هیوندای و جنسیس تا سال 2030 تعداد 17 خودروی الکتریکی عرضه می‌کنند

جمعه 13 اسفند 1400 - 13:30
مطالعه 4 دقیقه
Hyundai
به عنوان بخشی از استراتژی جدید، گروه هیوندای موتور برنامه‌های خود برای الکتریکی سازی محصولات را اعلام کرد. این خودروساز پس از سرمایه‌گذاری سنگین...
تبلیغات

به عنوان بخشی از استراتژی جدید، گروه هیوندای موتور برنامه‌های خود برای الکتریکی سازی محصولات را اعلام کرد. این خودروساز پس از سرمایه‌گذاری سنگین 19.4 تریلیون وون (16.15 میلیارد دلار) اهداف جدیدی را ترسیم کرده است. هیوندای خبر از تولید یک پلتفرم جدید برای سال 2025 داد و گفت که تا سال 2030 تعداد 17 خودروی الکتریکی جدید را توسط هیوندای و جنسیس عرضه خواهد کرد. این شرکت انتظار دارد تا آن زمان 1.87 میلیون خودروی الکتریکی را به فروش برساند.

این استراتژی جدید سه فاکتور کلیدی دارد: افزایش ظرفیت تولید، رقابت‌پذیری محصول و صلاحیت نرم‌افزاری. هیوندای می‌خواهد تا سال 2045 به برندی کربن خنثی تبدیل شود و تا پیش از نائل شدن به این هدف به برندی تمام الکتریکی در اروپا تبدیل خواهد شد. این هدف تا سال 2035 محقق خواهد شد. کره‌ای‌ها همچنین تا سال 2040 به برندی تمام الکتریکی در تمامی بازارهای مهم بدل خواهند شد.

کار را با پلتفرم جدید شروع می‌کنیم که نسخه‌ای تکامل یافته از معماری E-GMP کنونی بکار رفته در هیوندای آیونیک 5، کیا EV6 و جنسیس GV60 خواهد بود. این پلتفرم با نام معماری ماژولار یکپارچه IMA شناخته می‌شود و از سال 2025 در خودروهای سواری و تجاری بکار خواهد رفت. انتظار می‌رود این معماری شعاع حرکتی بیشتری را به ارمغان بیاورد و از ماژول‌های باتری استاندارد شده به منظور کاهش هزینه‌های تولید سود ببرد. از میان 17 خودروی الکتریکی جدیدی که تا سال 2030 تولید خواهند شد 11 مدل محصول هیوندای و 6 مدل محصول جنسیس خواهند بود. سه سدان شامل آیونیک 6، شش شاسی‌بلند شامل آیونیک 7، یک ون تجاری سبک و یک خودروی متمایز جزو این محصولات هستند. جنسیس هم دو خودروی سواری و چهار شاسی‌بلند عرضه خواهد کرد.

جائه هون چانگ مدیرعامل هیوندای تصمیم گرفته است علیرغم کمبودهای زنجیره تأمین و همه‌گیری کرونا به استراتژی الکتریکی سازی شرکت سرعت ببخشد و هدف سود عملیاتی 10 درصدی تا سال 2030 را ترسیم کرده است. این رقم در حال حاضر 5.7 درصد است. هدف فروش جدید 1.87 میلیون دستگاه خودروی الکتریکی تا سال 2030 که معادل 7 درصد سهم از بازار است نسبت به هدف قبلی 560 هزار دستگاهی تا سال 2025 رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. کره‌ای‌ها تولید خودروهای الکتریکی را علاوه بر کارخانه‌های کنونی در کره و جمهوری چک در سایر کشورها نیز شروع خواهند کرد.

به منظور دستیابی به این اهداف هیوندای 170 گیگاوات ساعت باتری را تا سال 2030 در اختیار خواهد گرفت. از سال 2025 به بعد این شرکت نیمی از نسل بعدی باتری‌های لیتیومی را از سایر شرکت‌ها دریافت خواهد کرد و یک همکاری استراتژیک را با کمپانی‌های صاحب‌نام شکل می‌دهد. نهایتاً باید گفت هیوندای به‌روزرسانی‌های از راه دور را برای سال جاری تدارک دیده است و تمامی خودروها تا سال 2025 از این قابلیت برخوردار خواهند شد. جنسیس اولین برندی خواهد بود که خودران سطح 3 را از نیمه دوم سال 2022 در پرچم‌دار G90 عرضه می‌کند و هیوندای نیز روبوتاکسی آیونیک 5 را برای سال 2023 تدارک دیده است. در نهایت شاهد سرویس‌های رو به رشد دیگری هم خواهیم بود که قرار است درآمد هیوندای را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.