هاچ بک کوچک هیوندای در نقش شوالیه جوان رالی

پنج‌شنبه 21 آذر 1392 - 07:29
مطالعه 4 دقیقه
2014-hyundai-i20-wrc_6
اتومبیل‌های رالی ساخت هیوندای همواره مانند یک هیولای عجیب و غریب بوده‌اند. به یاد بیاورید زمانی را که Rhys Millen با کمک یک جنسیس کوپه رکورد Pikes...
تبلیغات

اتومبیل‌های رالی ساخت هیوندای همواره مانند یک هیولای عجیب و غریب بوده‌اند. به یاد بیاورید زمانی را که Rhys Millen با کمک یک جنسیس کوپه رکورد Pikes Peak را برای خود ثبت کرد (قبل از آسفالت شدن مسیر رالی)، و هیوندای در واکنش به آن بلافاصله از مسابقات آمریکای شمالی خارج شد؟ اکنون پس از 11 سال وقفه، هیوندای دوباره به عرصه‌ی مسابقات حرفه ای رالی بازگشته و اتومبیل مسابقات رالی i20 خود را معرفی کرده است.

همان گونه که قبلا گفته شد، این اتومبیل اولین مسابقه‌ی رسمی خود را ماه بعد در مونت کارلو برگزار خواهد کرد. اولین نگاه اجمالی ما به این اتومبیل به نمایشگاه اتومبیل پاریس 2012 برمی گردد. یک کلیپ از i20 که تحت آزمون‌های دینامیکی قرار می گیرد اخیراً منتشر شده است: در این کلیپ i20 سریع به نظر می‌رسد و صدایی وحشیانه دارد.

Thierry Neuville، راننده‌ی 25 ساله که در ویدیو نشان داده می‌شود و قبلا در تیم Citroën Junior عضویت داشت، راننده‌ی اصلی خواهد بود، در حالی که Juho Hänninen قهرمان اسبق مسابقات Super 2000 World Rally راننده‌ی دوم i20 در این مسابقات است. Dani Sordo و Chris Atkinson رانندگان با تجربه و کهنه کار در این مسابقات تیم هیوندای را به عنوان راننده‌ی کمکی همراهی خواهند کرد.

همچنین شایان ذکر است که هیوندای در آینده ای نزدیک خط تولید ماشین‌های مسابقه ای با نام سری N را آغاز خواهد کرد، احتمالا این خط تولید با عرضه نسخه هات هچ i20 در سال 2015 میلادی آغاز خواهد شد، و با تولید ولا ستر توربو و جنسیس کوپه‌ی تقویت شده ادامه خواهد یافت. [دانلود ویدئو]

[jwplayer mediaid="54968"]

هیوندای می‌گوید که اهداف واقع بینانه ای را برای فصل اول خود در نظر می‌گیرد، مانند به پایان رساندن هر دور با هر دو اتومبیل، در واقع می‌شود گفت که این نوع هدف گذاری نوعی شکست محسوب می‌شود، زیرا هدف هر تیمی باید برنده شدن در مسابقات باشد. ولی با بازگشت فولکس واگن به مسابقات رالی در فصل اخیر همراه با اتومبیل Polo R که بزرگ‌ترین رقیب هیوندای بین اتومبیل‌های کامپکت کوچک در اروپا و بازارهای نوظهور می‌باشد، برنامه و هدف گذاری هیوندای منطقی به نظر می‌رسد.

در کل، ما خوشحال هستیم که اتومبیل‌های بیشتری را در مسابقات رالی قهرمانی جهان می‌بینیم. با وجود کاهش تعداد بینندگان، خروج شرکت‌های سازنده از مسابقات، و بازنشستگی سباستین لوب، این مسابقات به بحرانی‌ترین فصل خود پس از پایان دوران McRae رسید. و هیچ کس نمی‌خواهد شکست مسابقات رالی قهرمانی جهان را ببیند. (اگر چه بدون وجود ویدیوهای مسابقات رالی می‌توانیم زندگی بهتری داشته باشیم).

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.