فیسلیفت کراس اوور کوچک هیوندای کرتا بهطور رسمی معرفی شد
پس از انتشار تیزرها و افشای تصاویر، هیوندای رسماً فیسلیفت کراساوور سابکامپکت کرتا را در نمایشگاه خودروی اندونزی معرفی کرده است. نسل دوم این خودرو در سال 2019 معرفی شد اما هیوندای تصمیم به فیسلیفت زودهنگام آن گرفته که طراحی ظاهری و تکنولوژیهای الهام گرفته از توسان را به همراه داشته است. کرتا با 4,315 میلیمتر طول، 1,790 میلیمتر عرض و 1,630 میلیمتر ارتفاع، بزرگترین کراساوور سگمنت B هیوندای محسوب میشود و بالاتر از مدلهای ونی، بایون و کنا قرار میگیرد.
عمده تغییرات ظاهری کرتا فیسلیفت در قسمت جلویی آن با جلوپنجرهٔ پارامتریک و دیلایتهای مخفی مشابه توسان و سانتا کروز انجام گرفته است. سپر نیز بهطور کامل بازطراحی شده و حالا چراغهای اصلی جلو به همراه ورودی هوای بزرگی در پایین آن جای گرفته که با تریم نقرهایرنگ احاطه شده است. پروفیل جانبی خودرو غیر از رینگهای 17 اینچی جدید تغییر دیگری نسبت به قبل نداشته است درحالیکه در عقب هم تغییراتی جزئی در چراغها و سپر به چشم میخورد. کرتا در چهار تیپ مختلف بنامهای اکتیو، ترند، استایل و پرایم به بازار عرضه میشود که آخری با طرح دورنگ بدنه و تریم قرمزرنگ در سپرها و رکابها از دیگر نسخهها متمایز میشود.
در داخل خودرو، داشبوردی که بازطراحی شده با نمایشگر 8 اینچی استاندارد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی سفارشی که گرافیک آن بسته به حالت رانندگی تغییر میکند، شبیه به توسان به نظر میرسد. در کرتا بسته به تیپ تجهیزاتی مثل کنترل تهویهٔ اتوماتیک با دریچه برای همهٔ سرنشینان، سانروف پانورامیک بزرگ، سیستم صوتی پریمیوم Bose با هشت بلندگو، تودوزی چرمی، تهویهٔ صندلیهای جلو، سیستم تصفیهٔ هوا، نورپردازی داخلی، پورتهای USB جلو و عقب و پد شارژر بیسیم ارائه میشود.
در داخل کابین خودرو فضای کافی برای پنج سرنشین به همراه 416 لیتر فضای بار وجود دارد که در صورت خواباندن صندلیهای عقب به 1384 لیتر افزایش پیدا میکند. در بخش ایمنی هم هیوندای برای کراساوور کوچک خود حداکثر شش ایربگ را در نظر گرفته و در بالاترین تیپ مجموعهٔ ایمنی ADAS شامل دستیار جلوگیری از برخورد جلو و برخورد در نقاط کور، دستیار شروع حرکت در سربالاییها، هشدار خروج ایمن و دستیار حفظ حرکت میان خطوط را هم ارائه میکند.
زیر کاپوت کرتا یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی قرار گرفته که 115 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا CVT هوشمند که هیوندای آنرا IVT مینامد به چرخهای جلو منتقل میشود. فیسلیفت کرتا در اندونزی تولید میشود و فعلاً فقط در این کشور عرضه شده اما انتظار میرود طی ماههای آینده راهی دیگر بازارها هم بشود زیرا نسخهٔ قبلی آن در چین، هند، روسیه، برزیل و مکزیک هم عرضه میشد.