آمار فروش هیوندای در سه ماهه اول 2024؛ استقبال مطلوب از برقی‌ها

پنج‌شنبه 16 فروردین 1403 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
hyundai-ioniq-6-2022-03-min
فروش خودروهای برقی هیوندای در چند ماه اخیر رشد قابل‌توجهی داشته هرچند فروش سه ماهه اول 2024 این خودروساز نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریباً تغییری...
تبلیغات

فروش خودروهای برقی هیوندای در چند ماه اخیر رشد قابل‌توجهی داشته هرچند فروش سه ماهه اول 2024 این خودروساز نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریباً تغییری نکرده است.

خودروسازان به تدریج آمار فروش خود در سه ماهه اول سال 2024 را منتشر می‌کنند و بسیاری از افراد مشتاق هستند بدانند آیا استقبال از خودروهای برقی کاهش یافته یا خیر هرچند این موضوع فعلاً درباره خودروهای برقی هیوندای صدق نمی‌کند. در حقیقت فروش محصولات بدون آلایندگی کره‌ای‌ها در سه ماهه ابتدایی امسال رشد 62 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد و این رقم تنها در ماه مارس به افزایش 100 درصدی می‌رسد.

یکی از دلایل اصلی چنین عملکردی به عرضه آیونیک 6 مربوط می‌شود که می‌توان آن را با شرایط لیزینگی مناسبی انتخاب کرد. فروش خودروی موردبحث در سه ماهه اول 2024 و در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 1542 و 794 درصد بیشتر شده است. هیوندای می‌گوید ماه قبل تعداد 1984 دستگاه آیونیک 6 را به دست مشتریان رسانده و میزان فروش کراس اورهای برقی نیز در سه ماهه اول امسال 3646 دستگاه بوده است.

میزان فروش آیونیک 5 نیز افزایش یافته هرچند شیب این افزایش به تندی آیونیک 6 نیست. البته رشد فروش 58 درصدی در ماه مارس و رشد 18 درصدی در سه ماهه اول امسال به معنی ثبت رکورد فروش جدید برای آیونیک 5 خواهد بود. کره‌ای‌ها اظهار می‌دارند آیونیک 5 در ماه مارس و سه ماهه ابتدایی 2024 به ترتیب 3361 و 6822 دستگاه فروش را ثبت کرده است.

این دو خودروی برقی جزو مهم‌ترین محصولات هیوندای به شما می‌روند اما کره‌ای‌ها در مجموع 184,804 خودرو را در سه ماهه اول سال جاری میلادی فروخته‌اند که نسبت به مدت مشابه 2023 تنها 0.2 درصد رشد داشته است. البته باید گفت خودروهای توسان پلاگین هیبرید و هیبرید، کنا برقی و پالیسید از نظر فروش رکوردهای جدیدی را ثبت کرده‌اند. رشد فروش پالیسید در ماه مارس و سه ماهه اول امسال به ترتیب 58 و 29 درصد گزارش شده و میزان فروش آن به 25,255 دستگاه رسیده که بیش از دو برابر فروش محصولات برقی شرکت موردبحث است. نکته مهم اینکه خودروسازان در حال ارزیابی مجدد استراتژی برقی سازی محصولات خود به دلیل کاهش فروش هستند. در اکثر بخش‌های آمریکا شاهد کمبود زیرساخت‌های شارژ هستیم و هنوز هم اکثر خودروهای بدون آلایندگی قیمتی بالاتر از مدل‌های درون‌سوز دارند. البته به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها فعلاً راه و چاه فروش خودروهای برقی را بلدند. نظر شما چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.