ارتباط فنی هیوندای و ریمک با وجود پورشه، متوقف خواهد شد
هیوندای ظاهراً روابط خود با شرکت ریمک را قطع کرده است. احتمالاً میدانید که از سال 2019 تاکنون گروه هیوندای-کیا 12 درصد سهام این شرکت به ارزش 90 میلیون دلار را در اختیار دارند. البته پورشه که از سال 2018 مالک 10 درصد سهام ریمک بوده است سال پیش میزان سهم خود در این خودروساز اهل کرواسی را به 24 درصد رسانده است. اتوموتیونیوز میگوید رابطه قویتر ریمک با پورشه دلیل قطع رابطه هیوندای با این برند بوده است. هیوندای و ریمک دو پروژه را به پیش میبردند که اولی یک خودروی اسپرت و الکتریکی برای زیر برند پرفورمنس N و دیگری نیز کانسپت ویژن FK بوده است. این کانسپت یک سدان اسپرت و هیدروژنی است که از مجموعه باتری ریمک استفاده میکند.
گفته میشود هیوندای خود به توسعه محصول اولی خواهد پرداخت ولی کانسپت ویژن FK به خاطرهها پیوسته است. البته همین منابع خبری به نقل از ریمک گفتهاند:
ما دو پروژه سطح بالا و فعال را با هیوندای داریم که یکی کامل شده است. همچنین چندین پروژه آتی نیز در حال بحث و گفتوگو هستند
قرارداد ریمک با پورشه باعث شده است این شرکت 55 درصد سهام شرکت جدید بوگاتی-ریمک را به دست آورد و پورشه نیز 45 درصد باقی مانده را صاحب شود. به این ترتیب ریمک کنترل بوگاتی 113 ساله را به دست گرفته است و در عوض بوگاتیهای آتی از قوای محرکه الکتریکی ریمک استفاده خواهند کرد. پورشه هنوز هم سهم 24 درصدی خود در ریمک را حفظ کرده است.
فعلاً مشخص نیست که هیوندای-کیا سهام خود در ریمک را به فروش خواهند رساند یا خیر اما اگر اخبار منتشر شده صحیح باشند، به نظر نمیرسد که کرهایها علاقه چندانی به حفظ سهام خود در این برند داشته باشند. برخی افراد معتقدند ریمک، پورشه و بوگاتی هماهنگی بیشتری با یکدیگر دارند زیرا هایپرکار نورا تنها به 150 دستگاه محدود شده است و قیمت 2.4 میلیون دلاری دارد. محصول الکتریکی هیوندای حتی به عنوان خودروی N نیز تیراژ بالاتری باید داشته باشد و نیازمند مهندسی مخصوص خودروهای تولید انبوه است. فلسفه تولید چنین خودرویی در مقایسه با محصولی تولید محدود که خریدارانش اهمیت چندانی به قیمت نمیدهند بسیار متفاوت است.