معرفی هیوندای آلکازار، کراساوور سه ردیفهٔ جدیدی برای بازار هند
هیوندای که میداند در بخش کراساوورها سود زیادی وجود دارد، پس از معرفی کراساوور جدید بایون برای بازار اروپا، حالا یک کراساوور سه ردیفهٔ جدید بنام آلکازار را هم برای بازار هند معرفی کرده است. این خودرو بر اساس کراساوور پنجنفرهٔ کرتا ساخته شده اما فاصلهٔ محوری آن افزایش یافته تا بتواند صندلیهای ردیف سوم را در خود جای دهد؛ بنابراین فاصلهٔ محوری آلکازار حالا به 2,760 میلیمتر رسیده که 150 میلیمتر از کرتا بیشتر است درحالیکه اوورهنگ عقب آنهم کمی کشیدهتر شده است.
هرچند درها، کاپوت و گلگیرهای جلوی آلکازار همگی از کرتا گرفته شدهاند اما هیوندای جلوپنجرهٔ آنرا با الگوی منحصربهفردی تغییر داده است. لچکی عقب نیز جدید بوده و چراغهای عقب درشتتر نیز نشان میدهند که این کراساووری بزرگتر از کرتا است. صفحات محافظ آلومینیومی در جلو و عقب نیز بر شاسیبلند بودن خودرو تأکید میکنند.
مهمترین تغییر آلکازار اما در داخل آن رخ داده است یعنی جایی که سه ردیف صندلی وجود دارد و در نسخههای ششنفره و هفتنفره قابل انتخاب است. در نسخهٔ ششنفره، صندلیهای ردیف دوم از نوع خلبانی هستند اما در نسخهٔ هفتنفره در ردیف دوم یک صندلی نیمکتی نصب میشود. در هردو نسخه با لمس یک دکمه صندلیهای ردیف دوم تا میشوند تا دسترسی به ردیف سوم امکانپذیر شود. در مورد تجهیزات هم همهٔ چیزهایی که از یک کراساوور اقتصادی انتظار میرود مثل نمایشگر لمسی 10.25 اینچی، سانروف پانورامیک، شارژر بیسیم، کنترل تهویهٔ اتوماتیک، صفحه آمپر دیجیتالی و دوربین 360 درجه ارائه میشود. برای افزایش فضای صندوق بار نیز امکان خواباندن صندلیهای ردیف سوم وجود خواهد داشت.
زیر کاپوت آلکازار یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی با 157 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد و میتواند خودرو را در کمتر از 10 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربودیزل با 113 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور هم قابل انتخاب است. برای انتقال نیروی هردو موتور هم گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. هیوندای آلکازار که از ماه آینده در هند عرضه خواهد شد، باید در دومین کشور پرجمعیت دنیا با خودروهایی مثل تاتا سفری، امجی هگتور و ماهیندرا XUV500 به رقابت بپردازد.