هیوندای

اعلام مشخصات کامل نسل جدید هیوندای کُنا با پیشرانه‌های هیبریدی و برقی

نسل جدید هیوندای کنا با دو پیشرانهٔ بنزینی تنفس طبیعی و توربو، یک نسخهٔ هیبریدی و یک نسخهٔ تمام الکتریکی راهی بازار خواهد شد.

هیوندای ماه گذشته نسل جدید کُنا را رونمایی کرد و حالا مشخصات پیشرانه‌های این کراس‌اوور کوچک را اعلام کرده است. البته این مشخصات متعلق به نسخهٔ بازار کره هستند و جزئیات نسخهٔ جهانی در ماه مارس اعلام می‌شود. نسل جدید کُنا در کره جنوبی با دو پیشرانه بنزینی، یک هیبریدی و یک نمونهٔ تمام الکتریکی عرضه می‌شود. پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ این ماشین یک نمونهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور است که صرفاً با یک گیربکس CVT ارائه می‌شود.

کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ را انتخاب کنند که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نسخهٔ هیبریدی کنا به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی GDI به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌ها تحویل می‌دهند. هیوندای فعلاً مشخصات نسخهٔ تمام الکتریکی کراس‌اوور جدید خود را اعلام نکرده ولی به‌احتمال‌زیاد قوای محرکهٔ آن با کیا نیرو الکتریکی مشترک خواهد بود.

نسل جدید کنا با ۴,۳۵۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۲۵ میلی‌متر عرض، ۱,۵۸۰ میلی‌متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۲,۶۶۰ میلی‌متری، کمی بزرگ‌تر از نسل قبلی است. در داخل نیز هیوندای ادعا می‌کند که این ماشین جادارتر و کاربردی‌تر از قبل شده و ۷۷ میلی‌متر فضای پای بیشتر، ۱۱ میلی‌متر فضای سر بیشتر و بهترین فضای شانه در این کلاس را برای سرنشینان عقب ارائه می‌کند. این مهم به لطف افزایش ۶۰ میلی‌متری فاصلهٔ محوری و صندلی‌های جلو باریک‌تر امکان‌پذیر شده است.

علاوه بر این، انتخاب‌گر دنده نیز حالا به روی ستون فرمان منتقل شده و فضایی برای تعبیهٔ محفظهٔ اشیاء اضافی روی کنسول مرکزی آزاد کرده است. با خواباندن صندلی‌های عقب، فضای بار این کراس‌اوور کره‌ای به ۷۲۳ لیتر می‌رسد اما هیوندای ظرفیت صندوق بار آن در حالت عادی را اعلام نکرده است. در بخش تکنولوژی هم نسل جدید کنا از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به هم چسبیده بهره می‌برد و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار است.

نورپردازی داخلی، درب صندوق برقی هوشمند، شارژر بی‌سیم گوشی و سیستم‌های کمک‌رانندهٔ فراوانی مثل کروز کنترل هوشمند و دستیار رانندگی در بزرگراه هم از دیگر ویژگی‌های این ماشین هستند. حال باید حدود دو ماه دیگر صبر کنیم تا بفهمیم که نسخهٔ جهانی نسل جدید هیوندای کُنا با نسخهٔ کره‌ای تفاوتی دارد یا نه.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ❤BMW❤

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هیوندای انقدر علاقه شدیدی داره به تغییر سبک طراحی ؟
    ولی رینگاش خوشگلن

    موافقم 52
    مخالفم 2
    1. محمدرضا

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      خودرو های بنز هم تغیرات اساسی دارن هالا هیوندا هر ۵ سال بنز هر ۱۰ سال بنز مدل ۲۰۰۰ با ۲۰۱۰ زمین تا آسمون فرق داره همینطور بنز ۲۰۲۰ با ۲۰۱۰
      سه نسل کمری به ایران وارد شد هیچ شباهتی به هم نداشتن
      و…

      همین زبان طراحی چراغ دوتایی
      هیوندا الان همه گیر شده

      شما هالا هی گیر بده به هیوندا
      البته درمورد کیا صادق نیست

      موافقم 6
      مخالفم 7
    2. Moro

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      به نظر من هیچ کشوری در ۳۰ سال گذشته در صنعت خودرو قابل تحسین تر از کره شاید نیست
      البته شما باید ژاپن در آسیا و آمریکا و آلمان و ایتالیا در غرب رو فاکتور بگیرید که استوانه های این صنعت هستن

      موافقم 11
      مخالفم 3
  2. Gabriel

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    پریروز یه آی_۱۰ مدل ۲۰۱۶ با صد و شصت هزارتا کار نشستم بعدش اومدم پشت ساینا مدل ۹۷ که فقط ۴۵هزارتا رفته؛اصلا غیرقابل قیاسن!ساینا رسما ترکیده بود از همه جاش صدا میومد اما اون هیوندای واقعا علیرغم پلاستیکی بودن داشبرد روپا بود.جنس خارجی چون مطابق استانداردهای سختگیرانه تولید میشه جسدش به صفر ایرانی و چینی می ارزه

    موافقم 56
    مخالفم 10
  3. زیزیگولو

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    هر سال که میگذره چراغای عقبو جلو ماشینا آب میرن و کوچیکتر و باریکتر میشن و انگار این به یک سبک و سیاق بین همه ی کمپانیای خودروسازی تبدیل شده

    موافقم 35
    مخالفم 3
  4. Ehsan

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (528 ديدگاه)

    باز خبر از الکتریکی اونم از هیوندای و باز هم حسرت و فکر درباره اینکه چطور ۴ چرخشو حفظ میکنه 💔
    طراحی نسل جدید خیلی بهتر شده،روند فروششم مثبته کاملا،۴ چرخشم اوکی هستن

    موافقم 14
    مخالفم 30
  5. ممد ژانگولر

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    هر چی با قبلی حال نمیکردم ولی این فوق العاده خوب شده
    کلا دنیای خودرو خز شده احساس میکنم دیگه ماشین حال آدمو خوب نمیکنه
    کشتی و قایق و هواپیما بیشتر میچسبه
    هر کسی هم نداره

    چین هم کپی نزده بازارشو خز کنه

    روراست بگم اینا هم جواب منو نمیده

    دوست دارم برم تو ی جزیره با ی کسی که خیلی زیبا باشه دست همو بگیریم بچه دار بشیم بچه های خوشگل
    خسته شدیم از این همه گرونی گندشو در آوردن

    موافقم 40
    مخالفم 11
    1. Safa

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (80 ديدگاه)

      😂😂😂👍👍👍

      موافقم 0
      مخالفم 2
    2. محمدرضا

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      اون ۷ نفری که دیس دادن .
      چتونه؟

      موافقم 1
      مخالفم 3
    3. Royal Driver

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      جالبه من میخوام برم توی یک جزیره، اصلا جایی که هیچ آدمی توش نباشه خودم تنها فقط یک خونه با ده ها تا ماشین کلاسیک دهه ۹۰ فراری، پورشه، جگوار و… داشته باشم زندگی کنم به هیچ چیز فکر نکنم.😄

      موافقم 2
      مخالفم 3
  6. reza-a

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (426 ديدگاه)

    طراحیش جالب شده

    موافقم 13
    مخالفم 3
  7. SEPEHR

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    منتظر شکستن رکورد های جدید در زمینه فراخوان هستیم
    مثل همیشه این اسطوره با اصالت کره ای قراره افتخار بیافرینده 👏

    موافقم 25
    مخالفم 29
    1. Car love

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (538 ديدگاه)

      متاسفانه رکورد فراخوان دست تویوتا سلطان تغییر تعداد چرخ هست با ۵/٨ میلیون فراخوان

      https://auto.hindustantimes.com/auto/cars/recall-woes-grow-for-toyota-1-5-million-us-vehicles-at-engine-stalling-risk-41603938270231.html

      موافقم 12
      مخالفم 25
    2. GMA

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (742 ديدگاه)

      دوستان
      به این جور حرفای بی منطق توجه نکنید
      ایشون هدفش جز تخریب آرامش سایت نیست
      دوست عزیز از شما درخواست دارم دست از این حرکات ناپسند برداری..

      موافقم 9
      مخالفم 2
  8. ساسان

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    کلا طراحها با چراغ جلو مشکل دارن انگار ، داره کلا حذف میشه!

    موافقم 11
    مخالفم 6
  9. Amiro

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    #نه_به_خودروی_الکتریکی
    بابا نه صدایی دارن نه میشه درست حسابی شیطنت کرد باهاش
    حالا نیاین تایکان و مثال هاشو بزنید در کل میگم
    موتور فسیلی یه چیز دیگست⛽

    موافقم 17
    مخالفم 8
  10. 911

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    شبیه ماشین های چینی شده. خیلی چینی مانند شده.

    موافقم 9
    مخالفم 7
  11. Mohmmad

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    نمیدونم کجاش جذاب یا خوشگله
    اون مهتابی های جلوش قشنگه؟
    یا اون کابین دیقا کپی از تسلا(بی روح)
    یا اون صدای الکتریکی ؟

    موافقم 14
    مخالفم 5
  12. بهنام

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (821 ديدگاه)

    منقل متحرک .

    موافقم 12
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا