هیوندای توسعه تکنولوژی هیدروژنی را متوقف می‌کند؟

پنج‌شنبه 9 دی 1400 - 13:30
مطالعه 3 دقیقه
genesis-fk-concept
همین چند روز پیش بود که مجلات کره‌ای خبر از تعطیلی قریب‌الوقوع مرکز تحقیق و توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز هیوندای را منتشر کردند. هرچند این خبر تائید...
تبلیغات

همین چند روز پیش بود که مجلات کره‌ای خبر از تعطیلی قریب‌الوقوع مرکز تحقیق و توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز هیوندای را منتشر کردند. هرچند این خبر تائید نشده اما امروز خبر مهم دیگری هم منتشر شد که درباره توسعه تکنولوژی هیدروژنی این برند است. گفته می‌شود برنامه‌های توسعه نسل سوم قوای سلول سوختی هیوندای به حال تعویق درآمده است.

اگر این خبر صحت داشته باشد مایه تعجب زیادی خواهد شد زیرا همین چند ماه پیش بود که استراتژی هیوندای درباره قوای محرکه هیدروژنی منتشر شد. ظاهراً حسابرسی‌های داخلی شرکت نشان داده این برند کره‌ای نمی‌تواند به اهداف کاهش هزینه‌های تولید قبلی خود دست یابد. گفته شده خودروی هیدروژنی جنسیس بیش از یک سال است که در مرحله توسعه قرار داشته و قرار بوده در سال 2025 پدیدار شود اما فعلاً آینده آن مشخص نیست.

اگرچه گفته شده هیوندای این پروژه را به‌طور کامل کنار نگذاشته اما اوضاع خیلی خوب نیست. جدای از وجود مشکلات فنی، مشکلاتی همچون قابلیت عرضه در بازار و فقدان زیرساخت‌های شارژ نیز وجد ندارد. منابع نزدیک به هیوندای گفته‌اند این تصمیم در ماه پیش و پس از تغییرات مدیریتی گرفته شده است. بخش سلول سوختی هیوندای و تیم تحقیق و توسعه این خودروساز هم‌اکنون به‌طور قابل‌توجهی تحلیل رفته‌اند.

احتمالاً به خاطر دارید که کره‌ای‌ها چند ماه پیش از کانسپت FK به عنوان پنجره‌ای رو به آینده هیدروژنی این برند رونمایی کردند. این خودرو که از نظر ظاهری و زیرساخت بی‌شباهت به کیا استینگر نبود از قدرت 671 اسب بخاری و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت زیر 4 ثانیه سود می‌برد.

FK دیفرانسیل عقب از قوای محرکه سلول سوختی هیدروژنی در میانه بدنه استفاده کرده و شعاع حرکتی فراتر از 600 کیلومتری دارد. موضوع جالب اینکه هیوندای از FK به عنوان خودروی پلاگین هیبریدی مجهز به مبدل انرژی سلول سوختی نام برده است؛ به عبارت دیگر تجهیزات هیدروژنی این خودرو برای شارژ باتری نسبتاً بزرگ نصب شده در داخل اکسل‌ها بکار می‌رود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.