کیا و هیوندای با تولید خودروهای کارنیوال و استاریا حضوری پررنگ در کلاس مینی ونها دارند. هیوندای هماکنون روی مینی ونی دیگر با نام کاستو نیز کار میکند. این خودرو قرار است 27 آگوست در نمایشگاه خودروی چنگدو معرفی شود.
همانگونه که قبلاً گفته شده کاستو فقط در بازار چین عرضه خواهد شد اما این امر باعث نمیشود ما درباره آن صحبت نکنیم. پس از پیشنمایش طراحی بدنه این خودرو هماکنون تصاویری از کابین کاستو 2022 منتشر شده است. اگر با دیدن کابین این خودرو به یاد توسان افتادهاید پس تنها نیستید. فرمان خودرو از این کراس اوور کامپکت گرفته شده و برخی دکمهها نیز چنین وضعیتی دارند.
هیوندای کاستو دارای طراحی کابین 2+2+3 بوده و ردیف دوم آن از صندلیهای کاپیتانی سود میبرد. این خودرو دارای کنسول مرکزی شناور و نمایشگر لمسی 10.4 اینچی است که حالت عمودی داشته و توسط دکمههای میانبر حساس به لمس احاطه شده است. اگرچه پشت آمپرهای دیجیتال توسان کمی از داشبورد بیرون آمدهاند اما پشت آمپرهای کاستو بهخوبی با کلیت داشبورد ادغام شدهاند.
فعلاً مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده اما گفته میشود کاستو پلتفرمی مشترک با توسان داشته و با پیشرانههای 1.5 و 2 لیتری توربو عرضه خواهد شد. پیشرانه اول قدرت 167 اسبی و گشتاور 253 نیوتون متری داشته درحالیکه قدرت و گشتاور پیشرانه دوم به ترتیب برابر با 233 اسب بخار و 353 نیوتون متر است.
هیوندای این خودرو را با گیربکسهای 8 سرعته اتوماتیک و دوکلاچه اتوماتیک عرضه خواهد کرد. کاستو طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4950/1850/1734 میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن به 3055 میلیمتر میرسد. کاستو بهصورت استاندارد با رینگهای 18 اینچی در دسترس خواهد بود.
هیوندای کاستو در بازار چین رقیب خودروهایی همچون بیوک GL8 و هوندا اودیسه خواهد بود.