هیوندای

مدل مفهومی از جنسیس کوپه ایکس اسپیدیوم معرفی شد

تنوع بسیار خوبی از خودروهای سدان و کراس‌اور با برند جنسیس وجود دارند اما هنوز مدل کوپه‌ی دودر تولید نشده است.

نسخه‌ی مفهومی از ایکس اسپیدیوم، پیش‌نمایشی از جنسیس کوپه با پیشرانه‌ی تمام برقی است. سبک طراحی این خودرو، تفاوت‌های با مدل مفهومی رونمایی شده در سال ۲۰۲۱ با نام جنسیس X دارد و ظاهرا، زبان طراحی جدید برای شرکت سازنده را نشان می‌دهد.

مدل مفهومی جنسیس ایکس اسپیدیوم

ایکس اسپیدیوم، نمونه‌ای تازه از خلاقیت در طراحی خودروهای لوکس کره‌ای با هدایت لوک دانکرولک (Luc Donckerwolke) است. این مهندس و طراح بلژیکی، با خلق لامبورگینی دیابلو، مورسیه‌لاگو و گالاردو به شهرت رسید، سال ۲۰۱۲ مدیر طراحی بنتلی شد و سال ۲۰۱۶، رهبری دپارتمان طراحی جنسیس را با همکاری پیتر شرایر آغاز کرد.

شرکت سازنده، ایکس اسپیدیوم را خودرویی به‌روزرسانی شده از جنسیس X توصیف می‌کند که فلسفه‌ی طراحی جدید با حالت لوکس و تهاجمی ارائه می‌دهد. چراغ‌های خودرو آینده‌نگر و رویایی هستند؛ اما نمای کلی بدنه چشم‌نواز و قابل تولید به‌نظر می‌رسد. جنسیس، برنامه‌ی تولید یک مدل کوپه‌ی لوکس و اسپرت با پیشرانه‌ی تمام برقی را تایید کرده است.

مدل مفهومی جنسیس ایکس اسپیدیوم

دو نوار باریک از LED سرتاسر نمای اصلی را پوشش می‌دهد. در جلو، ترکیب مثلثی به وضوح دیده می‌شود و عملا، جلوپنجره‌ حذف شده است. عبارت اسپیدیوم به پیست مشهور اتومبیل‌رانی در شهر اینجه (inje) کشور کره جنوبی اشاره دارد و کلمات اسپید و استادیوم را تداعی می‌کند تا نشان دهد خودروی جدید جنسیس، برای رقابت و لذت در رانندگی ساخته شده است.

شرکت سازنده، جزئیات فنی از توانایی‌های ایکس اسپیدیوم یا نسخه‌ی نهایی از کوپه‌ی الکتریکی جنسیس را اعلام نکرده است.

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1454 ديدگاه)

    من که عاشقش شدم واقعا باید به افتخار طراح این کانسپت کلاه از سر برداشت، بی نهایت زیباست
    کاش همینو دست نخورده تولید کنن

    موافقم ۷۲
    مخالفم ۱۴
  2. dian-yoshani

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر نسخه نهایی جنسیس کوپه
    اونم بعد ۷ سال غیبت

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۸
  3. آرم@ن

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (97 ديدگاه)

    عجب طراحی بی نقص و فوق العاده ای
    جنسیس کوپه اگر بیاد خیلی گرد و خاک به پا میکنه قطعا،فقط کاشکی تنفس طبیعی میبود

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۹
    1. Jdm باز

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (874 ديدگاه)

      تمام الکتریکی هس
      من دوس داشتم هیبرید میشد

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۳
  4. ارسلان

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (202 ديدگاه)

    فک کنم فقط برای طراحی رینگ ها وقت گذاشتن باقیش همون طرح بنزینی هس که جاهایی که نیاز نبوده در مدل برقی باشه با پلاستیک پر شده
    حذف جلوپنجره و پر کردنش با پلاستیک به شکل ناشیانه که بسیار ناهماهنگ ورود کرده به ورودی هوای سپر جلو و کشیدن بیش از حد چراغ های جلو و عقب (برای اغراق) مثله بیش از حد بزرگ کردن جلو پنجره بی ام و / و تویوتا آوالون
    اینا همش نکات منفی در طراحی هس که نشان از عجله و بی برنامه گی از طراحی بنزینی به برقی برای ورود به الکتریکی سازیه
    طراح های خودروی غربی که توی اسیا شرقی کار میکنن همیشه میگن اینجا دست ما برای طراحی بازتره چون هر افتضاحی رو میتونن غالب کنن ولی همون طراح توی شرکتهای غربی نمیتونه هر افتضاحی که دلش خواست رو غالب کنه و اسیایی های جنوب شرقی هم که از این مسائل سر در نمیارن میگن لابد خب اوکیه
    نتیجه این میشه که طراحی های خودروهای غربی نسبت به شرقی هماهنگتر ماندگارتر و جذابتر و الهام بخش تر و آشناتر و خواستنی تر هستن و گند زدن در طراحی به حداقل میرسه
    جنسیس طراحی مدل بنزینی ش خوب بود اما این طراحی جنسیس برقی کانسپت چه از لحاظ هماهنگی قسمتهای باز طراحی شده (جلو و عقب) چه از لحاظ زیبایی شناسی گند زده

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳۸
    1. آرم@ن

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (97 ديدگاه)

      خسته نشدی اینقدر حرص خوردی خدایی ؟ این اکانتو درست کردی تا الان ١٨۶ کامنت زیر مطالب کره گذاشتی همه هم از رو عصبانیت :))) فایده نداره الکی خسته نکن خودتو تهش با افزایش فروش و بهترین خودر جهان شدن مواجه میشی دوباره
      “لوک دانکرولک (Luc Donckerwolke) است. این مهندس و طراح بلژیکی، با خلق لامبورگینی دیابلو، مورسیه‌لاگو و گالاردو به شهرت رسید، سال ۲۰۱۲ مدیرطراحی بنتلی شد” ناشئ هست اما ارسلان ( اسم جدید) حرفه ای :)))) الان سانسور میشم

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۱۵
      1. ارسلان

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        اولا من تو رو ریپلای زدم یا تو منو ؟؟ همین خودش مشخص میکنه کی حرص خورده
        دوما تو که یکسالم نیس اومدی پدال من از ۲۰۰۹ توی پدال هستم چون ایمیلم پره اسپم میشد با ثبت ایمیل قبلا با یه ایمیل من دراوردی توی پدال و بقیه جاها کامنت میزاشتم الانم فقط یکساله اکانت ساختم توی پدال اگه مثله تو زیره هر پست ۱۴-۱۵ تا اسپم میدادم الان ۶۰۰۰ تا کامنت داده بودم در صورتی که شاید ۲ هفته ای ۱ بار کامنت بزارم
        سوما اخرین کامنتم زیر پست سری ۲ کوپه بود اما تو اینقدر حرص میخوری که کامنتای دیگه مو نمیبینی

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۲۱
      2. ارسلان

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        من مثله تو نیستم که بخوام کره ای فن یا فن هر برند دیگه ای باشم و برای خودم بت سازی کنم من توی کامنتام هم جنبه ی مثبت رو میگم هم جنبه ی منفی رو
        توی این کامنت که الان زیرش ریپ میزنی هم جنبه ی مثبت رو گفتم ولی تو چشم بینا نداری فقط دوست داری تنش ایجاد کنی توی سایت و ترول بازی در بیاری

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱۹
        1. آرم@ن

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (97 ديدگاه)

          ببخشید حوصله ندارم ۵٠٠ خط از رو عصبانیت رو بخونم فقط تنها چیزی که بهت بگم و کمکت هم میکنه اینه که رزومت تو طراحی ماشین رو بفرست برای هیوندای و نزار کلاهی که توسط طراح ناشئ اقای لوک دانکرولک سر بنتلی و لامبو گذاشت رو سر هیوندای بزاره،تا دیر نشده این فرد ناشئ رو عوض کنن و شما که سابقه ١٨۶ کامنت طراحی ضد کره داری رو استخدام کنن

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۹
      3. sam

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1137 ديدگاه)

        آرمان میدونم سنت قد نمیده اما ایشون حداقل ده ساله کاربره سایته

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۲۰
        1. آرم@ن

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (97 ديدگاه)

          Sam=ارسلان
          ای وااای لو رفت :))) حداقل کامنت پایینی که گذاشتی رو یکم متفاوت میزاشتی لامصب :))

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۷
        2. Phonix

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (24 ديدگاه)

          دوست عزیز چه ربطی به کاربر بودن داره ما هم از وقتی یادمون میاد اینجا بودیم
          ولی دلیل بر درست بودن حرفمون نیست
          تو سایت که ما اومدید داخلش درباره اتوموبیل بخونیم بحث کردن و جر و بحث مسخرس
          من بعد این همه سال هنوز اکانتم عکس پروف نداره
          سر چی بحث میکنید کره ای ها و چینی ها برای جنگ با اروپایی ها و آمریکایی ها اومدن
          مثل ایرباس که اومد تا با بویینگ که از جنگ جهانی اول و قبلش هواپیما می‌ساخت بجنگه و الان هم عملا زده رو دستش

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. کیان

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (874 ديدگاه)

      @ارسلان
      دوست عزیز اینکه میفرمایید مدل بنزینی و ناشیانه برقی کردن و …
      بخاطر این هست ک طراحی و … هزینه داره، وقتی خب شرکت نتونه فروش قابل قبولی داشته باشه و سود ده باشه بالاخره مجبور هست ک خواسته یا نخواسته صرفه جویی کنه
      وگرنه شما ببین همه برندهای پریمیوم اصیل کلا استایل طراحی برقی و بنزیشون متفاوت هست و حتی تو برقیها هم امضا طراحی خودشون و یا حفظ اصالت دارند

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۶
      1. amirmohammad

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (161 ديدگاه)

        کیان جان کامنتی که صرفا برای بحث درست کردن و لجبازی هست و خود طرف هم قبولش نداره از هزاران کیلومتر دورتر مشخصه.کاری که شما همیشه میکنی
        اگر شرکت یا گروهی که امسال هفت میلیون خودرو فروخت و فکر کنم رتبه چهار جهان شد فروشش از نظر شما قابل قبول نیست و سودده نیست و پول طراح نداره و طراح اسبق بنتلی و لامبورگینی رایگان کار میکنه براشون(احتمالا شما حسابدارشون هستین) پس نیسان و مزدا و هوندا و میتسوبیشی و سوبارو و غیره که کمتر فروختن از لحاظ مالی تو چه وضع نابسامانی هستن بنظر شما؟
        تا جایی که همه میدونن طراح های برند های کره ای همیشه از مطرح ترین طراح ها و در نتیجه با دستمزدهای بالا بودن.حداقل از طراح های اون برندهایی که نام بردم خیلی مطرح تر بودن تو دنیا از پیتر شرایر گرفته تا این اقا
        اینکه شما امضای جنسیس رو در این ماشین نمیبینی هم در ادامه همون کامنت از سر لجبازی هست که معرف همه هست

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۷
        1. کیان

          ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (874 ديدگاه)

          پاسخ به امیرمحمد
          دوست عزیز اول اینکه چهارمین خودروساز شدن در بحث خودروهای اقتصادی هست و تعداد فروش ک نصفش هم مربوط به کیا هست
          ولی چهارمین خودروساز بودن عایا به معنی چهارمین درامد هم هست ؟!
          مشکل همین جاست ک حاشیه سود خودروسازها اصلا مثه هم نیست، پراید خودمون ۳۰۰٪ سود شایدم بیشتر
          بماند ک گروه مورد علاقه شما حاشیه سودش چقدره ک اگر بگم هزار تا حرف دیگه میخواین به ادم از تعصبتون بزنید

          بعدش جنسیس چندم هست تو پریمیوم ها ؟ یکی مونده به آخر ؟! غیر از اینه ؟!

          ثالتا من گفتم همه پریمیوم ها طراحی جداگانه اما با امضا همون ماشینهای بنزینی دارند
          ولی جنسیس یه تغییر کوچولو داده و کردتش برقی، اینا از لجبازی هست ؟

          چرا نمیخواین بپذیرید، هرچیزی ک خلاف میلتون هست و اسمشو نذارین لجبازی لطفا

          موافقم ۷
          مخالفم ۱۳
      2. ارسلان

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        @کیان
        ۱ درصد فک کن من اینجوری نوشته بودم هیچی دیگه تا صبح باید با آقایون بیکار فن کره بحث میکردم ولی دیگه حوصله ی بحث با هزار نفری که توسط یک نفر اداره میشن رو ندارم /
        وقتشم ندارم پدال هم ۳-۴ روزی ۱ بار میام
        کل این هفته هم توی تعزیرات و امور قضایی و دفتر وکیل بودم خسته و پوکیده تا جایی که پروژه های طراحی که گرفتمم هنوز تموم نکردم و صدای مشتری در اومد
        من همیشه سعی میکنم کامنتام منظور رو برسونه بدون اینکه ایجاد تنش کنه نوشتن کامنتهای تند حتی اگه حقیقت محض هم باشه مفید نیس چون الکی وقت ادم با بحث الکی هدر میشه از قدیم گفتن سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن
        ولی بازم مرسی از کامنتت

        موافقم ۸
        مخالفم ۱۰
      3. amirmohammad

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (161 ديدگاه)

        کیان جان همونطور که قبلا هم گفتم نقض کردن صحبت های شما که کاملا شبیه یک کاربر دیگه هست ساده ترین کار ممکنه برای کسی که مخالف شماست.چون حرفای شما همه بی پایه و اساس و از رو لجبازی و کل کل هست. حالا چون شما خیلی نگران درامد هیوندای موتور هستی و استرس این رو داری که گرئهی که سالی هفت میلیون خودرو میفروشه نتونه حقوق ماهی صد یا دویست هزار دلاری طراح رو بده من واستون توضیح میدم. گروه هیوندای امسال هشت میلیارد و هفتصد میلیون دلار سود کسب کرده و رتبه ششم جهان رو داشته بالاتر از مزدا و هوندا و سوبارو و غیره
        الان شما به گروهی که تقریبا ۹ میلیارد دلار سود کسب کرد و رته ۶ جهانه میگی سود ندارن و نمیتونن ماهی ۲۰۰ هزار دلار نهایت حقوق طراح بدن طراح بنتلی میاد حقوق خوب بنتلی رو ول کنه و رایگان برای اینا کار کنه؟قطعا خودت هم اینارو میدونی اما چون دنبال کل کل هستی میخوای هرظور شده چند خط بنویسی که حالا توجه فن های رقیب رو جلب کنی.دیدی چقدر راحت صحبتات نقض شد؟
        اینم که جنسیس تغییر کوچیک یا بزرگ میده بین بنزینی و برقی به خودشون و سیاستون مربوطه و با همین سیاست فعلا روند صعودی در پیش دارن و قطعا راضی هستن و خیلی نظرات مثبت گرفتن

        موافقم ۹
        مخالفم ۳
  5. meysam

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2861 ديدگاه)

    جلوپنجره منقاریشو اصلا دوست ندارم
    گپ بین گلگیر جلو تا درها خیلی خوبه

    موافقم ۸
    مخالفم ۵
  6. Jdm باز

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (874 ديدگاه)

    یخورده رو فرم کلی بدنه کار کنن، خیلی جذاب تر و خوشگل تر میشه
    در کل من خوشم اومد

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  7. ممد ژانگولر

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2436 ديدگاه)

    جنسیس با این طراحیاش داره فروش از دست رفته سدانها و کوپه های لوکسو برمیگردونه و دنیا که گیر داده به شاسی بلندها کم کم وارونه میشه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  8. پارسا

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (180 ديدگاه)

    هرچه همه جاش خوبه جلوش بد البته سلیقه ایه

    موافقم ۷
    مخالفم ۵
  9. sam

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1137 ديدگاه)

    جای خط جلو پنجره چراغ گذاشتن ک قیافه احمقانه ای بهش داده از نما های دیگه م مثل بقیه جنسیس ها ترکیبی از سبک دیزاین چندین شرکت اروپایی

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۴
  10. دکتر

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    من با این طراحی واقعا حال کردم،دم هیوندای گرم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴
  11. دکتر

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    عالی شده

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
  12. [email protected]!n

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2125 ديدگاه)

    مثله همه کانسپت ها طراحی خام و پر ایرادی داره که اگر تولید شه قطعا تغییر می کنه.

    اما کلیت بنظرم زیباست. طراحی عقب و موج سقف به طور کل تغییر پیدا می کنه چون مشخص نیست هاچبکه یا استیشن یا فست بک. جلو هم طراحی از منقار عقاب بنظر میاد و خطوط شکسته و تیز داره با خطوط نرم ورودی هوا در تضاده و مشخصه که هنوز پیشرانه مد نظر براش انتخاب نشده و بین این قضیه گیر کرده. قطعا محور چرخ عقب هم مثله ماسل کارها بیرون زده نیست و صرفا برای ایجاد یه موج برای رفع یک نواختی هست.

    موافقم ۶
    مخالفم ۹
  13. amirmohammad

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (161 ديدگاه)

    بنظرم طراحی خیلی جسورانه ای داره این ماشین.امیدوارم مثل همین طراحی تولید بشه نمونه نهایی چون اگر این باشه قطعا با استقبال روبرو میشه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۶
  14. ماکسیمیلیان

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (468 ديدگاه)

    زیباست…

    موافقم ۷
    مخالفم ۶
  15. Avan

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    در یک کلام زیبا و پرابهته. اصلا بهش نمیاد کره ای باشه

    موافقم ۸
    مخالفم ۵
  16. ماشین دوست

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    خدا خیرشون بده
    عجب طراحی دلنشین و آینده نگری

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  17. ‏제네시스

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (291 ديدگاه)

    بنازم به این طراحی :))

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  18. ماشین باز

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    لعنت به طراحی تون این چیه ساختید 💩

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۵
  19. امیر طراح

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طرح خوبی نداره ، مخصوصا پشتش از آستون مارتین کپی رفته، جلوش هم کلا دلنشین نیست ، کلا مفهومی به حساب نمیاد طراحش مثل طراح تیبا هست از هر ماشینی کپی برداری شده

    موافقم ۲
    مخالفم ۷
  20. datsun

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2373 ديدگاه)

    کوپه قبلی که حرفی مقابل رقبا نداشت و به زباله دان تاریخ خودروسازی پیوست شاید به لطف موتورهای برقی یه معجزه ای برای اسپورت سازی کره به وجود بیاد

    موافقم ۶
    مخالفم ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا