جدیدترین کانسپت هیوندای که با نام RN24 شناخته میشود تمرکز ویژهای روی دریفت داشته و بدنه آن فاقد اجزای مرسوم خودروهاست.
کرهایها از سال ۲۰۱۲ روی سوپر اسپرت پیشرانه وسط خاصی تمرکز کردهاند اما علیرغم معرفی چندین کانسپت در یک دهه گذشته، هیچکدام از آنها راهی خط تولید نشدهاند. بخش پرفورمنس N هیوندای در سال ۲۰۲۲ کانسپت جدیدی به نام RN22e را رونمایی کرد و حالا نوبت به یک خودروی مفهومی و برقی دیگر با ویژگیهای متمایز رسیده است. در قلب RN24 همان دو موتور برقی و مجموعه باتری آیونیک ۵ N قرار دارد اما مهندسان هیوندای در باقی بخشها تغییرات زیادی اعمال کردهاند به گونهای که شاسی سفارشی برگرفته از مسابقات رالی جهان در این کانسپت نصب شده است. با اینکه فاصله بین محوری خودرو چند میلیمتری کوتاهتر شده اما تیم N توانسته همه باتری ۸۴ کیلووات ساعتی را با ایجاد تغییراتی در آرایش آنها روی خودرو نصب کند.
کانسپت هیوندای RN24 از رول کیج اسکلت مانند و حداقل پانلهای بدنه استفاده کرده تا کمترین میزان وزن را داشته باشد. علیرغم چنین تمهیداتی همچنان وزن کانسپت موردبحث به حدود ۱۸۸۰ کیلوگرم میرسد که البته حدود ۳۵۰ کیلوگرم کمتر از وزن آیونیک ۵ N است. رینگهای ۱۹ اینچی فورج کاری شده با ظاهر مشکی مات هم از النترا N قرض گرفته شدهاند و در بخش عقب هم اسپویلر خودروهای مسابقهای TCR هیوندای به چشم میخورد.
لیست تجهیزات برگرفته از موتور اسپرت بیشتر است به گونهای که سیستم کنترل قوای محرکه از خودروهای رالی گرفته شده و راننده میتواند از دکمههای روی فرمان برای تنظیم قدرت موتورهای برقی استفاده کند. همچنان تنظیمات مخصوصی برای توازن قدرت بین دو اکسل وجود دارد. راننده کانسپت هیوندای RN24 توانایی تنظیم میزان حساسیت شتاب گیری و ترمز احیا شونده را نیز خواهد داشت. یکی از موارد جذاب این خودرو ترمز دستی گرفته شده از مسابقات رالی جهان است. کنترل گشتاور الکترونیکی نیز ما را به یاد تنظیمات خودروی رالی i20 N میاندازد. علاوه بر این یک حالت ویژه رالی نیز وجود دارد که تا حدی شبیه سیستم چهار چرخ محرک هاچبک بنزینی هیوندای است.
RN24 تمرکز ویژهای روی دریفت داشته اما در خط مستقیم نیز کاملاً سریع است و صفر تا صد کیلومتر در ساعت کمتر از ۳.۴ ثانیهای مؤید این نکته خواهد بود. حداکثر سرعت نیز به حدود ۲۴۰ کیلومتر در ساعت میرسد. با اینکه کانسپت هیوندای محصولی تمام برقی است اما صدای آن را میتوان به لطف دو بلندگوی جانبی بیشتر در مقایسه با بلندگوهای بیرونی مشابه آیونیک ۵ N شنید. همانطور که انتظار دارید این کانسپت راهی بازار نخواهد شد اما RN24 چیزی بیشتر از یک خودروی آزمایشی بوده و باعث ایجاد بحثهای مهمی درباره نسل بعدی خودروهای برقی و پرفورمنس خواهد شد.
Blue
۶ آبان ۱۴۰۳فکر کن داری دریفت میکشی بعد موتور ماشین صدایی نداره 😑
SMS
۶ آبان ۱۴۰۳الان باز فخر بفروشن و میگن نگاه کنید این خودرو برای دریفته اما این همه ماشینو تو درگ جا گذاشته N5 به اون داغونی اینجوری کرد وای به حال این
amirkhanzadeh
۶ آبان ۱۴۰۳دهنت زیبا 🤣🤣
جرمی کلارکسون
۶ آبان ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣
پیام
۶ آبان ۱۴۰۳منتظر مقایسه چنین ماشینایی در آینده با جی تی آر بنزینی یا برقی هستیم.
Nismo
۶ آبان ۱۴۰۳چو غرش شیران گذشت و رفت
این عوعو سگان شما نیز بگذرد
جرمی کلارکسون
۶ آبان ۱۴۰۳گر بزرگان فوت شوند
بچه …. ها شاخ شوند
پیام
۶ آبان ۱۴۰۳این مثل اینه بگیم اگرچه ارج تبدیل به زباله شدا ولی این عوعو سامسونگ نیز بگذرد!
انسان های متعصب هیچ وقت فکر نمی کنن! ولی شعورشون تو اسطورهسازی و خاطرهسازی عالیه!!!
JaMsHiD_R1988
۶ آبان ۱۴۰۳پیام تنها کسی که قبولت داره اکانت های فیک خودتن
من جات بودم کشش نمیدادم
بعد همکاری هیوندا با تویوتا هم کلا از این سایت میرفتم
پیام
۶ آبان ۱۴۰۳جمشید… تا اونجایی که یادمه شما می گفتید هیوندای کیفیت آشغالی داره. یادته؟!!! 😂😂😂😂 اما الانم می گید آشغاله؟ 😂😂😂😂😂😂
در ضمن، هر موقع تویوتا ماشین الکتریکی سبک زد بعدا حرف بزن! الان بچه ۴ ساله هم میدونه وزن ماشین الکتریکی زیاده! اینو نمیدونی، بعد تقلید ماشین بازا و کارشناس خودرو رو درمیاری؟!!! در ضمن، اونایی اکانت فیک دارن که روز به روز برنداشون سقوط میکنه!
JaMsHiD_R1988
۶ آبان ۱۴۰۳داداش اینجا کسی سهامدار شرکت خودروسازی نیست که میگی برنداشون .
بعدش درسته وزن برقی ها زیاده ، کیه که ندونه
اما بلند پروازی های هیوندا با این ماشین و تلاش هایش برای بزرگ کردن یه ماشین ، چیزی در حد اسطوره های اروپاییه . نه یه ماشین برقی دو تنی که هم وزن یه لندکروزر سی سال پیشه
بعدش ، استاد پیام عزیز
من موقعی به شما گفتم تویوتا نه تنها نوکیا نمیشه بلکه بزرگ ترین خودروساز جهان و پرفروش ترین میشه و دو پله از همه جلو تره بهت برخورد . درمورد ماشین برقی هم بگم ، ژاپنیا خوب بلدن توی زمان حال زندگی کنن و کار کنن
مثل بعضی از شرکت های اروپایی و آسیایی نیستن که کاملا شتاب زده و سطحی بخوان کل سیاست و نحوه تولید خودرویشون رو عوض کنن . اونم به وقتش . وقتش رسید ، بهت میگم : آقا پیام ، یادته یه روز گفتم ژاپنیا وارد عرصه برقی میشن و خوب هم میفروشن؟
ماشین برقی پرفورمنس هم تو راهه … جی تی-آر درسته برقیش باب میل ما نیست ، ولی مطمئنا یه چیز خوب و قابل قبول خواهد بود با قدرت بالای هزار اسب
JaMsHiD_R1988
۶ آبان ۱۴۰۳جون میکنه ولی آخرش هموزن لندکروزره😂