چرخش هیوندای از خودروهای برقی به هیبریدی و بردافزا با سرمایه‌گذاری عظیم

سه‌شنبه 1 مهر 1404 - 19:00
مطالعه 2 دقیقه
برنامه هیبریدی هیوندای
به دلیل کاهش فروش خودروهای الکتریکی، هیوندای روی مدل‌های هیبریدی و بردافزا تمرکز می‌کند که می‌توانند بردی تا ۹۶۵ کیلومتر داشته باشند.
تبلیغات

گروه خودروسازی هیوندای در یک تغییر مسیر استراتژیک و در واکنش به کاهش سرعت رشد فروش جهانی خودروهای برقی، برنامه‌های جدید خود را اعلام کرده است. خوزه مونیوز، مدیرعامل این گروه، فاش کرد که تمرکز اصلی این شرکت بر توسعهٔ گستردهٔ خودروهای هیبریدی و معرفی اولین خودروی هیبریدی بردافزا خواهد بود؛ فناوری نوآورانه‌ای که به خودرو اجازه می‌دهد با یک باک بنزین پر و باتری کاملاً شارژ، مسافتی تا ۹۶۵ کیلومتر را طی کند. طبق این برنامهٔ جدید، گروه هیوندای قصد دارد تا پایان دههٔ جاری میلادی، تولید سالانهٔ خودروهای الکتریکی‌شده خود (شامل انواع هیبرید و تمام برقی) را به ۳.۳ میلیون دستگاه برساند. این رقم، حدود ۶۰ درصد از کل فروش ۵.۵ میلیون دستگاهی پیش‌بینی‌شده برای برندهای هیوندای، کیا و جنسیس را تشکیل می‌دهد.

برای تحقق این هدف بلندپروازانه، بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد دلاری این شرکت در نقشه راه و چشم‌انداز محصول پنج‌ساله، به توسعهٔ ظرفیت‌های تولیدی جدید، ازجمله سرمایه‌گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری در کارخانهٔ جورجیا، اختصاص خواهد یافت. نقطهٔ عطف این استراتژی، معرفی اولین خودروی بردافزا در سال ۲۰۲۷ است که ابتدا در یکی از محصولات لوکس برند جنسیس به کار گرفته خواهد شد. این فناوری با پلاگین‌هیبریدهای رایج تفاوت کلیدی دارد. در خودروی بردافزا، پیشرانهٔ بنزینی هرگز به‌طور مستقیم چرخ‌ها را به حرکت درنمی‌آورد بلکه صرفاً به‌عنوان یک ژنراتور برای شارژ باتری‌ها یا تأمین برق مستقیم موتورهای الکتریکی عمل می‌کند. این ساختار ضمن ساده‌سازی سیستم انتقال قدرت، گشتاور آنی و تجربهٔ رانندگی روان و بی‌صدای یک خودروی تمام برقی را در تمام شرایط حفظ می‌کند و نگرانی از تمام شدن شارژ باتری را از بین می‌برد.

مونیوز تأکید کرد که تا سال ۲۰۳۰، این گروه خودروسازی بیش از ۱۸ مدل هیبریدی جدید را در سبد محصولات سه برند خود خواهد داشت. این موج جدید با عرضهٔ نسخهٔ هیبریدی شاسی‌بلند محبوب هیوندای پالیسید در سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود و در سال بعد با کیا تلوراید هیبریدی ادامه پیدا می‌کند. این تغییر رویکرد، بازتابی از واقعیت‌های فعلی بازار است. رشد فروش خودروهای برقی در اکثر بازارهای کلیدی به‌ویژه آمریکا، کند شده و هیوندای با هوشمندی در حال تطبیق خود با تقاضای مشتریان است. بااین‌حال، این شرکت همچنان به توسعهٔ خودروهای برقی برای بازارهای خاصی مانند آیونیک ۳ برای اروپا، شاسی‌بلند الکتریکی الکسیو برای چین و یک مدل اختصاصی برای بازار هند ادامه می‌دهد. همچنین، این شرکت به توسعهٔ فناوری پیل سوختی هیدروژنی نیز متعهد باقی مانده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.