معرفی فیس‌لیفت هیوندای i30 با ظاهر جدید و سیستم هیبریدی خفیف

پنج‌شنبه 8 اسفند 1398 - 06:30
مطالعه 8 دقیقه
Hyundai-i30-2020-1024-01
هیوندای پیش از آغاز نمایشگاه ژنو، فیس‌لیفت خانوادهٔ i30 را در سه مدل هاچ‌بک، فست‌بک و استیشن معرفی کرده است. همان‌طور که تیزرهای اخیر نشان داده...
تبلیغات

هیوندای پیش از آغاز نمایشگاه ژنو، فیس‌لیفت خانوادهٔ i30 را در سه مدل هاچ‌بک، فست‌بک و استیشن معرفی کرده است. همان‌طور که تیزرهای اخیر نشان داده بودند، تغییراتی که در ظاهر i30 ایجاد شده نسبتاً جزئی است اما موجب شده خودرو جذاب‌تر و زیباتر به نظر برسد. در جلوی این خودرو جلوپنجرهٔ عریض‌تری با طرح داخلی سه‌بعدی مشکی‌رنگ دیده می‌شود که توسط چراغ‌های باریک‌تری احاطه شده است. این چراغ‌های جدید خصوصاً به خاطر دی‌لایت‌های V شکل جذاب‌تر و زیباتر از قبل به نظر می‌رسند.

در عقب i30 مدل 2020 نیز شاهد سپر جدیدی هستیم که برای بهبود عملکرد آئرودینامیکی توسعه یافته است. درون چراغ‌های عقب نیز مثل جلو گرافیک V شکل کار شده است. هیوندای همچنین رینگ‌های آلیاژی 16 یا 17 اینچی جدیدی را هم برای i30 طراحی کرده است. علاوه بر این، در نسخهٔ N Line که در مدل‌های هاچ‌بک و فست‌بک ارائه می‌شود هم تغییراتی مثل جلوپنجرهٔ جدید، دیفیوزر بازطراحی شده و رینگ‌های متمایز ایجاد شده است. این نسخه از تنظیم خاص سیستم فرمان و تعلیق هم سود می‌برد. در همین حال، به لیست رنگ‌های بیرونی i30 نیز سه رنگ جدید بنام‌های شوالیهٔ تاریکی، برنزی ابریشمی و قرمز غروبی اضافه شده است.

طی این فیس‌لیفت، در داخل i30 هم تغییراتی ایجاد شده که مهم‌ترین آن‌ها تجهیز به نمایشگر 10.25 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که به میزان قابل‌توجهی بزرگ‌تر از نمایشگر نسخهٔ کنونی بوده و به‌صورت استاندارد به اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز است. علاوه بر این، یک صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی و شارژر بی‌سیم هم قابل سفارش خواهد بود.

در بخش پیشرانه‌ها، هیوندای هم‌اکنون یک موتور 1 لیتری توربوشارژ با 120 اسب بخار قدرت را به‌عنوان موتور پایه برای i30 فیس‌لیفت ارائه کرده است. برای انتقال نیروی این موتور هم علاوه بر گیربکس شش سرعتهٔ دستی قبلی، یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم قابل انتخاب است. همچنین برای این پیشرانهٔ 1 لیتری امکان سفارش سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت با گیربکس شش سرعتهٔ دستی جدید هم وجود دارد. این گیربکس می‌تواند هنگامی‌که راننده پای خود را از روی پدال گاز برمی‌دارد، گیربکس را از موتور جدا کند. البته با این سیستم هیبریدی خفیف گیربکس دوکلاچه هم قابل سفارش است.

i30 مدل 2020 با یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری دیزلی با 135 اسب بخار قدرت و تکنولوژی هیبریدی خفیف 48 ولت هم قابل خریداری است درحالی‌که بالاترین موتور نسخهٔ معمولی این خودرو هم یک نمونهٔ 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی با 160 اسب بخار قدرت و تکنولوژی هیبریدی خفیف 48 ولت است که برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه قابل انتخاب است.

هیوندای برای فیس‌لیفت i30 تکنولوژی‌های ایمنی جدیدی را هم ارائه کرده است که شامل دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد عقب و هشدار خروج از خط می‌شود. این ویژگی‌ها به سیستم‌های قبلی مثل دستیار جلوگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار توجه راننده، دستیار نوربالا، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و... اضافه شده‌اند. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، فیس‌لیفت هیوندای i30 رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.