصدهای بالاتر سود، ارتقا کیفیت و رضایت مشتری را هدف بگیرند؛ که این خودبه‌خود به سود بیشتر هم منجر خواهد شد.
ما هر ازگاهی با شنیدن خبر پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی کشور در زمینه‌های پزشکی و بیوتکنولوژی و نانو فن‌آوری و موشکی و هوافضا و غیره به خود می‌بالیم؛ اما با دیدن افتضاحات خودروهای تولید وطن، سرخورده می‌شویم (فقط مقایسه تولید سال ۲۰۰۵ کره {آوانته} با تولیدات وطنی در سال ۲۰۱۴ {نه ۲۰۰۵}، خود گویای دریایی از مطلب است.

2005 Hyundai Elantra
۲۰۰۵ Hyundai Elantra-Avante
به امید روزی که خودروهای وطنی هم مایه عزت و غرور ملی باشند و کمکی در آسایش و رفاه خانواده‌های ایرانی و حتی غیر ایرانی.

نویسنده: دکتر امیر محمد توفیقی

جواد عقیلی

داستان از اونجا شروع شد که پدال گاز رو فشار دادم.

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. هادی عشق ماشین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظرم طبیعیه چون از اواسط ۸۷ آوانته ها بعضی قطعاتشون مثل شیشه ها و صندلی هاش ایرانی شده
    درود

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. دانیال

      ۲۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من یه هیوندای آوانته مدل ۹۰ دارم
      و شیشه ها و تمامی لوازمش کره ای هست.
      اون ورنا هست که لوازمش کم کم ایرانی شد مثل شیشه و غیره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. سيامك

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز من یکى از طرفداران آوانته بودم خودمم چند ساله دارم به نظر من این ماشین تا زمان ساپورت قطعات کرمان خودرو یکى از بهترین ماشین هاى ایران بوده ولى متأسفانه الان کم کم داره از اون حالت خوب خارج میشه من تو دو ماه گذشته ٣ بار پمپ بنزین عوض کردم چون پمپ بنزین هاى تو بازار اصلى نیستن چینى بى کیفیت هستن از لحاظ پیدا کردن قطعات دیگه هم داره کم کم به مشکل میفته که این باعث بازار سیاه و قیمت هاى چند برابر میشه و این ماشین کم استحلاک به یک ماشین پر استحلاک تبدیل میکنه البته من که کم کم دارم به فکر فروش میفتم چون اینجورى پیش بره بازار فروش هم به مشکل میخوره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. سالار

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دیگه هر ماشینى تاریخ مصرف داره این ماشین هم دیگه از رده داره خارج میشه یه مرورى به ماشین هاى قدیمى بکنیدمیبینید ماشین هاى خوب و کم اصطحلاک زیاد بودن ولى الان هیچ اسمى ازشون نیست . من قبلأ آوانته داشتم ماشین خوبى بود ولى فروختم ولى الان فکر نمیکنم بتونم دوباره مثل ماشین خودم پیدا کنم چون از اون موقع خیلى وقت میگذره الان باید سعى کرد از ماشین هاى بورس یکى انتخاب کرد که هم تو تأمین قطعات و فروش مشکلى نداشته باشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. علي

        ۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        این خودرو تاریخ مصرف نداره

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
    2. امیر

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام
      اولا که از نظر تامین قطعات وتعمیرکار اگر فکر کنید با خرید ماشین های ایرانی که تو بورس وفراوان هستند دردسر نخواهید داشت.سخت در اشتباهید.چون مشکل تامین قطعه اصلی وبا کیفیت برای اونا هم وجود داره.تازه وقتی قطعه اصلی آوانته را بخری مطمئنی که برای اولین واخرین بار داری میخری.از بس قطعاتش با دوامه.در صورتیکه که برای ماشین های ایرانی باید یک قطعه را بارها عوض کنی.
      دوم اینکه شما ۳بار پمپ بنزین تعویض کردی یا قطعه قلابی خریدی ویا مورد دیگه ای هست که به پمپ بنزین آسیب میزنه.مثلا اینکه باک را تا آخر خالی کنی وبعد بنزین بزنی از۲طریق به پمپ آسیب می زنه.یکی اینکه آشغالهای کف باک وارد بنزین می شه ودوم اینکه پمپ بیرون از بنزین که بمونه داغ می کنه وباید همیشه تو بنزین شناور باشه.
      شایدم تعمیرکارت پمپ را بد جا میزنه و…..
      من خودم معمولا وقتی باک به ته می رسید بنزین می زدم وپمپ بنزینم در کیلومتر۳۷۰هزار خراب شد وبا یک کره ای (غیر اصلی) تعویض کردم والان که کیلومتر۵۰۵هزار هستم مشکلی نداشتم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. محسن

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    بنظر من هیوندا آوانته ماشین فوق العاده راحت و کم استعلاک و خوبیه.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  4. عرفان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه اوانته سواران من به تازگی یک خودروی اوانته خریدم ماشین بسیار عالی ونرمیه ولی یه مشکل دارم دکمه رو داشبرد که کیلومتر راصفر میکند کار نمیکند ینی کیلومترم الان صفر نمیشود از دوستان راهنمایی میخواهم که چیکار باید بکنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. دانیال

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دگمه trip را ۵ ثانیه نگهدارید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. هادی عشق ماشین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آوانته کارکرده لایک
    دنا صفر دیس لایک

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  6. علي

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ، من به تازگی یک آوانته ۸۸ اتومات خریدم خیلی خیلی ماشین آروم و راحتیه . زمانی که قرار بود این ماشین رو خریداری کنم فکر میکردم در سربالایی های شدید شاید کم بیاره ولی با توجه به تجربه ای که پیدا کردم الان میبینم از ماشین دنده ای هم سریعتر عمل میکنه و این ماشین از بدنه مقاومی برخورداره تشکر از تولید کنندگان این خودرو

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  7. مصطفی

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تا به الان چند تا اوانته داشتم، ماشین فوق العاده کم خرج و بی استهلاکی ست، کارکرده این ماشین خیلی خیلی بهتر از ماشین های صفر داخلیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. مهرداد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان، این سوالم شاید خیلی درست نباشه ولی به نظرتون با مبلغ حدود ۵۰ تومن ال ۹۰ اتومات بهتره یا آوانته دنده ای دست دوم؟ کسی از دوستان تجربه رانندگی با این دو خودرو رو داشته که راهنماییم کنه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. علی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر همه خوانندگان، من یک آوانته دنده ای مدل۸۸ دارم که از اول هم دست خودم بوده و انصافاً ماشین خوب و محجوبیه از نظر ساختار بدنه محکم از نظر قیافه سنگین و با کلاس، موتور پر قدرت و در این مدت هم که هیچ خرجی جز سرویس معمول نداشته. البته مشکل این ماشین نداشتن آپشن داخل اتاق مثل کروز کنترل، سنسورهای کمکی و …. که خوب با توجه به مدل نباید توقع داشت.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. محمد

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    من این ماشینو دارم از همه لحاظ عالیه هر کسى تو فکر خرید شک نکنه بخره پشیمون نمیشه اگر کسى در مورد این ماشین بد بگه یعنى این ماشینو نداشته و نمیشناستش چون این ماشین از همه لحاظ عالیه از لحاظ استحلاک بسیار کم استحلاک با قطعات با کیفیت و بادوام قطعاتش هم تو بازار پر هست شتاب بالا که اصلأ باور نکردنى هست بسیار موتور وحشى و پر قدرتى داره بیخود نیست بهش میگن بچه آزرا و قتى با این ماشین سرعت بالاى ١۶٠ میرى تاره میفهمى چه ماشینى سوار شدى حتى تو سرعت بالاى ١۶٠ هم این ماشین شتاب داره هر چى گاز میدى گاز میخوره و راه میره من تو اتوبان ساوه کیلومترش رو تا ته چسبوندم دور مترش هنوز روى ۴۵٠٠ بود تو جاده بسیار کم مصرف با کولر روشن یا خاموش تو شهر یا جاده هیچ ضعف تو موتور احساس نمیشه بسیار سوارى نرمى داره بسیار استخون دار هست این ماشین چند وقت میخوام ماشینو عوض کنم یه تنوعى بشه با هر ماشینى تا رنج ١٠٠ تومن مقایسه میکنم میبینم هنوز سره شاید بفروشمش بعد دونبال یک کم کارکردتر بگردم رانندگى باهاش خیلى راحت هست تو شهر چهار طرف ماشین کاملأ تو دست نسبت به این قیمت و پولى که میدى عالیه این حس رو شاید روى ماشین هاى بالاى ١٠٠ میلیون بشه تجربه کرد که البته باز به قیمت قطعات و استهلاکش فکر نکنم برسه ماشین کمى کسى هاى که سوار میشن همه مصرف کنند هستن تاکسى یا ماشین هاى ادارى … نیست کلاس خودشو داره مطمئن هستم بد از خرید دعام میکنید ولى حتمأ سرویس هاى ماشینو پیش نمایندگى ببرید هر جاى نبرید که همیشه ماشینتون سالم بمونه ?

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  11. حمزه

    ۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من مثل خیلی از دوستان تنوع ماشین رو دوست دارم و سالی چند بار ماشین عوض میکنم
    ولی از وقتی اوانته خریدم واقعا دلبسته این ماشین شدم عملکرد اوانته رو میتونم باجمله کوتاهی توصیف کنم “راحت بی درد سر و ساده” اگر روزی بخام عوضش کنم احتمالا سراغ برادر بزرگترش سوناتا میرم
    نکته ای که باید توجه کنید اینه که اوانته سالم بخرید
    موفق باشید

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. محمد

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقاییان آوانته سوار یه سوال دارم: واسکازین گیربکس اتومات این ماشین را در چه کیلومتری تعویض میکنید.
    با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. محمد

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یه اوانته دستی مدل نود خریدم .الان۱۳۰۰۰۰ کارکرد داره.با تعویض روغنش متوجه شدم تو هر ۶۰۰۰ کیلومتر حدودکمتر از یک لیتر روغن کم میکنه.شما که تجربه دارید این طبیعیه یا نه .شرایط روغن سوزی هم نمیبینم . روغن ریزی هم نداره ..میتونید راهنماییم کنید ممنون میشم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. مرتضي

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    چهار سال این ماشین رو دارم
    تنها عیبی که داره خراب نمیشه
    بعد ادم رو به شک میندازه هی میبریش تعمیر گاه
    میگه هیچیش نیست

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  15. علی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان آوانته ای بهترین وسالمترین ومنصفترین نمایندگی کجاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  16. محسن

    ۲۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه ی دوستان در یک کلام این ماشین بهترینه و هیچ وقت هم قدیمی نمیشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  17. میلاد

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.
    چند سالی هست که دنبال یک آوانته تمیز و سالم میگشتم.
    تا بالاخره چند روز پیش یکیشو پیدا کردم و خریدمش.
    مدل ۸۹ اتومات هست . با کارکرد ۱۰۳ هزار .
    فقط میتونم بگم فوق العاده است.
    رقیب نداره تا رنج ۸۰ میلیون.
    من اینو ۶۰ خریدمش.
    حس کردم یکم میکوبه.بردم نمایندگی گفت هنوز قطعات فابریک از سال ۸۹ رو ماشین هست. لاستیکت ایرانی هست. عوضش کردم واقعا خوب شد.
    موتور و گیربکس عالی.
    تا دیروز ک فرصت نشد گازش بدمفکر میکردم تنبله

    ولی وقتی امتحانش کردم متوجه شدم در عین سادگی و متانت چقددددررر وحشی و پرشتاب هست این ماشین‌.
    خلاصه اینکه از خرید و انتخابش لحظه ای تعلل نکنید.
    متشکرم.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  18. احمد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    من خودم قبلا ورنا داشتم الان آونته دارم واقعا خنده ام میگیره وقتی میبینم افرادی هستن که این ماشین رو با آشغالهای ایرانی مقایسه میکنن…. حرفی ندارم با این افراد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  19. توماس

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک آوانته سالم رو چطور شناسایی کنم?
    با تشکر.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. رامين

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آوانته یک ایراد بزرگ داره اونم اینه که وقتى میخریش دیگه تا ۵٠ م ت بالاتر هیچ ماشینى نمیتونه راضیتونن کنه عجیب ماشینى ها عجیب ماشینى ه بعضى اوقات با خودم فکر میکنم کاش یک تمیزشو پیدا کنم بخرم بزار کنار که اگر این از دست رفت اونو داشته باشم ( ماشینى با ظاهر ساده اما با سوارى و فنى و قدرت موتور عالى )

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  21. سارا

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین هاى این نسل همه سلطان هستند ۲۰۰۵ تا ٢٠٠٩ کمرى که بعد از هزار کیلومتر دوباره کیلومترش صفر میکنه ولى انگار نه انگار که هزار تا راه رفتى باهاش ماکسیما، آوانته . .. اینا همیشه از لحاظ کیفیت قطعات ، اصطحلاک ، فنى خوب و همیشه سلطان جادها باقى میمونن من خودم یک آوانته اتومات ٨٩ دارم الانم یک النترا صفر گرفتم ولى هر چى سعى میکنم آوانته رو بفروشم دلم نمیاد انقدر که این خوبه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  22. ک.اب

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه اوانته ۸۷ دنده ای دارم . ۱۵۰ هزار کار کرده به نظرم فرمون ماشین یه مقدار سفت هست . لطفا راهنمایی کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. مهدی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من حدود ۳۲ ساله که رانندگی میکنم و بیشتر ماشینها رو داشته ام و امتحان کرده ام ۲ ماه پیش آوانته خریدم و باور بفرمایید که آنقدر ازش راضیم که فکر نمیکنم که هیچوقت بفروشمش
    به نظر من یکی از بهترین و کم استهلاک ترین ماشینها است

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  24. میلاد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه ۲۰۷ دنده دستی دارم بنا به شرایط رفت و آمد سرکار میخوام ماشین اتومات بخرم به نظر دوستان منطقی هست ۲۰۷ مدل ۹۶ رو بفروشم یه آوانته مدل ۹۰ مخرم؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  25. مهدی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم مدتی دنده ایش را داشتم. از نظر شتاب و قدرت معرکه بود،
    اما بنظرم دو عیب داشت: صندلی های ناراحت، کوبش کمک ها خصوصا در عقب…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  26. جلالی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ماشین به استانداراونته نیست
    و دیگه نمیاد هرکی داره تا۷۰۰۰۰۰کیلومتر کار
    میکنه خداخیرشون بده سازنده این خودرو

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  27. رضا

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فوقالعاده است این ماشین اونته

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  28. امیر

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من آزرا، سانتافه ، چیرمن، پارس، پراید، پژو ۲۰۰۰ تا الان داشتم، یک سال هست آوانته دنده ای ۸۴ خریدم، باور کنید هیچ کدوم به نسبت پولش، به خوبی آوانته نیست.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا