جنسیسهیوندای

فراخوان 145 هزار دستگاه از محصولات برقی هیوندای؛ مشکل تازه برای کره‌ای‌ها

بنابر گزارش‌ها، ممکن است محصولات برقی این خودروساز قدرت محرک خود را از دست بدهند!

خودروسازی هیوندای با همکاری سازمان ایمنی ترافیکی ایالات‌متحده، NHTSA، یک فراخوان تازه را منتشر کرده است که شامل حال بیش از ۱۴۵ هزار دستگاه محصول برقی این شرکت می‌شود. مبنی‌بر این بیانیه رسمی، احتمال نقص در این خودروها می‌تواند منجر به از دست رفتن قوای پیشران خودرو شود. اگر این اتفاق درحین رانندگی رخ دهد، می‌تواند ریسک آسیب‌پذیری و حادثه را افزایش دهد.

هیوندای می‌گوید که مشکل از واحد کنترل شارژ خودروها موسوم‌به «ICCU» شروع شده است. این واحد که وظیفه شارژ باتری ۱۲ ولتی آنبرد سیستم را برعهده دارد، در برابر آسیب مقاومت کمی دارد و می‌تواند باتری خودرو را دشارژ کند. NHTSA می‌گوید که روی‌هم‌رفته ۵ مدل از میان تمام خودروهای سه سال اخیر شامل فراخوان این نقیصه می‌شوند.

این فهرست شامل خودروهای برقی زیربرند آیونیک و سه محصول از برند مستقل جنسیس می‌شود:

برند مدل سال ساخت
جنسیس GV60 ۲۰۲۳-۲۰۲۵
جنسیس GV70 ۲۰۲۳-۲۰۲۵
جنسیس G80 ۲۰۲۳-۲۰۲۴
هیوندای آیونیک ۵ ۲۰۲۳-۲۰۲۴
هیوندای آیونیک ۶ ۲۰۲۳-۲۰۲۵

محصولات لوکس جنسیس که در این فهرست قرار دارند همگی از پلتفرمی مشترک با مدل‌های درون‌سوز خود استفاده می‌کنند. دو کراس‌اوور GV60 و GV70 به‌همراه سدان تجاری-لوکس G80 ظاهری بسیار شبیه به مدل‌های درون‌سوز دارند و از همان کابین هم استفاده می‌کنند اما پیشرانه برقی دارند. در سوی دیگر، خودروهای آیونیک محصولاتی کاملا مستقل از خودروهای درون‌سوز هیوندای به شمار می‌روند.

برنامه هیوندای شامل بررسی خودروها توسط نمایندگی‌های سراسر آمریکا و جایگزینی قطعات منقوص می‌شود. این شرکت در ادامه نرم‌افزار واحد کنترل شارژ را هم به‌روزرسانی می‌کند. قاعدتا تمام این خدمات به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

این نخستین بار نیست که خودروهای هیوندای با مشکل ICCU مواجه می‌شوند. حدود ۱۰۰ هزار خودروی برقی در ماه مه ۲۰۲۴ به‌خاطر همین مشکل فراخوانده شدند اما ظاهرا این مشکل گسترده‌تر از حد تصور خودروساز کره‌ای بوده است. درهرصورت، هیوندای برای تسهیل روند اطلاع‌رسانی، به تمام مشتریان درگیر این مسئله ایمیل خواهد زد و انتظار دارد که روند کاری این فراخوان را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز کند. نظر شما درباره محصولات هیوندای چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Nismo

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1493 ديدگاه)

    اون کاربر فیکی که پرچم کره میذاشتی و به دیگران توهین میکردی
    خیلی دوست دارم ببینم الان چه حرفی برای گفتن داری

    موافقم 42
    مخالفم 5
    1. amir

      ۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3644 ديدگاه)

      حرفی نخواهد داشت مثل قبل
      صبر کن موقع پست ژاپنی پیداش میشه

      موافقم 33
      مخالفم 7
      1. Nismo

        ۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1493 ديدگاه)

        کافیه یه ماشین ژاپنی بیاد بگن یه پیچش شل بسته شده
        شروع میکنه به فلسفه ساختن و پیرهن عثمون درست کردن که این طور و اون طور
        اما اینجا حرفی برای گفتن نداره…

        موافقم 20
        مخالفم 4
      2. شمال

        ۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (131 ديدگاه)

        پیام چند وقتی هست که غیبش زده

    2. Kiarash

      ۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (657 ديدگاه)

      دقیقا 👏
      بعد جالبه الان برامون میاد لینک فراخوان های شرکت های ژاپنی می فرسته که اصلا ربطی به موضوع این مقاله نداره و اون لینکی هم که می فرسته یه چیز دیگه نوشته

      موافقم 25
      مخالفم 5
      1. 🇰🇷

        ۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (138 ديدگاه)

        کسی که ۲ تا ماشین رو نمیشناسه و میگه زانتیا و کوروت
        کسی که تاریخچه برند محبوبش رو نمیدونه که همین ۱۰ – ۱۵ سال پیش چه مصیبت هایی داشت و من باید با منبع یادش بدم
        کسی که اوپل و اپل رو از هم تشخیص نمیده
        کسی که میگه هیوندای از برقی عقب نشینی کرد اما بعدش ایونیک ۹ رونمایی شد . لینک همکاری تویوتا و هیوندای در هیدروژن میفرسته و میگه هیوندای در برقی ها شکست خورده که اصلا ۲ مقوله کاملا جدان
        ( کل قضیه این بود که هیوندای در کنار برقی میخواد در هیبریدی و سایر سوختها هم سرمایه گذاری کلان کنه )
        حالا هم دست پیش گرفته پس نیفته :)

        موافقم 5
        مخالفم 24
        1. JaMsHiD-B

          ۴ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2892 ديدگاه)

          داش کم میاری چرا از مشکلات بقیه میگی
          راست میگه دیگه اگه میتونی راجع به این موضوع صحبت کن
          خیلی با سیاست میای راجع برند ژاپنی دو خط تعریف میکنی که کسی بهت نگه متعصب بعدش ده خط پیام کوبنده مینویسی؟
          بچه که گیر نیاوردی
          این سیاست ها هم دیگه جواب نیست
          همه هم خوب میدونن کی پشت این اکانته
          بعدش مهندس
          شما ژاپن یه فراخوان بذاره کلا در حال نشون دادن ضعف برند های ژاپنی و دادن راهکاری
          راست میگی از آشغال سازی چوسان هم بذار که توی تنها مبحثی هم که مدعیه از چین ده هیچ عقبه

          موافقم 19
          مخالفم 3
        2. Kiarash

          ۴ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (657 ديدگاه)

          هرکی یه اشتباهی تو زندگیش داره منم کوروت رو با کامارو و زانتیا رو با xm اشتباه گرفتم مشکلیه مثل شما بی نقص نیستم فقط بوی سوختگی شدید میاد کسی حس نمی کنه ؟
          بعد چه بیکاری هستی که میای شجرنامه منو مینوسی بعد اصلا تو نیومدی تو این مقالاتی که من توش کامنت گذاشتم بیای حرف بزنی .

          موافقم 10
          مخالفم 2
        3. Kiarash

          ۴ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (657 ديدگاه)

          بعد تو بیای به من تاریخچه برند مورد علاقم رو یاد بدی 🤣
          من راجب تاریخچه برند عشقت هیوندای جان میدونم حیف پرچم کره جنوبی که روی عکس تو هست داش حداقل کره ای باد بگیر برو به کره جنوبی خدمت کن از ماها بکش بیرون

          موافقم 7
          مخالفم 2
  2. amir

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3644 ديدگاه)

    ای بابا
    گفتیم دیگه بنزینی نسازن از فراخوان نجات پیدا میکنن ظاهرا اشتباه میکردیم

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. 🇰🇷

      ۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (138 ديدگاه)

      حالا این همه بنزین بنزین کردین آخرش چی شد ؟
      ۱۰۰ هزار تا تعویض پیشرانه با جاه و جلالش

      موافقم 3
      مخالفم 15
      1. Nismo

        ۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1493 ديدگاه)

        شما این همه برق برق کردید اخرش چیشد؟
        اوج ابتکار و مهندسیتون اسپیکر برقی بود
        100 هزارتا پیشرانه هم فدای سرش درد و بلاش بخوره تو سر کل لگن سازی کوره جونوبی با فراخوان های میلیونی
        یه دونه هیوندای جلوش سر ببریم دیگه چشم نمیخوره این مشکلات پیش نمیاد

        موافقم 14
        مخالفم 4
        1. JaMsHiD-B

          ۴ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2892 ديدگاه)

          فراخوان چیز خیلی خوبیه و نشان از مسئولیت پذیری اما در صحبت با امثال شما باید با خودتون مثل خودتون حرف زد
          خودت خوب میدونی چرا این حرف رو زدم
          دیگه جای حرف باقی نمی مونه
          خدافظی تا فراخوان بعدی😁

          موافقم 12
          مخالفم 2
  3. Kiarash

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (657 ديدگاه)

    آقای اشتری و صفر پور ببخشید یه سوالی داشتم اینکه این خبر صحت داره که میگن : هیوندای به دنبال عرضه پیکاپ های جنرال موتورز با لوگوی خود .
    اگر صحت داره ممنون میشم مطلبش رو بزارین 🙏

    موافقم 16
    مخالفم 3
  4. 𝒢_𝓉ℴ𝓊𝓇𝒾𝓃ℊ

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    بی تی اس فن های عزیز حالتون چطوره؟

    موافقم 17
    مخالفم 4
  5. Galant.VR4(JDM)

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    مشکل خاصی نیست این میتونن با چندتا اصلاح و بروزرسانی برطرف کنن نه فقط هیوندای بلکه اکثر برند ها با مشکلات اینچنینی مواجه میشن ،خودروهای برقی نوظهور هستن و تا به پختگی برسن شاهد اینجور فراخوان ها خواهیم بود
    جالبه هیوندای هرچقدر بزرگتر میشه جوابگویی و خدماتش حرفه‌ای تر شده

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. 🇰🇷

      ۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (138 ديدگاه)

      این مشکل ICCU قبلا هم رخ داد و پدال پوشش داد
      دیگه تهش با تعویض فیوز و رله های مربوطه رفع میشه . بخشی از مشکل هم با همون بروز رسانی نرم افزار برطرف میشه
      ۲ علت عمده هم داره که یکیش به خود کاربرا برمیگشت مثلا استفاده زیاد از نرم افزارهای جانبی یا 3rd Party که مدام از باتری خودرو استفاده میکرد که بعضا مالکانی بودند که تا ۵ هزار درخواست از طریق بلولینک ( سیستم نرم افزاری هیوندای ) از خودرو کار میکشیدن که با آپدیت حل شد. یکی هم همون تعویض قطعه که هزینه ای هم نداره مثل واحد کنترل ICCU ، فیوزها و رله …
      یکی از خوبیای خودروی برقی همین امکان رفع مشکل با بروزرسانی نرم افزار یا هزینه های کمه
      خودروهایی که رو پلتفرم E-GMP بودن به این مشکل خوردن که تو نسخه های جدید این مشکل هم رفع میشه

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. JaMsHiD-B

        ۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2892 ديدگاه)

        خیلی جالبه ها
        مثلا تسلا سایبر تراک مشکل دف لاک رو داشت ، آپدیت دادن درست شد
        از این به بعد میشه مثل گوشی
        مثلا مشکل پیش بیاد نیاز نیست بری نمایندگی و تعمیرگاه
        همونجا با آپدیت درست میشه
        یکی از مزیت های دنیای الکترونیک

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. Galant.VR4(JDM)

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1219 ديدگاه)

        دقیقا اکثر مشکلات به خود مصرف‌کننده و تجربه کم در ساخت قطعه های خاص هست که همش هم بخاطر تازگی تکنولوژی برقی هست
        اما این برام جالبه که با چندتا آپدیت این مشکلات حل میشه و همینطور پیشتازی کره جنوبی با آزمون‌وخطا در تولیدات برقی و بنزینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا