هیوندای پیکاپ جدیدی برای رقابت با هایلوکس و فورد رنجر خواهد ساخت

شنبه 10 خرداد 1404 - 16:30
مطالعه 2 دقیقه
Hyundai-Pickup-1
هیوندای با یک پیکاپ بزرگ‌تر و سرسخت‌تر از سانتا کروز که احتمالاً با همکاری جنرال موتورز ساخته خواهد شد، آماده رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر...

هیوندای با یک پیکاپ بزرگ‌تر و سرسخت‌تر از سانتا کروز که احتمالاً با همکاری جنرال موتورز ساخته خواهد شد، آماده رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر می‌شود.

حتی با وجودی که کیا پیکاپ تاسمان را معرفی کرده، هیوندای هنوز فاقد یک پیکاپ واقعی درست‌وحسابی است اما حالا مدیرعامل جدید هیوندای استرالیا، «دان رومنو» تأیید کرده که این برند بالاخره پیکاپ اختصاصی و واقعی خود را عرضه خواهد کرد. هرچند هنوز زمان‌بندی دقیقی اعلام نشده، اما اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، این خودرو تا پایان دهه جاری به بازار می‌رسد. شاید انتظار می‌رفت هیوندای با همکاری کیا، نسخه‌ای از تاسمان را با برند خود عرضه کند، مشابه همکاری این دو برند در خودروهای الکتریکی اما رومنو می‌گوید هیوندای هنوز تصمیم نهایی درباره نوع پیکاپ خود نگرفته است. او به رسانه‌های محلی گفته:

زمان عرضه به نوع پیکاپی که طراحی می‌کنیم بستگی دارد.

اگر هیوندای پلتفرم شاسی مستقل را انتخاب کند، این خودرو می‌تواند زودتر به بازار برسد. هیوندای همچنین در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای پیشرانه است. یکی از پلتفرم‌های الکتریکی جدید این شرکت می‌تواند پیکاپی بزرگ‌تر از کیا تاسمان، تویوتا هایلوکس یا فورد رنجر را پشتیبانی کند اما تقاضای پایین برای پیکاپ‌های الکتریکی، به‌ویژه در بازار استرالیا، این مسیر را با چالش مواجه کرده است.

هیوندای ممکن است از همکاری خود با جنرال موتورز که از پاییز 2024 آغاز شده، برای توسعه پیکاپ استفاده کند. این همکاری برای طراحی مشترک خودروها شکل گرفته و هیوندای می‌تواند از پلتفرم‌های شورلت، مانند کلرادو یا سیلورادو، بهره ببرد. رومنو دراین‌باره گفته است:

ما گزینه‌های موجود در جنرال موتورز را بررسی می‌کنیم. هدف من این است که ظرف سه سال برنامه‌ریزی و تولید را شروع کنیم و شبکه نمایندگی‌ها را آماده کنیم. این همکاری فراتر از پیکاپ‌ها است و گزینه‌های متنوعی را در برمی‌گیرد.

پیکاپ جدید هیوندای، برخلاف سانتا کروز که روی شاسی یکپارچه طراحی شده، بزرگ‌تر و سرسخت‌تر خواهد بود و مستقیماً با فورد رنجر، تویوتا هایلوکس و ایسوزو D-Max رقابت می‌کند. استفاده از پلتفرم شاسی مستقل، توانایی‌های آفرود و حمل بار این خودرو را تقویت خواهد کرد و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای بازارهای خشن مانند استرالیا تبدیل می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.