هیوندای

هیوندای پیکاپ جدیدی برای رقابت با هایلوکس و فورد رنجر خواهد ساخت

هیوندای با یک پیکاپ بزرگ‌تر و سرسخت‌تر از سانتا کروز که احتمالاً با همکاری جنرال موتورز ساخته خواهد شد، آماده رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر می‌شود.

حتی با وجودی که کیا پیکاپ تاسمان را معرفی کرده، هیوندای هنوز فاقد یک پیکاپ واقعی درست‌وحسابی است اما حالا مدیرعامل جدید هیوندای استرالیا، «دان رومنو» تأیید کرده که این برند بالاخره پیکاپ اختصاصی و واقعی خود را عرضه خواهد کرد. هرچند هنوز زمان‌بندی دقیقی اعلام نشده، اما اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، این خودرو تا پایان دهه جاری به بازار می‌رسد. شاید انتظار می‌رفت هیوندای با همکاری کیا، نسخه‌ای از تاسمان را با برند خود عرضه کند، مشابه همکاری این دو برند در خودروهای الکتریکی اما رومنو می‌گوید هیوندای هنوز تصمیم نهایی درباره نوع پیکاپ خود نگرفته است. او به رسانه‌های محلی گفته:

زمان عرضه به نوع پیکاپی که طراحی می‌کنیم بستگی دارد.

اگر هیوندای پلتفرم شاسی مستقل را انتخاب کند، این خودرو می‌تواند زودتر به بازار برسد. هیوندای همچنین در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای پیشرانه است. یکی از پلتفرم‌های الکتریکی جدید این شرکت می‌تواند پیکاپی بزرگ‌تر از کیا تاسمان، تویوتا هایلوکس یا فورد رنجر را پشتیبانی کند اما تقاضای پایین برای پیکاپ‌های الکتریکی، به‌ویژه در بازار استرالیا، این مسیر را با چالش مواجه کرده است.

هیوندای ممکن است از همکاری خود با جنرال موتورز که از پاییز ۲۰۲۴ آغاز شده، برای توسعه پیکاپ استفاده کند. این همکاری برای طراحی مشترک خودروها شکل گرفته و هیوندای می‌تواند از پلتفرم‌های شورلت، مانند کلرادو یا سیلورادو، بهره ببرد. رومنو دراین‌باره گفته است:

ما گزینه‌های موجود در جنرال موتورز را بررسی می‌کنیم. هدف من این است که ظرف سه سال برنامه‌ریزی و تولید را شروع کنیم و شبکه نمایندگی‌ها را آماده کنیم. این همکاری فراتر از پیکاپ‌ها است و گزینه‌های متنوعی را در برمی‌گیرد.

پیکاپ جدید هیوندای، برخلاف سانتا کروز که روی شاسی یکپارچه طراحی شده، بزرگ‌تر و سرسخت‌تر خواهد بود و مستقیماً با فورد رنجر، تویوتا هایلوکس و ایسوزو D-Max رقابت می‌کند. استفاده از پلتفرم شاسی مستقل، توانایی‌های آفرود و حمل بار این خودرو را تقویت خواهد کرد و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای بازارهای خشن مانند استرالیا تبدیل می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای
منبع
carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Arash2009

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Hyundai-Pickup-1.jpg
    جلو پنجره اینو میبینی فک میکنی یه رادیاتور بزرگ پشتشه واسه انجین v8
    بعد میای میبینی خودرو برقیه
    با طراحی های بنزینی نکنین این کارو
    یه طرحی بزنید با برقی بودنش همخوانی داشته باشه
    💔…

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. cehx

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (435 ديدگاه)

      اتفاقا من موافق جلو پنجره در خودروی برقی ام واقعا ظاهر خودرو رو بهتر می کنه

      1. Mr wrong

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (573 ديدگاه)

        فیک میشه ظاهرش و حس بدی میده
        برقی باید شکل برقی باشه برقی که شکل برقی نباشه برقی نیست

        موافقم 7
        مخالفم 0
  2. ehsan.fa

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1966 ديدگاه)

    درسته هیوندای یه برند قابل احترام هست ولی نه در مقابل هایلوکس

    موافقم 6
    مخالفم 1
  3. Mr Tiger

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (132 ديدگاه)

    همه رویاها از یجایی ایده پردازی و شروع میشن… اگه یک یا دو دهه آینده پیکاپ های کره ای پا به پای ژاپن و آمریکا پیش رفتن نباید تعجب کنیم… البته بنظر میرسه چین هم قصد ورود داره… بنظر من پیکاپ ها خیلی کاربردی هستن و به شخصه دلم یه تاکوما یا ۱۵۰ میخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا