هیوندای

معرفی کانسپت هیوندای سِون، پیش‌نمایش کراس اوور الکتریکی آیونیک ۷

هیوندای در نمایشگاه لس‌آنجلس از کانسپت سِون (Seven) پرده‌برداری کرده است. این خودرو که SUEV (وسیلهٔ نقلیهٔ اسپرت کاربردی الکتریکی) خوانده می‌شود، پیش‌نمایشی از کراس‌اوور میان سایز آیونیک ۷ محسوب می‌شود. این کراس‌اوور که بر اساس پلت‌فرم E-GMP هیوندای ساخته می‌شود، بیش از ۴۸۰ کیلومتر برد خواهد داشت و از قابلیت شارژ ۳۵۰ کیلووات ساعتی برخوردار است که از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را ظرف تنها ۲۰ دقیق شارژ خواهد کرد.

بیشتر ویژگی‌های جذاب این کانسپت در داخل آن هستند. چرخ‌ها تا حد امکان به سمت بیرون کشیده شده‌اند تا همراه با فاصلهٔ محوری ۳.۲ متری، کابین بسیار جاداری را فراهم کنند. برای ایجاد فضایی مثل سالن استراحت، در اینجا بجای صندلی‌های سنتی از نمونه‌های کاناپه‌ای چرخان استفاده شده است. روی سقف خودرو هم یک نمایشگر OLED پانورامیک تعبیه شده که محتوای مختلفی را به نمایش درمی‌آورد و می‌تواند اتمسفر کلی کابین را تغییر دهد. صندلی راننده قابلیت چرخیدن دارد و کنترل‌ها نیز می‌توانند در صورت عدم استفاده جمع و پنهان شوند.

این جمع شدن فقط برای زمانی نیست که خودرو پارک است زیرا کانسپت سون از قابلیت خودران هم برخوردار است. این ویژگی موجب شده هیوندای بتواند قسمت راننده را جمع‌وجور طراحی کند که این کار فضای بیشتری را برای نمایشگرها فراهم کرده تا تجربه‌ای شبیه به سالن فراهم گردد. تکمیل‌کنندهٔ همهٔ این ویژگی‌ها هم فقدان ستون‌های B و درهای خودکشی هستند که دسترسی بسیار راحتی را به کابین خودرو فراهم می‌کنند. در داخل این کانسپت همچنین از متریال سازگاربامحیط‌زیست مثل گچ معدنی، چوب بامبو و رزین ریستی استفاده شده و تقریباً همه‌چیز از مواد بازیافتی یا تجدید پذیر ساخته شده است.

تیم هیوندای همچنین در داخل کانسپت سون به‌طور گسترده‌ای از مس به دلیل خواص ضد باکتریایی آن استفاده کرده‌اند. این کانسپت به سیستم جریان هوای بهداشتی هم مجهز است که هوا را از طریق ریل‌های روی سقف و دریچه‌های پشت چرخ‌های عقب از کابین خارج می‌کند. پس از خروج سرنشینان از خودرو نیز این سیستم می‌تواند داخل ماشین را ضدعفونی کند.

نمای بیرونی کانسپت سون به‌گونه‌ای طراحی شده که هم ظاهری آئرودینامیک داشته باشد و هم با شاسی‌بلندهای معمول بازار متفاوت باشد. به همین دلیل، ارتفاع پایین لبهٔ جلویی کاپوت و خط سقف شیب‌دار و آئرودینامیک، استایل کلی خودرو را از شاسی‌بلندهای معمول دو جعبه‌ای دور کرده‌اند. در همین حال، چراغ‌های پیکسلی که نماد محصولات سری آیونیک محسوب می‌شوند نیز موجب شده‌اند بتوان به‌آسانی سِون را به‌عنوان عضوی از این خانواده شناخت. بدنهٔ این کانسپت نیز با رنگ‌های زیستی رنگ‌آمیزی شده تا در اینجا هم سازگاری خود با محیط‌زیست را نشان دهد.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، هرچند سون فقط یک کانسپت است اما پیش‌نمایشی از کراس‌اوور الکتریکی آیونیک ۷ را ارائه می‌کند که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود. البته قطعاً برخی عناصر آینده‌نگرانهٔ این کانسپت در نسخهٔ تولیدی تعدیل خواهند شد. آیونیک ۷ که ابعادی مشابه پالیسید دارد، به سگمنت رو به گسترش شاسی‌بلندهای میان و فول سایز الکتریکی خواهد پیوست تا با خودروهایی مثل ب‌ام‌و iX، ریویان R1S، کادیلاک لیریک و… رقابت کند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (96 ديدگاه)

    خیلی خفنه خدایی
    چرا برقی ها انقدر قشنگن
    تو رو خدا در هاشو نگاه وااااااای
    لطفا هم نویسندگان پدال وقتی یک ماشین معرفی میشه لینک تمامی عکس ها را زیر مطلب بگذارید

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۰
    1. مزدا

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1804 ديدگاه)

      رسما دیگ توش مبل گذاشتند!!
      اصلا حس ماشین بودم بهم نمیده

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  2. Sam

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سطح سرعت پیشرفت کره ایها غیر قابل تصور شده🤔 .آزادی باعث پیشرفت ه ،کاری که کره شمالی عکس برادر بزرگترش انجام داد

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۶
  3. مسعود

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (292 ديدگاه)

    احسنت به گروه هیوندای و کیا
    خیلی خوب دارن پله های ترقی رو بالا میرن برعکس ما که به سرعت در حال پایین اومدنیم 🙁

    موافقم ۹
    مخالفم ۴
  4. Reza Waffen SS

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3213 ديدگاه)

    خوشم نیومد بی ریخته

    موافقم ۴
    مخالفم ۸
  5. رضا

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (248 ديدگاه)

    یه لاستیکش می ارزه به کل صنعت خودروسازی ایران

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  6. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (168 ديدگاه)

    یادش بخیر. قدیما یه چیزی نصب میشد رو ماشین به اسم چراغ

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  7. میثم

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2208 ديدگاه)

    هیوندای هم داره اخیرا کارای قشنگی میکنه که با آیونیک ۵ استارت زد
    متاسفانه برند مورد علاقه ام “تویوتا” اولین الکتریکی خودشو زیاد جالب طراحی نکرده. دیشب هم یه بررسی تو یوتیوب دیدم از طراحی و سیستم اطلاعات سرگرمی که متاسفانه بازم سیستم اطلاعات سرگرمیش مشکلات ریزی داره از جمله لگهای کوچیک و رزولوشن معمولی که تو در کره ایها خیلی وقته حل شده

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  8. ارین صاحب جمعی

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    دیگه همه چی حال بهم زن شده اخه این چیه مگه خونس میز عسلی گذاشتی زندگی دیگه مفت نمی ارزه حالم بهم خورد بابا به مولا ماشین قدیم همین ازرا کالیفرنیا سگش صد شرف داره به این چیه اخه

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  9. ARMAN

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (131 ديدگاه)

    من طراحی کار ندارم
    عجب پیشرفتی کردن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    دمشون گرم عجب پیشرفتی،من خوشم اومد، ساده و شیک…

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا