هیوندای

آیا هیوندای آیونیک ۶ برای رقابت با پورشه تایکان و بی‌ام‌و i4 آماده می‌شود؟

هنوز تصویر رسمی از سدان برقی هیوندای موجود نیست اما طرح‌های پیش‌تولید از آیونیک ۶ که توسط شرکت سازنده منتشر شده است، حالت اسپرت و کوپه خودرو را به خوبی نشان می‌دهد.

ظاهرا، آیونیک ۶ برای رقابت با پورشه تایکان و بی‌ام‌و i4 ساخته می‌شود. باتوجه به اینکه آستانه قیمت i4 در حدود ۵۶ هزار دلار و تایکان ۸۴ هزار دلار است؛ احتمالا آیونیک ۶ از نظر فنی و قیمتی، نزدیک به سدان برقی بی‌ام‌و خواهد بود. از سویی دیگر، طرح‌های سیاه‌قلم منتشر شده از خودرو کره‌ای، طرح بدنه‌ای شبیه به تایکان را نشان می‌دهد و کاملا اسپرت به نظر می‌رسد.

طرح پیش تولید آیونیک 6

از مجموع شواهد موجود و سابقه‌ی خودروسازان کره‌ای می‌توان نتیجه گرفت، آیونیک ۶ عملکرد فنی نزدیک به i4 و ظاهر الهام‌گرفته از تایکان ارائه دهد. ساخت یک خودرو الکتریکی چهاردر با قابلیت‌های فنی نزدیک به تایکان برای هیوندای و بسیاری دیگر غول‌های خودروسازی دنیا، بسیار سخت و پرهزینه است. همچنین، فروش یک خودرو کره‌ای با قیمت بیش از ۸۰ هزار دلار، ماموریت غیرممکن در بازار جهانی خواهد بود.

مدل مفهومی هیوندای پرافسی
مدل مفهومی هیوندای پرافسی

در سال ۲۰۲۰، مدیران هیوندای از پروژه‌ی ساخت یک خودرو برقی در کلاس تسلا مدل ۳ خبر دادند و یک مدل مفهومی به نام پرافسی (Prophecy) معرفی کردند. این سدان مفهومی، تحت تاثیر پورشه ۹۱۱ به نظر می‌رسید اما چهاردر بود. تصاویر جاسوسی از سدان برقی هیوندای، البته تفاوت‌های بسیاری با مدل مفهومی پرافسی را نشان می‌دهند اما این خودرو همچنان از نمای جانبی، شباهت‌هایی به پورشه تایکان و ۹۱۱ دارد.

مدل مفهومی هیوندای پرافسی
مدل مفهومی هیوندای پرافسی

براساس اطلاعات موجود، آیونیک ۶ روی پلتفرم E-GMP هیوندای که مخصوص خودروهای برقی طراحی شده، تولید می‌شود. این مدل احتمالا دارای بارتری ۷۷/۴ کیلووات ساعت خواهد بود و برای نسخه‌ی پایه، ۲۰۰ یا ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. می‌توان امیدوار بود آیونیک ۶  با امکانات سفارشی، قدرتی مشابه کیا EV6GT ارائه دهد و حدود ۵۷۶ اسب بخار داشته باشد.

مدیران هیوندای، پروژه‌ی آیونیک ۶ را بهترین خودروی ساخت کره از نظر آیرودینامیک معرفی کرده‌اند. این مدل، احتمالا ضریب درگ ۰.۲۲ تا ۰.۲۵ خواهد داشت و برای مدل پایه، توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتر ارائه خواهد کرد. پیش‌بینی قیمت برای آیونیک ۶، محدوده‌ی ۵۵ تا ۶۰ هزار دلار را پوشش می‌دهد؛ چراکه آیونیک ۵ فعلی با بدنه‌ی هاچبک و امکانات پایه، ۴۰ هزار دلار قیمت دارد و همراه آپشن‌های نسخه‌ی لیمیتد، به قیمت ۵۱ هزار دلار فروخته می‌شود.

هم‌اکنون بی‌ام‌و i4 به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های برقی دنیا، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل با آستانه قیمت ۵۶ هزار دلار، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۷ ثانیه و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت ارائه می‌کند. نسخه‌ی ۶۷ هزار دلاری از i4 M40، با قدرت ۵۴۴ اسب بخار و گشتاور ۷۹۵ نیوتن‌متر، ۴ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و توان پیمایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر دارد.

آیونیک ۶ مردادماه امسال در نمایشگاه خودرو پوسان رونمایی خواهد شد. تولید انبوه این مدل و فروش جهانی، برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ارین صاحب جمعی

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (842 ديدگاه)

    خیلی شبیه تایکانه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
  2. محمد رستمی نژاد

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    نه دیگه یه مقدار زیاده روی هست بخوان با بزرگان رقابت کنن

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲۹
    1. ممد ژانگولر

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2630 ديدگاه)

      خداییش خوشگله و از نظر قیمتی فکر کنم خیلیهارو جذب کنه
      کلا جنسای کره ایی حکایت کریستال نشکنه
      هم ظریف و زیبا و بادقت میسازن هم محکم

      امممما ماشینهای آلمانی شمش تو پر طلاست
      سبک سازی براشون مفهوم نداره البته به شرط داشتن قلب توانا

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۷
  3. TML BN

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (595 ديدگاه)

    من واقعا هیتر کره نیستم ولی آخه با i4؟
    تایکان که داخل مقاله هم گفته شده تقریبا رقیبش نیست امیدوارم هیوندای از پسش بربیاد چون داره با بزرگان لوکس الکتریکی درمیوفته

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  4. حامد

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (737 ديدگاه)

    هیوندای خودرو ساز خیلی خوبیه و همیشه در حال تلاشه ولی بعضی وقتا دیگه توهم میزنه

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۰
  5. Reza Waffen SS

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3546 ديدگاه)

    هیوندای این پتانسیل رو داره شخصا آزوی موفقت دارم واسش

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۲
  6. AMANTE

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (718 ديدگاه)

    احتمال اینکه بیاد برای رقابت با i4 و تسلا مدل ۳ هست ولی اینکه رقابت با تایکان دیگه یک پله میره بالاتر و اینکار به عهده ی محصولات جنسیس هست.
    البته رقابت با بی ام و تسلا هم در اصل کار جنسیس هست و این احتمال وجود داره که آیونیک ۶ تو بازه ی زیر ۴۰ هزار دلار و برای رقابت با سدان های بنزینی حاضر و جانشینی الکتریکی برای سوناتا که قراره توقف تولید بشه بیاد.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  7. Carlover

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    کارش درسته ✌🏻 تو الکتریکی خیلی داره پیشرفت میکنه هیوندای،تقریبا تو بحث برندهای اقتصادی از اکثرشون جلوتره حالا به جز فولکس
    ایونیک اینو اثبات کرد

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۵
  8. ارین صاحب جمعی

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (842 ديدگاه)

    باید جنسیس بزاره برای اینکار ولی فعلا هیوندای توبرقی‌از رو تویوتا رد شده

    موافقم ۹
    مخالفم ۹
    1. Carlover

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (147 ديدگاه)

      بین ژاپنی ها که تویوتا اصلا جایگاهی تو برقی ها نداره،نیسان و هوندا جایگاه خوبی دارن که هیوندای همونارو هم رد کرد،از وضعیت و نقد و بررسی ها میشه فهمید

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۰
  9. آرم@ن

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (168 ديدگاه)

    جنسیس بابد مسئول این کار باشه بنظرم.اینطور مشخصات فنی خوب در کنار اسم برند لوکس رقابت رو راحت تر میکنه با بیمر

    موافقم ۸
    مخالفم ۷
  10. javadhy

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (304 ديدگاه)

    هرچقدر هم پرفورمنس و زیبایی داشته باشه تهش یه هیوندای هست و غیر عقلانیه و مسخرست که بخواد به بی ام و یا پورشه ترجیح داده بشه
    این رقیبش همون تسلا ۳ کابین پلاستیکیه
    ولی راستی تایکان که اصن رقیب i4 نیست هم خیلی گرونتره هم خیلی بزرگتره ۱۸ سانت فقط اختلاف طولی دارن
    ۳۰ هزار دلارم گرونتره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  11. JDM lover

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    رقابت با پورشه و بی ام و !!
    کدوم ادم عاقلی المانی رو ول میکنه بره سراغ کره ای
    کره ای ها زیر پنجاه هزار دلار عملکرد خوبی دارن و مشخصات و اپشن های خوبی رو با قیمت مناسب تولید میکنن ولی هنوز در حد المانی ها نیستن و پرستیژ المانی هارو هم ندارن
    بنظرم احتمالا زیر همون پنجاه هزار دلار خواهد بود و نسخه لوکسش برای حضور تو بازار خودرو های لوکس توسط جنسیس تولید میشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۷
  12. M

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    برای ساختن خودرو نیاز نیست چرخ رو از نو اختراع کرد
    و شاید بارز ترین مثالش کره ای ها باشن.
    سال ۲۰۱۴ آلبرت بیرمن المانی رو ریس بخش خودروهای پرفورمنس و اسپرت هیوندایی شد .آقای بیرمن ۳۰ سال رییس بخش M بی ام و بوده و بی ام و های کد E39 M5, E46 M3 F10 M5و ۱ Series M حاصل کار ایشون بوده.بیرمن عهده دار توسعه شاسی کیا استینگر بود به عنواناولین کارش در هیوندایی و کد پلتفرم M3 بود ( غیر مستقیم منظورشون رو رسوندن!)
    سال ۲۰۱۵ Fayez Abdul Rahman رو اوردن که سال ۱۹۹۶ مسول توسعه سری ۷ بود, از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ مسول توسعه پلتفرم های سری X بی ام و بوده که اولین کار FAYEZ سری gv جنسیس بود.
    تنها نکته اینه که وقتی میخوای پول prestigious product بدی برند خیلی مهمه و برای همین هست هیچوقت فروش لکسس,اکورا,جنسیس,اینفینیتی به پای المانی ها برسه تنها اسلحشون قیمت کمتر و قابلیت اطمینان بیشتر
    این لینک هم جالبه ببینید
    https://www.motor1.com/news/583640/hyundai-albert-biermann-ioniq-6/

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  13. meysam

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3055 ديدگاه)

    تلاششون قابل تقدیره

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا