هیوندای آیونیک 5 با رکورد 666 هزار کیلومتر پیمایش در سه سال

شنبه 9 فروردین 1404 - 09:30
مطالعه 4 دقیقه
Hyundai-Ioniq-5-South-Korea-Mileage 1
یک مالک کره‌ای هیوندای آیونیک 5 موفق شده است در مدت 3 سال و 4 ماه بیش از 666,000 کیلومتر را با این خودروی الکتریکی طی کند. این مقدار پیمایش...

یک مالک کره‌ای هیوندای آیونیک 5 موفق شده است در مدت 3 سال و 4 ماه بیش از 666,000 کیلومتر را با این خودروی الکتریکی طی کند. این مقدار پیمایش تقریباً معادل یک سفر رفت و برگشت به ماه است! این رکورد که در یک گروه فیسبوکی مربوط به مالکان آیونیک 5 ثبت شده، احتمالاً این خودرو را به یکی از پرکارترین مدل‌های آیونیک 5 در جهان تبدیل کرده است.

کپی لینک

عمر باتری اولیه و تعویض رایگان توسط هیوندای

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد این خودرو، دوام استثنایی باتری آن است. باتری اولیه این خودرو موفق شده است تا 580,000 کیلومتر (360,000 مایل) بدون مشکل کار کند که عددی خیره‌کننده برای یک خودروی برقی محسوب می‌شود. اما پس از این میزان پیمایش، باتری دیگر کارایی لازم را نداشته و نیاز به تعویض پیدا کرده است.

نکته شگفت‌انگیز این است که هیوندای، باتری جدید را کاملاً رایگان برای این خودرو نصب کرده است! گارانتی باتری در خودرومهای برقی معمولا رقمی بسیار بالاتر از گارانتی خودرو است و مثلا در زمانی که گارانتی یک خودرو 5 سال است، گارانتی باتری ان 7 تا 10 سال اعلام می‌شود تا اطمینان مشتریان و خریداران نسبت به طول عمر باتری‌ها جلب شود. 

کپی لینک

این خودرو چقدر در روز رانده شده است؟

بیایید یک محاسبه ساده انجام دهیم:

🔹 اگر این خودرو 3 سال و 4 ماه (40 ماه) در جاده بوده باشد، میزان پیمایش متوسط آن برابر است با:

  • 16,656 کیلومتر در ماه
  • 555 کیلومتر در روز

یعنی این مالک کره‌ای تقریباً هر روز معادل یک مسیر تهران به اصفهان را رانندگی کرده است!

کپی لینک

مالک خودرو چه کسی است؟

طبق گزارش‌ها، این آیونیک 5 متعلق به یک فروشنده است. این شغل به خودی خود مستلزم سفرهای مکرر و طولانی است که توضیح می‌دهد چرا این خودرو چنین میزان پیمایشی را ثبت کرده است.

نکته جالب اینجاست که او تقریباً تمام روز خود را در جاده سپری کرده است. حتی اگر این خودرو با شارژ سریع DC کار کرده باشد، باز هم بخشی از روز صرف شارژ آن شده است. بنابراین، این مالک کره‌ای احتمالاً برنامه‌ریزی دقیقی برای شارژ و رانندگی داشته است.

کپی لینک

مقایسه با میانگین رانندگی در جهان

برای درک بهتر این رکورد، می‌توان آن را با میانگین پیمایش خودروهای معمولی مقایسه کرد:

نوع خودرو / منطقه

میانگین پیمایش سالانه

خودروهای معمولی در آمریکا

22,500 کیلومتر

خودروهای برقی در آمریکا

19,300 کیلومتر

تاکسی‌های شهری

60,000 تا 80,000 کیلومتر

هیوندای آیونیک 5 این مالک

200,000 کیلومتر در سال!

🔹 نتیجه: این خودرو در هر سال تقریباً 10 برابر یک خودروی برقی معمولی پیمایش داشته است!

کپی لینک

دوام و عملکرد آیونیک 5 در بلندمدت

✅ این رکورد نشان می‌دهد که باتری‌های آیونیک 5 حتی پس از پیمایش‌های سنگین نیز عملکرد خوبی دارند.

✅ تعویض رایگان باتری نیز اعتماد مشتریان را به گارانتی و خدمات پس از فروش هیوندای افزایش می‌دهد.

✅ این میزان پیمایش ثابت می‌کند که خودروهای برقی می‌توانند گزینه‌ای مناسب حتی برای رانندگی‌های روزانه سنگین باشند.

البته، مواردی مثل وضعیت زیرساخت‌های شارژ در کره جنوبی، سبک رانندگی و شرایط آب‌وهوایی نیز در این دوام بالا بی‌تأثیر نبوده‌اند.

کپی لینک

نتیجه‌گیری: آیا آیونیک 5 گزینه‌ای مناسب است؟

هیوندای آیونیک 5 با دوام باتری بسیار خوب و تعویض رایگان پس از 580,000 کیلومتر، نشان داده که می‌تواند یک خودروی برقی کاملاً قابل‌اعتماد باشد. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این اتفاق در سایر کشورها هم رخ خواهد داد یا خیر، اما این یک نشانه مثبت برای کیفیت خودروهای برقی هیوندای است. آیونیک 5 در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شده و احتمالاً به زودی جزو خودروهای وارداتی به کشور قرار خواهد گرفت.

همچنین بخوانید: هیوندای آیونیک ۵ وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل 2025 در ایران

نظر شما چیست؟ آیا این رکورد برای شما قانع‌کننده است که یک خودروی برقی برای استفاده‌های طولانی‌مدت مناسب باشد؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.