هیوندای آیونیک 6؛ سدان برقی کره برای رقابت با تسلا مدل 3

چهارشنبه 8 تیر 1401 - 07:30
مطالعه 5 دقیقه
hyundai-ioniq-6-design-debut-front-purple-city
جدیدترین محصول هیوندای، ساختار چهاردر کوپه با پیشرانه‌ی تمام برقی دارد. آیونیک 6 در کلاس بدنه‌ای فروخته می‌شود که تحت تاثیر تسلا مدل 3 است.
تبلیغات

هنوز جزئیات فنی آیونیک 6 مشخص نیست اما تصاویر رسمی از طراحی بدنه منتشر شده است. رونمایی رسمی این خودرو، حدود یک ماه دیگر انجام خواهد شد.

در عکس‌های منتشر شده، حالت آیرودینامیک آیونیک 6 به خوبی دیده می‌شود. این خودرو مشابهت زیادی با مدل مفهومی هیوندای پرافسی دارد که سال قبل رونمایی شده بود. چراغ‌های کاملا تخت و هم‌سطح بدنه، دستگیره‌های مخفی‌شونده و طراحی فاقد جلوپنجره با کشیدگی کاپوت جلو تا لبه‌ی سپر، مهم‌ترین المان‌ها در طراحی آیونیک 6 هستند.

در نمای جانبی و پشت، شیب تند سقف تا انتهای بدنه مشهود است. طرح چراغ‌های عقب، به شدت تحت تاثیر تولیدات پورشه به نظر می‌رسد؛ اما از قطعه‌های چهارگوش مشابه آیونیک 5 استفاده می‌کند. روی کاپوت عقب، نوعی اسپویلر برای هدایت هوای پشت خودرو طراحی شده که برای مخاطب آشنا به مدل‌های کلاسیک، یادآور پورشه 911 توربو دهه‌ی 80 و 90 میلادی است.

در مجموع، می‌توان از طراحی آیونیک 6 رضایت داشت و این خودروی برقی را هماهنگ با نیاز جامعه‌ی جهانی توصیف کرد. این مدل در نمای عقب، بسیار اسپرت و چشم‌نواز جلوه می‌کند؛ درحالی‌که از روبرو، حالت مینیمال (کمینه‌گرا) و ساده دارد. ظاهرا آیونیک 6 نیز مشابه آیونیک 5 تلاش می‌کند تا حس یک خودروی کلاسیک (رترو) با جزئیات مدرن را برای مخاطب تداعی کند. فرم سپر عقب، شیب سقف و بدنه‌ی صاف عاری از خطوط اضافی در نمای جانبی، ظرافت در طراحی آیونیک 6 را به خوبی نشان می‌دهد.

در نمای داخلی نیز، حالت مینیمال و ساده به وضوح دیده می‌شود. یک نمایشگر بزرگ، دو مانیتور تمام رنگی برای سیستم سرگرمی و پنل پشت فرمان را پوشش می‌دهد. یک صفحه لمسی برای کنترل سیستم تهویه و امکانات اصلی خودرو نیز، کمی پایین‌تر نصب شده است. جزئیات فنی از تجهیزات رفاهی و ایمنی آیونیک 6 هنوز مشخص نیست؛ اما نورپردازی ملایم با رنگ‌های متنوع، فرمان طرح D با اتصال دوگانه و امکان سفارش خودرو با نمایشگر طرفین داشبورد برای دوریبن جانبی جای‌گزین آینه بغل، وجود خواهد داشت.

به احتمال بالا، تجهیزات فنی آیونیک 6 با هیوندای آیونیک 5 و کیا EV6 مشابه خواهد بود. براین اساس، باتری 77/4 کیلووات ساعت با دو موتور برقی که مجموعا 300 اسب بخار قدرت دارند، روی نسخه‌ی پایه از آیونیک 6 نصب خواهد شد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 5 ثانیه و توان پیمایش در حدود 450 کیلومتر، محقق شود.

از دیدگاه کارشناسان، احتمالا تفاوت قیمت چشم‌گیر بین آیونیک 5 و آیونیک 6 وجود نخواهد داشت. باتوجه به آستانه قیمت 41 هزار دلار برای آیونیک 5 دو موتوره، احتمالا آیونیک 6 نیز با آستانه قیمت 40 هزار دلار فروخته خواهد شد. همچنین مدل تک‌موتوره و ارزان‌قیمت از آیونیک 6 برای بازارهای آسیایی مثل چین و هند نیز تولید می‌شود.

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.