درگ جنسیس GV60 با کراساوورهای برقی بازار و کوروت C7!
جنسیس بهعنوان یک خودروساز لوکس، به ساخت خودروهای سریع شهرت ندارد و بیشتر به خاطر محصولاتی که با ظرافت و راحتی، طعم تجمل کرهای را به خریداران میچشانند شناخته میشود اما کراساوور GV60 نشان داده است که پرفورمنس بسیار خوبی دارد. برای اثبات بیشتر این موضوع، هاگرتی GV60 را طی یک مسابقهٔ درگ در برابر سه کراساوور الکتریکی دیگر بازار شامل بامو، فورد موستانگ مک-ای GT و تسلا مدل Y قرار داده است. پیش از تماشای این ویدئو اما بیایید نگاهی به مشخصات فنی خودروها داشته باشیم.
جنسیس که به قوای محرکهٔ دو موتوره و پکیج باطری 77.4 کیلوواتی مجهز است، در حالت عادی 429 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور دارد اما در حالت اووربوست به مدت 10 ثانیه این اعداد به 483 اسب بخار و 700 نیوتن متر میرسند. بامو iX حاضر در این درگ از نوع پرچمدار و قدرتمند M60 با 610 اسب بخار نیست ولی همین نسخهٔ xDrive50 هم با 516 اسب بخار قدرت و 765 نیوتن متر گشتاور، خودروی چندان ضعیفی محسوب نمیشود. بااینحال، این کراساوور آلمانی نزدیک به 400 کیلوگرم از رقیب کرهای سنگینتر است که اختلاف قابلتوجهی بهحساب میآید.
موستانگ مک-ایی هم با قویترین نسخهٔ خود یعنی GT پرفورمنس ادیشن در این رقابت حضور یافته که دو موتور الکتریکی آن 480 اسب بخار قدرت و 860 نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. این خودرو نیز از جنسیس سنگینتر است اما اختلاف وزن آن تنها حدود 60 کیلوگرم است؛ و در آخر به مدل Y پرفورمنس میرسیم که GV60 در حالت اووربوست خود کمی از آن قویتر است اما در عوض کراساوور تسلا نزدیک به 200 کیلوگرم وزن کمتری دارد.
اما تمام شرکتکنندگان این درگ کراساوورهای الکتریکی مذکور نیستند زیرا در اینجا یک کوروت C7 استینگری هم حضور دارد تا نشان دهد که خودروهای برقی در پرفورمنس خط مستقیم چقدر پیشرفت کردهاند. این سوپرکار آمریکایی 460 اسب بخار قدرت داشته و به میزان قابلتوجهی از تمام کراساوورهای الکتریکی اینجا سبکتر است. خب با توجه به این اعداد و ارقام فکر میکنید کدام خودرو پیروز این درگ باشد؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
جنسیس GV60 | iX xDrive50 | مک-ایی GT | مدل Y پرفورمنس | کوروت C7 | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره | دو موتوره | دو موتوره | 6.2 لیتری V8 |
قدرت | 483 اسب بخار | 516 اسب بخار | 480 اسب بخار | 470 اسب بخار | 460 اسب بخار |
گشتاور | 700 نیوتن متر | 765 نیوتن متر | 860 نیوتن متر | ؟ | 630 نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته | تک سرعته | تک سرعته | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب |
وزن | 2205 کیلوگرم | 2590 کیلوگرم | 2270 کیلوگرم | 2015 کیلوگرم | 1590 کیلوگرم |
تماشا در آپارات:
تماشا در یوتیوب: