هیوندای

ملاقات با جنسیس G90 با محورهای کشیده، یک سدان لوکس چشمگیر

جنسیس در دسامبر سال گذشته از نسل جدید سدان پرچم‌دار G90 خود پرده‌برداری کرد و حالا یک یوتیوبر کره‌ای این فرصت را پیدا کرده که نسخهٔ کشیدهٔ این سدان لوکس کره‌ای را از نزدیک ملاقات کند. نسل جدید G90 به‌خودی‌خود سدان بسیار بزرگی است اما نسخهٔ کشیدهٔ این خودرو ۱۹۰ میلی‌متر طول بیشتری دارد که فضای پای چشمگیری را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند؛ بنابراین برای کسانی که رانندهٔ شخصی داشته و بیشتر وقت خود را در صندلی‌های عقب می‌گذرانند، نسخهٔ کشیدهٔ G90 بهترین گزینه خواهد بود.

داخل G90 جدید به‌طور چشمگیری مدرن‌تر و لوکس‌تر از نسل قبلی است. یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و غربیلک فرمان دو پره از ویژگی‌های داخلی این پرچم‌دار کره‌ای هستند. علاوه بر این، در اینجا یک صفحه‌نمایش دیگر با دکمه‌های لمسی خازنی برای کنترل سیستم تهویه در نظر گرفته شده و یک انتخاب‌گر دندهٔ کریستالی مشابه کراس‌اوور الکتریکی GV60 هم روی کنسول مرکزی جای گرفته است.

سرنشینان عقب G90 نیز خصوصاً در نسخهٔ کشیده از ویژگی‌های مجللی بهره‌مند خواهند بود. به‌عنوان‌مثال، صندلی‌ها به زیر پایی برقی مجهز هستند، دو نمایشگر پشت صندلی‌های جلو نصب شده و یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی هم بین صندلی‌های عقب تعبیه شده که امکان کنترل تنظیمات صندلی‌ها، سیستم تهویه، نورپردازی و پرده‌ها را فراهم می‌کند. زیر کاپوت G90 جدید صرفاً یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 قرار می‌گیرد که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور هم یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1299 ديدگاه)

    واقعا شیکه! بشدت ازطراحیش خوشم اومد! خصوصا داخلش! اصن خیلی عالیه!
    ولی خدایی هیچی اس کلاس نمیشه… هیچی، واقعا سلطانه، کره ای فن باید باشی تا به اس کلاس ترجیحش بدی! چون خدایی یه چیز دیگس… ولی فکر کنم قیمتش کمتره و میتونه یه نیمچه اس کلاس رو با قیمت کمی کمتر بهت بده، کسی که نتونه بیشتر خرج کنه بهترین گزینه اس
    ولی من هنوزم اس کلاس رو به هیچ چیزی نمیتونم ترجیح بدم… اصلا… مگر اینکه واقعا آشغال و گرون باشه

    موافقم ۶۶
    مخالفم ۷
    1. ارین صاحب جمعی

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (982 ديدگاه)

      این رقیب اس نیست رقیب میباخه چون کشیده تر شده

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۴۵
      1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1299 ديدگاه)

        😐😐😐😐
        میباخ؟
        خوبی ؟
        میباخ ۲۰۰ هزار دلاره (اگه اشتباه نکنم)
        این بدبخت شاهکار کنه ۱۲۰:/

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۸
        1. ارین صاحب جمعی

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (982 ديدگاه)

          اخه چون سال پیش دقیقا اومدن یک ذره محورها رو بیشتر کردن گفتندقیب میباخ چون اونم ۱۳۸ هزار دلار بود برام سواله ؟

          موافقم ۸
          مخالفم ۱۹
      2. من⁦^_^⁩

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (202 ديدگاه)

        مایباخ:باشه😂
        اگه یه دوازده یا ده یا هشت داشت اونوقت قطعا با این قیمتی که یکم از چینی های آشغالی(امیدوارم چینی فنا منو نکشن)بیشتره میتونید خیلی خوب باشه ولی خب آخه کی دلش یه ماشین لوکس کشیده لیموزین میخواد با موتور شیش از اون بدتر همین هونگچی که کپی رولزرویس زده بود با موتور دو لیتر چهار سیلندر 😐👋

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۳
        1. GMA

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          جناب من
          جنسیس G90 تنها سدان لوکس فول سایز با پیشرانه ۶ سیلندر نیست، بلکه بزرگترین، گران ترین و مجلل ترین نسخه آئودی S8 یعنی هورش هم به یه پیشرانه ۶ سیلندر ٣۵٠ اسب بخاری مجهز شده، هرچند شاید خیلی ها به خاطر اینکه ساخت آئودی هست بهش ایراد نگیرن ولی الان چون این ساخت جنسیس هست مشکل داره

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۴
    2. مزدا

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1925 ديدگاه)

      نوش جان کره ی ها لیاقتشو دارند.

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۴
      1. مزدا

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1925 ديدگاه)

        مدیران مغز معیوب این مملکت هم میگن از این زاویه تصادف بکن از اون زاویه برخورد کن شاید فرجی شد ایربگ باز شد

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۲
  2. کیان

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    اوه اوه غول اتش سوزی اومد
    برند جنسیس تا اخر ۲۰۲۰ حدودا ۷۴۰۰۰ هزار خودرو فروخته!!!
    ۲۰۱۶ ۷۰۰۰ تا
    ۲۰۱۷ ۲۰۰۰۰
    ۲۰۱۸ ۱۰۰۰۰
    ۲۰۱۹ ۲۱۰۰۰
    ۲۰۲۰ ۱۶۰۰۰
    سال ۲۰۲۰ تعداد ۹۵۰۰۰ خودرو از جنسیس بخاطر ریسک بالای اتش سوزی فراخوان میشن(همین چند روز پیش پدال گذاشت) یعنی حتی از جنسیس های ک با برند هیوندای هم فروخته شده جزو فراخوان بوده، حالا برندی ک هرچی فروخته همرو بدون استثنا فراخوان میزنن میشه ماشین ساز حساب کرد چع برسه لوکس !!! الحق ک چرم و چوب خالی لوکس نمیکنه
    اینا همش عدد و رقم هست و امار فروش
    میتونن جایزه های پولیشون و هم کم کنید ببیند بازم تاثیری میذاره یا نه !!

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۶۶
    1. hssn

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (431 ديدگاه)

      چرا تموم نمیکنید این بحثای بی فایده رو؟ الان شما یچیزی میگی یه سری دیگه هم یچیز دیگه
      نهایتا هیچ اطلاعات مفیدی رد و بدل نمیشه چون دو طرف میخوان حرف خودشونو بزنن و طرف مقابلو بکوبن
      تمومش کنید خواهشا

      موافقم ۴۸
      مخالفم ۵
      1. کیان

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1065 ديدگاه)

        دوست عزیز متاسفانه تا زمانیکه پدال به مولتی اکانت فیک اجازه میده سم پاشی میده و همین جور اراجیف کامنت میکنه وضع همینه
        طرف خودش کامنت میذاره خودشم ج میده و پدال هیچ عکس العمای نشون نمیده !!!

        موافقم ۲۳
        مخالفم ۱۴
        1. دايان

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (93 ديدگاه)

          اون دوستمون دقیقا منظورش تو بودی بعد تو بقیه رو متهم میکنی که سم پاشی میکنن؟ تو پست جنسیس اومدی جوک های بی ربط میگی بعد به بقیه میگی سم پاشی نکنین؟ 😂دست پیش و اینا

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۵
        2. مردیم از خوشی

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (944 ديدگاه)

          هر دفعه خودت میای جو را بهم میزنی بعد هم میگی کره ای ها ، شما دو دقه حرف نزن ببین همه چیز آرومه

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۳
    2. Arman

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (211 ديدگاه)

      نیسان روگ ٧٠٠ هزارتا فراخوان اتش سوزی
      راو۴ ٢ میلیون
      کیان ١٠ میلیون بار :)))))

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱۵
    3. کوبیده

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (891 ديدگاه)

      خودم از کره بیزارم ولی این بچه بازیا رو تمومش کن

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱۰
    4. قاسم

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (177 ديدگاه)

      کیان جان عزیز دل برادر !! این ژاپنیهای بی خاصیت تا همه راننده ها و سرنشنهای دنیا رو نسوزونن ول کن نیستن تا مبادا بی هوا و غیر مترقبه آتش جهنم دنیا خاموش بشه 😂 نمیدونم چطوریه که این ژاپنیهای بی خاصیت انقدر بی امان آتشسوزی راه می اندازن و همچنان شعله های آتش رو روشن نگه میدارن و سالها این پاره آتش رو روشن نگه داشتن تا از یه برند به برند دیگرشان رسید و این اواخر هم رسید به نیسان با ۷۰۰ هزار فراخان !! و آتشوزی و بوی کباب ژاپنی دنیا را برداشت 😂😂 مثل اینکه آتش و خودروهای بی خاصیت ژاپنی ترکیبهای کاملا متقارن و هم وزن  هستن و از وسط این آتش شعله ور شده از خودروهای زشت و بی روح و بی خاصیت ژاپنی بازگشت راننده و سرنشینهاشون اندوه بار خواهد بود چون جنازه های کباب شده شون به سبک کباب ژاپنی تحویل خانواده هاشون خواهد شد از سفر آتش😭😭😭😭😭😭😭

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۲۹
      1. مدیرعامل

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (68 ديدگاه)

        دهنت سرویس🤣🤣

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۸
      2. is that a.........Supraaaa

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        این هفته یکم زیادی اسکویید گیم دیدی

        کمتر ببین

        کدوم لندکروزی رو دیدی این مشکل براش پیش بیاد

        نه تو توی ایران یه مشکل برام مثال بزن

        توی ایران خودمون

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۳
        1. قاسم

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (177 ديدگاه)

          یک نگاه به عکس پروفایلت بیانداز و ببین تو بیشتر اسکویید گیم میبینی یا من ؟؟؟ از خیال بیا بیرون و دنیای واقعی و این فراخوانهای میلیونی ژاپنیها رو ببین

          موافقم ۵
          مخالفم ۴
    5. amirmohammad

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (212 ديدگاه)

      کیان
      شما تمام این صحبتایی که کردی هیچکدوم نه بین خبرنگاران حوزه خودرو نه بین مجلات نه بین مردم عامه قابل قبول نیست و صرفا کل کل های بی مورد و کودکانه هست.کل کل های فنی هم داریم ولی مال شما کودکانس به طور واضح
      همه میدونن که جنسیس پرقدرت به این حوزه ورود کرد و پیشرفتش برای همه قابل ستایش هست و نمیشه انکارش کرد.بعد از دو سه سال خبرنگارها شروع کردن به مقایسه محصولات این برند با سنگ محک هایی مثل ژرمن ها.چیزی که همه فکر میکردن حداقل ده سال طول بکشه.برند هایی هستن که چهل سال قدمت دارن و لوکس هستن اما هنوز هیچ مجله ای حاضر نیست اون ها رو مثلا با محصولات بنز یا لکسوس مقایسه کنه.شما با لکسوس مقایسه میکنی اما این رو در نظر نمیگیری که ورود و رقابت در هر زمینه توی این دهه خیلی خیلی سخت تر از پنجاه سال پیش هست
      از چیزی که خوبه و پیشرفت میکنه باید تقدیر کرد از چیز بد هم انتقاد

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۰
    6. 1123

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      بله مثلا مرسدس و کادیلاک و لکسس و … فراخوان ندیده اند به عمرشون

      موافقم ۱
      مخالفم ۵
  3. Hl>i

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (136 ديدگاه)

    کاری که برند سی و چند ساله لکسِس از پس ان بر نیامد
    جنسیس تو کمتر از ٧ سال انجامش داد.

    +|<i

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۲۰
    1. کیان

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1065 ديدگاه)

      اوه اوه غول اتش سوزی اومد
      برند جنسیس تا اخر ۲۰۲۰ حدودا به سختی ۷۳۰۰۰ هزار خودرو !!!
      سال ۲۰۲۰ تعداد ۹۵۰۰۰ خودرو از جنسیس بخاطر ریسک بالای اتش سوزی فراخوان میشن، یعنی حتی از جنسیس های ک با برند هیوندای هم فروخته شده جزو فراخوان بوده، حالا برندی ک هرچی فروخته همرو بدون استثنا فراخوان میزنن میشه ماشینساز حساب کرد !!!
      اینا همش عدد و رقم هست و امار فروش
      میتونن جایزه های پولیشون و هم کم کنید ببیند بازم تاثیری میذاره یا نه !!

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳۵
      1. دايان

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        چقدر لذت میبیرم وقتی میبینم اینطور تقلا میکنی احسنت
        جنسیس بده اصلا نخریااااا

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۹
        1. is that a.........Supraaaa

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          نه

          اشتباه نکن

          لندکروز بده

          نیسان پاترول جدید بده

          اینا افتضاحن

          نیسان روگ که اصن نگو داغونه

          موافقم ۵
          مخالفم ۴
      2. قاسم

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (177 ديدگاه)

        ناله عشق است و آتش میزند😂😂😂 نیسان هفتصد هزارتا😂😂😂

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۱
        1. is that a.........Supraaaa

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          شما یه ساعته رفتی اون بالا هی جو سایتو بهم میزنی

          تو وقتی جنسیس رو ب یک لکسوس لوکس ترجیح میدی اصلا نباید باهات صحبت کرد

          موافقم ۶
          مخالفم ۶
        2. قاسم

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (177 ديدگاه)

          آقای سوپرا مثل اینکه چشمات آلبالو گیلاس میچینه !!! برو بالاتر یک نگاه بنداز و ببین کامنت اول را کی گذاشته و شروع کرده ؟؟

          موافقم ۶
          مخالفم ۳
        3. is that a.........Supraaaa

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          آره چشای من داره آلبالو گیلاس میچینه

          چشم های شما هم فک کنم داره محصول درو میکنه

          ولی خب به دور از کری این جنسیسه خوشگله

          ولی من به شخصه جنسیس کوپه دوس دارم

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
    2. mos

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      جنسیس چه کاری انجام داد دقیقا؟

      در مورد نسل اول لکسس LS
      بیش از ۱۴۰۰ تا مهندس، ۲۳۰۰ تا تکنسین و ۶۰ تا طراح حدود ۵ سال برای توسعه اش وقت گذاشتن
      ۱ میلیارد دلار اون زمان هزینه صرف توسعه اش شد
      ۴۰۰ تا پروتوتایپ ازش ساخته شد
      ۹۰۰ نوع موتور طراحی شد
      ۱۰۰ تا تست تصادف انجام شد
      بیش از ۴.۳ میلیون کیلومتر در شرایط مختلف تست شد

      و در نهایت ماشینی ساخته شد که با اختلاف از همه رقباش بهتر بود
      و تو سال دومی که وارد بازار شد ۴۳ هزار تا فروخت (برای مقایسه S کلاس همون سال ۲۶ هزار تا فروخت)

      حالا جنسیس چه کاری انجام داده؟
      نه تکنولوژی و اختراع خاصی داره
      نه با وجود قیمت خیلی کمتر از رقبا فروش خوبی داره
      حتی هیوندای زحمت طراحی یه موتور جدید برای این ماشین رو نکشید!
      همون موتوری که تو همه جنسیس ها هست رو گذاشتن تو G90

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱۵
      1. Arman

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        فقط از همین قسمت جملت که گفتی ال اس با اختلاف از همه رقباش (سری ٧،اس کلاس،آئودی A8و غیره)بهتر بود خودش نشون دهنوه اعتبار حرفات میده!
        شما تو کره جنوبی ناظر کیفی بودی که فهمیدی برای ساخت جنسیس هیچ کاری نکردن؟ پس نه حتما تو اومدی این محصولات رو دادی بیرون،نکنه فکر کردی مدیرعامل هیوندا شب قبل خواب میگه فردا میخوام ماشین لوکس بسازم بعد صبح با زن و بچش میاد g90 میسازه!! مگه ماشین کنترلیه! همون جی ٨٠ تو تمام تست و بررسی ها از لکسوس E بالاتره،میخوای ده تا مجله لینکشونو بزارم ببینی کدوم رو بهتر دونستن؟ تست تصادف رو الان خیلی خاص دونستی؟ فکر کردی لکسوس انجام میده فقط؟!!! کاشکی لکسوس هم هیچ کاری نمیکرد حداقل دوتا کارشناس میگفتن بهتر از رقبای جنسیسه! زشته با ۴٠ سال سابقه از ۶ سال سابقه نتونی با کیفیت تر باشی

        یکی ال اس بهتر از اس کلاس یکی هم حرفای تو درسته!

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱۵
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (7949 ديدگاه)

          استاد Arman
          میگفتی !
          میخواستی ادامه بدی ، تازه گرم شدیم ، کاسه تخمه آفتاب‌گردون کنار دستمه از بس طنز خوندیم !
          حتی شنیدن حقیقت هم دردآوره !
          خود جنسیس هم قبول داره در برابر بزرگان عددی نیست اما جالبه یکی دیگه از شماها اومده با میباخ مقایسش میکنه ، وای‌ی‌ی 😂🤦‍♂️ !
          سلطان فقط خودت با جنسیس !

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۱۳
      2. کیان

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1065 ديدگاه)

        چیزی ک من میدونم و یادم هست ۱۰ میلیارد دلار بوده، البته رقم شما منظقی تر هست چون ۱۰ میلیارد دلار خیلی هست خصوصا اون دوران
        ولی تو اون منبع ۱۰ میلیارد ذکر شده
        من از یوتیوب دیدم مراحل ساخت و توسعه و …

        موافقم ۸
        مخالفم ۱۱
        1. mos

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          کیان جان یه بار دیگه چک کردم همین ۱ میلیارد دلار درسته

          The resulting sedan followed an extended five-year design process at a cost of over US$1 billion

          موافقم ۸
          مخالفم ۴
      3. Arman

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        ای نوید درود بر تو که الحق بر صندلی سلطنت کتابی سخن گفتن تکیه زدی
        ای نوید در کدام کافه رستوران با مدیرعامل جنسیس قرار داشتی که در گوش تو زمزمه کرد که خودش را در حد بزرگان قبول ندارد؟ ای نوید کار اند داریور یک مطلب منتشر کرد که در آن مطلب ٩ خودرو لوکس در کلاس ES را بررسی کرد،که از ٩ تا متاسفانه لکسوس ES نهم شد،اما جنسیس پنجم ای نوید

        موافقم ۹
        مخالفم ۷
        1. قاسم

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (177 ديدگاه)

          گلوله نمکی هست برای خودش این آقا نوید ما😂

          موافقم ۷
          مخالفم ۸
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (7949 ديدگاه)

          عسسسیسم ، مووچ 😎
          از این به بعد همه خرجا واسه تو !
          پشمک حاج عبدالاه با قِدمت ۵۰ سال
          میگفت یار یکی ، دِلو دِلدار یکی ، جنسیس یکی یکی !

          موافقم ۹
          مخالفم ۸
        3. قاسم

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (177 ديدگاه)

          در واقع بعضی از افراد با وجود اینکه به سن بزرگسالی رسیدن اما رفتارهای کودکانه ای از خودشان بروز میدن و زیر هر خبررو مقاله ای خود به خود کار را میکشونن به چرند و پرند گفتن راجب کره ای ها !!! که از نظر اطرافیان اون ها این رفتارها غیرقابل توصیف و باور هست !

          موافقم ۷
          مخالفم ۵
    3. حسین

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (637 ديدگاه)

      لکسوس از پس آن برنیامد؟ لکسوس تو سال اول حضورش با سدان LS400 بازار آمریکا رو دستش گرفت. البته تقصیر خودت نیست سطح اطلاعاتت به عنوان یک کره ای فن در همین حده😂 جنسیس میتونه با این G900 رقابت تنگاتنگی با هتونگچی داشته باشه هر چند یقینا هونگچی چند سر وگردن بهتر از جنسیس هست

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۶
  4. مردیم از خوشی

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (944 ديدگاه)

    ظاهر بیرونی جنسیس ها خیلی خیلیییییییی زیباست و متفاوت

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۶
  5. Joker

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (456 ديدگاه)

    تو طراحی(به خصوص طراحی داخلی)از تمام خودرو های لوکس حال حاضر زیباتره،هیچ خودروسازی جنسیس نمیشه اگرم بشه جنسیس نمیشه(استاد بیابانی)

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲۱
    1. ارین صاحب جمعی

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (982 ديدگاه)

      توی میباخ از این کمتره بنظرت؟؟؟

      موافقم ۹
      مخالفم ۱۲
  6. Aboalfazl demon

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    طراحیش از لکسس ls بهتره

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۲
  7. میثم

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    واقعا عالی داره کار میکنه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵
  8. ارین صاحب جمعی

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (982 ديدگاه)

    اگه نسخه لانگ رقیب مثلا میباخه اصلا در خد اون نیست

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۵
  9. ارین صاحب جمعی

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (982 ديدگاه)

    یک سوال الان این رقیب میباخه ؟؟؟ چون توش اصلا اینو نمیگه

    موافقم ۷
    مخالفم ۶
    1. Arman

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (211 ديدگاه)

      رقیب میباخ نیست،اصلا قیمت این کجا قیمت اون کجا
      رقیب میباخ فلایینگ و اینا هستن

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۴
      1. ارین صاحب جمعی

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (982 ديدگاه)

        آهان اوکی چون توی میباخ انقدر خفنه حتی از بنتلی هم سره ولی خداییش لکسوس یک فکری باید بکنه چون بنزم مدل جدید اس کلاس ۲۰۲۴ را میخواد بزنه

        موافقم ۳
        مخالفم ۱۱
        1. GMA

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          واقعا؟ 😐 دلیلی نداره بعد از چهار سال نسل جدید S کلاس ساخته بشه! نسل قبل فکر کنم ٨ سال تولید شد! نمیدونم این اخبار را از کجا میاری؟! 😧

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
  10. new RAMIN

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2376 ديدگاه)

    شرمنده کامنتم به ربطه ولی سوال جالبی دارم…

    میگن سال ۱۹۸۹زمانی که لکسسLS400 اومد کلا طوفانی به پا کرد وا ویلا.حالا من سوالی دارم.یعنی واقعا لکسس LS مدل۱۹۸۹ بهتر از کادیلاک سویل ۱۹۸۹و کراسیلر نیویورکر ۱۹۸۹ لینکلن کانتینانتال ۱۹۸۹و لینکلن LS مدل ۱۹۹۰خلاصه هرچی سوپر سدان آمریکایی بود؟ واقعا بهتر بود!؟ حتی مثال های قدیمی تر. کادیلاک سویل ۱۹۷۹با اون سواری قالیچه ای و اون مبل تمام مخملش…از اونم بهتر بود!!؟بله میدونم ماشین برای۱۰سال قبل تره ولی یه سری ماشین ها خیلی از زمان خودشون جلوتر بودن…متاسفانه سال ۱۹۸۰ الی ۲۰۰۵ جزوه بدترین سال های خودروهای آمریکایی بود اما برعکس ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۵ واقعا دوران شکوه آمریکایی بود. هرچی بزرگتر هرچی مخملی تر هرچی مبلی تر هرچی سواری قالیچه تر ، بهتر!

    کل گوگل هم جست و جو کردم به چندین زبان ولی چیز آنچنان پیدا نکردم. یا بهتر بگم اصلا نبود. نمیدونم LS400 مدل ۱۹۸۹ تو ایران هست یا نه ولی واقعا حاضر پول بدم و بفهمم لکسس LS مدل ۱۹۸۹ بهتره یا کادیلاک الدورادو ۱۹۷۷(که ۳ تا تو ایران هست)! واقعا حاضرم! یا حتی لینکل کانتیناتال ۱۹۷۷ یا حتی کادیلاک سویل ۱۹۷۹. واقعا حاضرم! واقعا دوست دارم به دیتیل فرقاشونو بدونم. البته اگه تو اینترنت مطالبش باشه اون موقع عمرا پول بدم ولی این چیزی که من دنبالشم تو گوگلم نیست😂 فقط باید خودت برسی کنی

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱۰
    1. R@m!n

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2246 ديدگاه)

      از اون جایی که داستان LS400 من کشیدم وسط تو اون پسته دوئل و طبق معمول برای اینکه از خماری خود خواسته بیای بیرون اینم بهت میگم. البته تو اینترنت کلی فیلم و مقاله هست و خودتو زدی کوچه علی چپ. ولی خب برای تو و هم چند نفر دیگه که بدونن چرا LS400 انقدر مهم و بزرگه.

      مصطفی بالاتر یه مقدمه ای گفت و همین فکر کنم کافی باشه اما بازم نکاتی اضافه می کنم.
      موتور V8 این ماشین بیشتر از مجموع ۹۷۳ نمونه اولیه (پروتوتایپ) داشت تا به نتیجه مد نظر رسیدن. همین خودش تو تاریخ بی سابقه هست. نمونه تولیدی که اسمش ۱UZ-FE یک بلوک آلومینیومی با سر سیلندر و آستر سیلندر چدنی داشت و میل لنگ رو پنج یاتاقان برای حفظ حداکثر دوام و پایداری کار می کرد. چهار میل بادامک برای استفاده از چهار سوپاپ در هر سیلندر استفاده شد، در حالی که بادامک ها از جنس آلومینیوم سبک وزن برای کاهش اینرسی در سوپاپ استفاده شد و برای اولین بار در تاریخ بود(اولین نوآوری) !!!!. عملکرد روان و کم تحرک با کاهش تحمل ماشینکاری تمام قطعات متحرک تا ۵۰٪ تضمین شد و خود موتور رو پایه های هیدرولیک – پنوماتیک ویژه معلق بود (این پایه ها موتور رو از بدنه جدا کردن و عملا ضربه های وارده از مسیر رو موتور تاثیری نداشت).
      گیربکس اتومات با کنترل کامپیوتر عمل می کرد که دارای ECU مخصوص به خود بود (دومین نوآوری). جوری طراحی شده بود تا با ECU موتور در ارتباط باشه و بهش دستور بده چه زمانی باید به طور لحظه ای زمان احتراقو به تاخیر بندازه این کاهش گشتاور لحظه ای باعث میشه فشار روی گیربکس کم بشه و به گیربکس اجازه بده تا تغییر دنده به نرم ترین شکل ممکن انجام بشه. در کنارش یک لایه اضافی از کنترل هیدرولیک به کلاچ ها اجازه می دهد تا با فشار کافی بسته به سطح نیروی شتاب دهنده ای که از طریق گیربکس عبور می کنه، درگیر بشن (سومین نوآوری).
      موتور عقب تر نصب شد تا میل پروانه دو تکه (کاملا اصلاح شده) در یک خط کاملاً مستقیم قرار بگیرن و باز هم احتمال لرزش به حداقل برسه (چهارمین نوآوری).

      یه دیفرانسیل جدید، که با دندانه‌های دنده بیشتر از حد معمول، تا ۳۰ درصد شلی کمتر بین دنده‌ها و تمام اجزای داخلی با ۳۳ درصد تلرانس کمتر برای نابرابری‌های ابعادی ساخته شد (پنجمین نوآوری).

      در شاسی جناغ‌های بسیار پیچیده دوتایی با هندسه کاستور بالا و آفست پایه پایین در هر چهار گوشه برای پایداری بهینه و کاهش بازی فرمون استفاده شد. این سیستم به اضافه سیستم تعلیق بادی اختیاری که توسط کامپیوتر کنترل می‌شد، ترکیب شد که پاسخ‌ها و ارتفاع سواری خودرو بسته به سرعت، بار و زمین تنظیم می‌کرد. سطح کمک فرمون برقی هم با سرعت خودرو کنترل می شد (ششمین نوآوری).

      برای اولین بار در تاریخ تویوتا یه برنامه خود تخریبی برای شبیه سازی افزایش سن و گذر زمان و تاثیرش بر کل خودرو طراحی کردن و بخاطر همین تمام اجزای بدنه از فولاد ضد زنگ استفاده کرد که کلا تو صنعت خودرو بی سابقه بود(هفتمین نوآوری).

      بدنه خود محکم تر از هر خودروی لوکس دیگه هم عصرش بود که اونم بخاطر جوش‌هایی که ۱.۵ برابر قوی‌تر از جوش‌های یک خودروی معمولی بودن همچنین LS اولین خودرو(هشتمین نوآوری) در صنعت بود که دارای تکنیک‌های جوشکاری لیزری بود، که به پنج ورق فولاد مختلف اجازه می‌داد تا به هم جوش داده بشن و به عنوان یک واحد فشرده بشن. با استفاده از این فرآیند، خطوط جوش که در درهای پانل های جوش داده شده قابل رویت هستن، در LS دیده نمی شد.
      یکی دیگه از اولین فناوری های جهان که برای LS ابداع شد(نهمین نوآوری)، این بود که تونستن پنل های عایق صدا رو به دیوارهای دو پوسته جلو و عقب جوش داده و ورق رزین مورد استفاده (بین دو پوسته) به عنوان پرکننده در این پنل ها حاوی پودر فلزی بود که الکتریسیته کافی برای نفوذ جوش های نقطه ای را هدایت می کرد.
      شکاف‌های پنل های در و کاپوت و… بسیار تنگ بود و برای انطباق با کامپیوتر اندازه‌گیری شد(دهمین نوآوری).

      نحوه طراحی زاویه برف پاک کن ها برای تغییر با افزایش سرعت خودرو و این واقعیت که نشانگرها و همچنین سپرها برای مقاومت در برابر ضربه های ۵.۰ مایل در ساعت طراحی شده بودند وجود داشت. در نهایت، آینه های در، امواج اولتراسونیک و همچنین دارای یک عنصر گرمایش داخلی برای پاک کردن رطوبت بودند(یازدهمین نوآوری).
      چهار لایه نوار ضد آب و هوا در هر قاب در قرار داده شد تا اطمینان حاصل بشه که از سر و صدا و کثیفی به داخل محافظت شه، در حالی که تیرهایی به داخل درها وارد می شدند تا از محافظت سرنشینان در صورت برخورد جانبی جلوگیری شه(دوازدهمین نوآوری).

      دو سال صرف دباغی چرم داخل خودرو میشد و چوب های تزئینی داخل با همکاری برند یاماها (ابزارآلات موسیقی و چوب به کار رفته در پیانوهاش) صورت گرفت.

      سیستم گاز و ترمز و آمپر و…… هم نمی گم واسه کلاس بعدیت.

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱۰
      1. پویا

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (319 ديدگاه)

        استاد اجازه؟؟
        این اطلاعات رو از کجا به‌دست میاری

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. R@m!n

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2246 ديدگاه)

          چند دقیقه وقت بزاری تو نت پیدا می کنی‌.

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
      2. shayan

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        ۲۵۶۷۶۷۸۸۷۶۵۶۷۷ کلمه نوشتی بگی لکسوس خوبه جنسیس بده ولی آخر سال موتورترند میاد میگه g90 بهترین خودروی سال یا کار اند درایور میاد بالاترین امتیازو بهش میده
        اون موقع میخوره تو برجکت :)))))))

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱۱
      3. مردیم از خوشی

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (944 ديدگاه)

        ۹۹ درصد خریدار ها اینا که گفتی بی خبرند به نگاه به ظاهر خودرو میکنند و یه نگاه هم به موتورش

        موافقم ۵
        مخالفم ۵
      4. محمد

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (276 ديدگاه)

        هر نوآوری داشته باشه طراحی اش فوقالعاده زشت بود و هست

        موافقم ۰
        مخالفم ۸
      5. محمد

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (276 ديدگاه)

        اگه‌ ال اس تون اینقدر خوبه پس چرا نسل جدیدش اینقدر افتضاح عمل کرده همیشه در آخر جدول و امتیازات قرار داره.!
        اها فهمیدم چون ژاپنی هست زور شون اومده برا نسل جدید خرج کنن .
        شاید ام دیدن رقبا خیلی خوبن گفتن ما هم یه بَنگولی سرهم بکنیم بدیم بیرون بگیم ماهم هستیم با اینکه در حد رقبا نیستیم.
        آها فهمیدم 😂😂😂
        میدونی شاید هم بعضیا در لباس فنای آمریکایی باشن اما در عمل کاملا طرفدار اروپایی ها و ژاپنی ها باشند.
        میدونید بقیه‌شو نمیگم تا ترم بعدیت

        موافقم ۳
        مخالفم ۷
      6. new RAMIN

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2376 ديدگاه)

        😐
        نگفتم بیایی کارهایی که لکسس LS روش انجام شده رو بیای بهم بگی. سوال ساده ای کردم.سوالم این بود که دهه ۸۰ و ۹۰ خودروهای آمریکایی اوضاعشون وحشتناک خراب بود ولی با این حال ۵ ، ۶ تایی سدان خوب مشتی داشتن…لکسس LS از اونا هم بهتر بود؟ اون دوران همه لکسس LS رو فقط با ۲ سدان لوکس آلمانی مقایسه میکردن و میگفتن خویه ولی کسی اونو با سدان لوکس آمریکایی اون دوران (همون چندتا انگشت شمار که خوب بودن) مقایسه نمیکرد برای همین پرسیدم.

        موافقم ۵
        مخالفم ۳
        1. R@m!n

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2246 ديدگاه)

          سدانای لوکس آمریکا محصولاته در حدی نبودن. اینم می تونی سرچ کنی ببینی.

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  11. Arman

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    طراحیش بدون اشکال هست،عالی کار کرده واقعا

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  12. ارین صاحب جمعی

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (982 ديدگاه)

    چون گفته لانگ میگم رقیب میباخه ای کاش پدال یک دوئل بین جی ۹۰ لانگ و میباخ بزاره درسته که به میباخ بی احترامیه ولی بزاره قشنگ تفاوت حس بشه نمیدونم چرا هر چقدر بیرونش بخصوص جلوش خوبه توش اصلا در حد بنز یا حتی آئودی a8 l هورش نمیشه چون گفته لانگ میگم رقیب اون دوتاس هورش و الپینا و میباخ ولی اگه رقیب لکسوسه با کمل احترام به ژاپن واقع جنسیس خیلی بهتره مشکل آسیا از اول همین بوده بیرون عالی توش اصلا در در حد اروپا نیست حتی اگه نسخه لانگه اینو با نسخه معمولی بنز نه میباخ مقایسه کنیم بازم توش در برابر اون هیچ حرفی برای گفتن نداره ولی از لکسوس ۱۰۰۰۰ بار بهتره لکسوس دیگه قافله را باخته

    موافقم ۲
    مخالفم ۸
  13. ارین صاحب جمعی

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (982 ديدگاه)

    یکی منو از این سردرگمی دربیاره الان نسخه لانگ این رقیب میباخه چون سال پیشم رو نسخه قبلی این کارو کردن گفتن رقیب میباخه ؟؟؟؟؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۰
    1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1299 ديدگاه)

      آقا جان گل من
      برو قیمتشو بخون تو پست قبل در مورد جنسیس
      ۷۰ تا ۸۰ هزار
      این لانگ هست و بگیم ۴۰ هزار بکشه روش در بدترین حالت ۱۲۰ هزاره اون ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزاره😐 تقریبا دو برابر

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. ارین صاحب جمعی

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (982 ديدگاه)

        میدونم متوجه شدم چون سال پیش دقیقا یک همچین کاری کردن گفتم و الا گرفتم چون اون بزرگوار رقیب نداره اصلن

        موافقم ۳
        مخالفم ۳
        1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1299 ديدگاه)

          دقیقا
          این رقیب خوده اس کلاسه و تقریبا کپیشه با قیمت کمتر ولی اون یه چی دیگس

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  14. دايان

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    جنسیس عالی مینوازد 💣

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۰
    1. قاسم

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (177 ديدگاه)

      دقیقا همین طور است

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
  15. M@M@DRZ911

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (286 ديدگاه)

    تو کلاس خودش زیبا ترین هست هم نمای داخلی و هم خارجی .
    اما باید دید که ایا توی بحث فنی و کیفیت تا چه حد میتونه پابه پای رقبا بیاد ؟

    موافقم ۹
    مخالفم ۶
  16. زیزیگولو

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3210 ديدگاه)

    جنسیس G90 ماشینی لوکس با شتابی فوق العاده و با امکانات رفاهی فوقرالعاده👌👌👌👌

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
  17. محسن

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (98 ديدگاه)

    این ماشین برا کسی که پول خرید s class نداره ولی دوست داره یه ماشین لوکس داشته باشه عالیه

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
  18. ارین صاحب جمعی

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (982 ديدگاه)

    اقا نوید من غلط بکنم بخوام اینو با مایباخ مقایسه کنم مایباخ یک اثر هنریه نماد تکنولوژی آلمان نماد صد سال قدمت خودروسازی آلمانه اون حتی از رولزرویس و بنتلی هم از نظر من بهتره نظر شخصی خودم شما توی اینو نگاه کن توی میباخم نگاه کنی بخوای مقایسشون کنی با گلوله میزنن وسط مغزت من فقط برام سوال بود نسخه لانگ رقیب کدوم نسخه بنزه ؟ و الا روانیم میدونه مایباخ رقیب رولز رویس و بنتلی هست نه یک تازه به دوران رسیده البته بگم این تازه به دوران رسیده یا همون گربه وحشی بدجور داره منو میندازه بین دوراهی لکسس ls و من برام سواله مگه همه نگفتن جنسیس ۲۰۲۱ از لکسس بهتره پس چرا باز فروشش چندین برابر اون بوده این سواله ؟؟؟ مگه این ماشین چیش از لکسوس کمتره ؟؟؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  19. samurai

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (414 ديدگاه)

    بسیار حال بهم زن و داعون بنظرم از هونگچی :)) هم داعونتره با اون موتور مسخره تکراری

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۶
    1. محمد

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      نه شما خوبین یه ماشینو تا لحظه فسیل شدن روی خط تولید نگه می‌دارید ! میخوای از سیستم اطلاعات سرگرمی تون بگم که چه قدر روی خط تولید بود لامصب آدما نوه دار میشن تویوتا هنوز ماشین هاش تاچ اسکرین نداره 😀🤣

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
  20. Jdm باز

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    برای کسایی که پول s class رو ندارن و میخوان ویژگی های نزدیک به اونو داشته باشن گزینه خوبیه فقط هیکاش یه موتور مخصوص روش میزاشت که مخصوص همین مدل بود
    ولی واقعا از داخلش خوشم اومد مخصوصا صندلی های عقب

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  21. مهدی

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اصلا بحث چیز دیگه ایه
    بعد جنسیس هم ماشین فوق العاده ایه ولی اصلا با اس کلاس یا سری ۷ تو به سگمن نیست نگا قیمتش هم بکنید و این بچه بازی هارو بزارین کنار تو رده قیمت خودش خودش هیچ رقیبی نداره و بینظیره

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  22. سپهر

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    واقعا ۲ میلیارد برای همچین ماشینی کم همین مدل بنز هایی که تو ایران هستن ۴ میلیارد هستن قیمت همین مدل جنسیس ۷۰۰۰۰ دلار اونوقت حریف اصلیش یعنی میباغ ۲۰۰۰۰۰ دلار

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. Afg

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    هرکه اب از دم شمشیر خورد نوشش باد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
Close