سبقت جنسیس از مرسدس بنز و بامو در بازار کُره جنوبی
طی هفت ماه نخست سال جاری، فروش برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس در بازار خانگی کرهٔ جنوبی از مرسدس بنز و بامو پیشی گرفته است. طبق گزارشها، جنسیس از ژانویه تا جولای امسال در بازار خانگی خود 60,005 دستگاه فروش داشته است درحالیکه در همین مدت فروش مرسدس در کرهٔ جنوبی 41,583 دستگاه و بامو 29,246 دستگاه بوده است. فروش جنسیس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد افزایش داشته درحالیکه از سوی دیگر، فروش مرسدس 3 درصد و بامو 35 درصد بیشتر شده است.
در سال 2016 یعنی یک سال بعد از تأسیس برند جنسیس، این برند لوکس با فروش 66,278 دستگاه در کرهٔ جنوبی بالاتر از مرسدس با فروش 56,343 دستگاه و بامو با 48,459 دستگاه قرار گرفت. در آن سال، G80 (که با تغییراتی جزئی از هیوندای به جنسیس تغییر برند داده بود) 42,950 دستگاه و G90 (که در کرهٔ جنوبی با نام EQ900 عرضه میشود) 23,328 دستگاه فروش داشتند؛ اما طی سه سال بعد جنسیس جایگاه خود را به مرسدس بنز واگذار کرد و در سالهای 2017 و 2018 فروش آن از بامو هم کمتر شد. سپس در سال 2019، جنسیس با فروش 56,801 دستگاه موفق شد بامو را با فروش 44,191 دستگاه پشت سر بگذارد اما همچنان در پس مرسدس با فروش 78,133 دستگاه قرار داشت.
امسال اما مدلهای جدید GV80 و G80 نقش پررنگی در افزایش فروش جنسیس داشتهاند. GV80 بهعنوان اولین کراساوور جنسیس در ماه ژانویه در کرهٔ جنوبی عرضه شد و نسل دوم G80 هم دو ماه بعد به بازار آمد. فروش GV80 تا ماه جولای به 20,016 دستگاه رسیده که تقریباً به هدف فروش 24 هزار دستگاه طی امسال دست یافته است درحالیکه G80 هم با فروش 28,993 تا ماه جولای از کل فروش سال قبل خود بیشتر فروخته است. این در حالی است که هیوندای قصد دارد در نیمهٔ دوم امسال کراساوور کامپکت GV70 و فیسلیفت سدان G70 را هم معرفی کند که عرضهٔ این مدلهای جدید به بازار احتمالاً بازهم فروش جنسیس را افزایش خواهد داد تا در بازار خانگی فاصلهٔ خود را با ژرمنها بیشتر کند.