داستان خودروهای پیشرانه وسط هیوندای را تماشا کنید

چهارشنبه 10 آذر 1400 - 12:30
مطالعه 2 دقیقه
hyundai-rm20e-revealed-as-electric-hot-hatch-with-800-horsepower2
هیوندای احتمالاً اولین نامی نیست که با فکر کردن به خودروهای پرفورمنس پیشرانه وسط به ذهنتان خطور کند اما این خودروساز اهل کره جنوبی در این بخش هم...
تبلیغات

هیوندای احتمالاً اولین نامی نیست که با فکر کردن به خودروهای پرفورمنس پیشرانه وسط به ذهنتان خطور کند اما این خودروساز اهل کره جنوبی در این بخش هم به دستاوردهای خوبی رسیده است. سری کانسپت های پیشرانه وسط RM ثابت می‌کنند که هیوندای از تجربه کافی برای تولید خودروهای پرفورمنس سطح بالا برخوردار است. در ویدئوی جدید این کمپانی می‌توانیم به جزئیات برخی پروتوتایپ های پیشرانه وسط پی ببریم.

یکی از نکات قابل‌ذکر این است که کانسپت های یاد شده تنها برای سرگرمی تولید نشده‌اند و برخی از تکنولوژی‌های آن‌ها هم‌اکنون در خودروهای پرفورمنس N بکار می‌رود. برای مثال دیفرانسیل لغزش محدود در خودروی RM16 تست و روی i30 N نصب شده است. گیربکس 8 سرعته دوکلاچه نیز اولین بار روی پروتوتایپ RM19 تست شد و سپس روانه محصولات سری N هیوندای گردید.

تقریباً مشابه تمامی جنبه‌های صنعت خودروی امروزی، خودروهای پرفورمنس نیز باید پایدار و همگام با محیط‌زیست باشند. به همین خاطر است که جدیدترین پروژه RM هیوندای یعنی RM20e از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده کرده و پیشرانه این خودرو توانایی تولید قدرت 810 اسب بخاری و گشتاور 960 نیوتون متری را دارد. همان‌گونه که در ویدئو پیش رو تماشا خواهید کرد، این خودروی مسابقه‌ای و الکتریکی با همان فلسفه مدل RM19 توسعه یافته است. در واقع هر دوی این خودروها بر پایه مدل مسابقه‌ای ولوستر N TCR بنا شده‌اند.

البته یکی از تفاوت‌های بزرگ بین خودروی مسابقه‌ای یاد شده و این کانسپت ها توانایی حضور قانونی مدل‌های مفهومی در جاده است. هیوندای در RM19 محل پیشرانه را تغییر داده و صندلی‌های سرنشین، رول کیج، شاسی تقویت شده و سیستم تعلیق ارتقا یافته را به خودرو افزوده است. احتمالاً بهترین بخش این پروژه هم دخیل بودن بخش موتور اسپورت هیوندای در توسعه این کانسپت بوده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.