حذف هیوندای الانترا GT از بازار آمریکا، قربانی بعدی کراساوورها
یکی دیگر از قربانیان حملهٔ همهجانبهٔ کراساوورها هیوندای الانترا GT است (همان هیوندای i30 که در ایالاتمتحده با نام الانترا GT عرضه میشود) زیرا سازندهٔ کرهای اعلام کرده است که این هاچبک کامپکت و نسخهٔ اسپرت آن یعنی الانترا GT N Line را از بازار آمریکا حذف میکند. هیوندای در مورد این اقدام خود حرف زیادی نزده اما خاطرنشان کرده است که الانترا GT را به دلیل خانوادهٔ گستردهٔ کراساوورهای خود که شامل مدلهای ونی و کُنا میشود، حذف خواهد کرد. این شرکت همچنین گفته است که الانترا GT N Line با سدان الانترا N Line جایگزین خواهد شد.
هیوندای آمار فروش مستقل هاچبک الانترا GT را اعلام نکرده اما گفته میشود این خودرو در ایالاتمتحده فروش پایینی دارد. این در حالی است که فروش کلی الانترا (مجموع فروش نسخههای سدان و هاچبک) هم طی سالهای اخیر کاهش داشته و از 241,706 دستگاه در سال 2015 به 175,094 دستگاه در سال 2019 رسیده است. در همین حال، فروش کُنا از 47,090 دستگاه در سال 2018 به 73,326 دستگاه در سال 2019 افزایش یافته است. بااینحال، هرچند مرگ الانترا GT چندان تعجبآور نیست اما این یکی از معدود هاچبکهای پنجدر باقیمانده در ایالاتمتحده بود. البته این هاچبک کامپکت با قیمت پایهٔ 20,650 دلار از کراساوورهای ونی و کُنا گرانتر است.
نسخهٔ استاندارد الانترا GT به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 161 اسب بخار قدرت و 203 نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. نسخهٔ اسپرت N Line اما از یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو با 201 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است.