هیوندای

هیوندای RN22e، کانسپتی الکتریکی با قدرتی بیشتر از ۹۱۱ توربو

هیوندای یکی از برجسته‌ترین خودروسازان یک دهه اخیر به شمار می‌رود و همان روند رو به رشد خود را قوی‌تر از قبل ادامه می‌دهد. امروز شاهد معرفی دو کانسپت جدید توسط این خودروساز کره‌ای هستیم که نشان دهنده آینده محصولات پرفورمنس هیوندای خواهند بود. اولین کانسپت با نام RN22e شناخته می‌شود که هیولایی تمام الکتریکی با قدرت ۵۷۶ اسب بخار و گشتار ۷۴۰ نیوتون متر است.

پیشرانه‌های الکتریکی RN22e توسط مجموعه باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی با معماری ۴۰۰/۸۰۰ ولتی پشتیبانی می‌شوند. این مجموعه برای طرفداران کیا و هیوندای آشنا به نظر خواهد رسید زیرا پایه و اساس پلتفرم ماژولار جهانی الکتریکی این گروه خودروسازی به شمار می‌رود. RN22e که با بدنه آیونیک ۶ جدید پدیدار شده اولین محصول هیوندای است که از پلتفرم E-GMP برای پروژه‌ای مفهومی استفاده می‌کند و ظاهراً یک برنده واقعی به نظر می‌رسد. اول اینکه کانسپت موردبحث از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد. یک پیشرانه برای هر اکسل در نظر گرفته شده و هیوندای می‌گوید از سیستم هدایت گشتاوری با دو کلاچ استفاده کرده است. البته کره‌ای‌ها به طرز کار این سیستم اشاره‌ای نداشته‌اند. رانندگان این کانسپت می‌توانند میزان گشتاور توزیعی بین اکسل‌های جلو و عقب را از طریق یک انتخاب‌گر ویژه تنظیم کنند. زمانی که باتری هم خالی شد می‌توان ۱۰ تا ۸۰ درصد آن را در زیر ۱۸ دقیقه شارژ کرد.

این برند امیدوار است با عرضه محصولات پرفورمنس در عصر الکتریکی‌ها جا پای مستحکم‌تری در بازار داشته باشد. تیل وارتنبرگ نایب‌رئیس بخش N هیوندای می‌گوید:

N در حال پیشرفت است تا استانداردهای جدیدی در زمینه پرفورمنس پایدار وضع کند. ما این فصل جدید از پرفورمنس الکتریکی را شروع کرده‌ایم و هدف خود را با استفاده از خلاقیت، تجربه مهندسی و روح رقابتی دنبال خواهیم کرد

RN22e در حرکتی جالب تلاش داشته تا برخی از عیوب خودروهای الکتریکی را مرتفع کند. به همین منظور حالت N ساند پلاس وجود دارد که صدایی را از طریق بلندگوهای کابین و بیرونی تولید می‌کند تا حس سواری دینامیکی ایجاد شود. هیوندای حتی لرزش‌های غیرواقعی در زمان تعویض دنده را نیز برای این کانسپت در نظر گرفته است. کانسپت های RM هیوندای منجر به پیشرفت‌های فنی زیادی در خودروهای جاده‌ای این برند شده‌اند. برای مثال ولوستر N و النترا N از دیفرانسیل ویژه‌ای سود می‌برند که بیش فرمانی را محدود می‌سازد و به خودرو کمک می‌کند پیچ‌ها را سریع‌تر طی کند. این تکنولوژی اولین بار در کانسپت RM دیده شده بود. هیوندای می‌گوید خودروهای RN22e و N ویژن ۷۴ به تست‌های خود ادامه خواهند داد و توسط مهندسان شرکت تائید خواهند شد به همین خاطر خودروهای جاده‌ای N در آینده از تکنولوژی‌های پیشرفته این کانسپت ها استفاده خواهند کرد. اگرچه انتظار نمی‌رود RN22e راهی خط تولید شود اما تکنولوژی‌های آن می‌توانند در سایر محصولات این برند دیده شوند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Phonix

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (337 ديدگاه)

    خوبه
    فقط لطف کن تو مسابقات فرمول E شرکت کن .
    نمیدونم چه اصراری برای حضور نداشتن تو موتور اسپرت داره فقط رالی شرکت میکنه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  2. Reza Waffen SS

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4301 ديدگاه)

    افتظاح در طراحی

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳۳
  3. Carlover

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    تو بخش پرفورمنس خیلی خوب میشه بنظرم،طراحیشم داره به دلم میشینه،وحید امیری هم استوریش کرده بود خیلی حال کرده بود با طراحیش

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۷
  4. Si

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (428 ديدگاه)

    چرا N Vision 74 رو نذاشتین کپی برابر اصل چلنجره

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۹
    1. Phonix

      ۲۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (337 ديدگاه)

      اون ماشین هم تو عکس های منتشر شده کنار ماشین قدیمیه هیونداس دیگه هرچی که مستطیل شکل بود که چلنجر نیست برادر من . ولی اونم تهش شبیه همین ماشین مثل پورشه هستش

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۴
      1. Si

        ۲۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (428 ديدگاه)

        اگه نگاه بکنی فقط چراغاش فرمش کمی فرق داره وگرنه چلنجره

        موافقم ۴
        مخالفم ۹
  5. Erfan

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (463 ديدگاه)

    یعنی اگه آرم هیوندای عقب برداشته بشه و چراغ عقب هم به صورت نواری بشه خیلی زیاد شبیه پورشه ۹۱۱میشه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۸
  6. JDM lover

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    ببخشید دوستان سوال بی ربط میپرسم
    میخواستم بدونم لنسر ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ تو ایران موجوده ؟؟؟ اگه هست کسی میدونه چند تا هستن ؟؟

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  7. Pedram7

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    خود آیونیک ۶

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا