هیوندای ولستر N در برابر فولکس واگن گلف R، درگ هاچبکهای 2 لیتری
هیوندای ولستر N خودروی سریعی است اما در برابر فولکسواگن گلف R هم میتواند رقابت خوبی داشته باشد؟ روشهای زیادی برای پاسخ دادن به این سؤال وجود دارد و برگزاری یک مسابقه درگ به ویژه در رقابتی مستقیم یکی از آنها خواهد بود. در ویدئویی که ادموندز منتشر کرده ولستر N که آخرین نسخه از این خانواده است حضور پیدا میکند. رقیب این خودروی کرهای نیز گلف R است که بر پایه هشتمین نسل این هاچبک مشهور شکل میگیرد. هر دو هاچبک تیز و فرز ما از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو استفاده میکنند اما گلف یک مزیت مهم نسبت به ولستر N کرهای دارد.
گلف R نه تنها قویتر از رقیب است بلکه از سیستم چهار چرخ محرک نیز سود میبرد و بنابراین در زمان لانچ مزیت خوبی خواهد داشت. گلف R قدرت 315 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری تولید میکند و آن را از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ ها میفرستد. هیوندای ولستر N نیز قدرت 275 اسب بخاری و گشتاور 353 نیوتون متری خود را از طریق گیربکس 8 سرعته دوکلاچه راهی چرخ های جلو میکند. این خودرو از دکمه N گرین شیفت سود میبرد که با فشار آن گشتاور 377 نیوتون متری به مدت 20 ثانیه در دسترس راننده خواهد بود.
باوجود گشتاور اضافی به سختی میتوان از عهده قدرت و سیستم چهار چرخ محرک هاچبک فولکسواگن برآمد. البته هیوندای هم دستخالی به میدان نیامده و اندکی سبکتر از رقیب آلمانی خود است. آیا وزن بیشتر گلف R باعث مغلوب شدن این خودرو خواهد شد؟ ویدئوی پیش روی شما پاسخ همه این سؤالات را میدهد. همچنین باید گفت یک مسابقه درگ U نیز برگزار میشود که از حالت سکون شروع شده و با یک پیچ U تیز ادامه یافته و سپس به درگ رولینگ میرسد. در نهایت باید گفت هیوندای ولستر N بیش از 10 هزار دلار ارزانتر از گلف R است که میتواند موضوعی مهم برای برخی افراد باشد.