رونمایی از هاچبک الکتریکی هیوندای RM20e با قدرت 800 اسبی!
هیوندای به جذابترین روش ممکن در حال پیشبرد برنامههای الکتریکی خود بوده و بهتازگی خودروی جدید RM20e را معرفی کرده است. کرهایها با دست پر به نمایشگاه خودروی پکن رفتهاند و این پروتوتایپ که مشاهده میکنید نسخهای کاملاً قانونی برای جادهها بوده و از خودروی مسابقه و الکتریکی ولوستر N eTCR الهام گرفته است. در واقع شاید بتوان گفت RM20e در نگاه اول نسخهای کامل ارتقا یافته از ولوستر بوده اما شباهتها به همین بخش ظاهری محدود میشوند.
RM مخفف کلمات Racing Midship بوده که اشاره به آرایش میانی قوای محرکه دارد. عدد 20 نیست به خاطر گرامی داشت تولید بیستمین نسخه از پروژه پرفورمنس RM هیوندای استفاده شده است. حرف e نیز به قوای محرکه الکتریکی این خودرو اشاره دارد. این مجموعه توازنی ایده آل و چابکی سطح بالایی را ارائه میکند و بنابراین میتوانید انتظار هندلینگی عالی را داشته باشید.
پیشرانه الکتریکی این خودرو قدرت 810 اسب بخاری و گشتاور 960 نیوتون متری تولید میکند. RM20e در کمتر از 3 ثانیه سرعت خود را از سکون به 100 کیلومتر در ساعت میرساند و شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت آن نیز 9.88 ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت این هاچبک الکتریکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده اما هیوندای میگوید این خودرو ترکیبی از پرفورمنس، توازن، قدرت توقف و چسبندگی بالا بوده و در عین حال آرامش و سکوت یک خودرو در لحظات عادی را نیز ارائه میکند.
هیوندای RM20e همچنین به عنوان بستر آزمایش و تست تکنولوژیهای جدید این شرکت عمل کرده و به توسعه پلتفرم RM که با کمک ریماک توسعه می یابد کمک خواهد کرد.
توماس شمرا مدیر بخش تولید هیوندای میگوید:
پروتوتایپ اسپرت RM20e به وضوح نشان دهنده آینده الکتریکی شده برند پرفورمنس N هیوندای بوده و این بخش را به سطح پرفورمنس سوپرکارها میرساند. هیوندای N در آینده نه تنها از طریق پیشرانههای درونسوز قدرتمند بلکه از طریق گشتاور آنی قوای محرکه الکتریکی ضربان قلب رانندگان را افزایش خواهد داد. RM20e ثابت میکند هیجان رانندگی N حتی در نسخههای الکتریکی از بین نمیرود.