وقتی گلف GTI و سوبارو WRX مغلوب هیوندای النترا N می‌شوند!

پنج‌شنبه 18 فروردین 1401 - 12:30
مطالعه 3 دقیقه
Cars
امسال را می‌توان سال خاصی برای خودروهای پرفورمنس مقرون‌به‌صرفه دانست زیرا طی سال جاری، فولکس‌واگن، هیوندای و سوبارو هرکدام محصولات جدیدی را در این...
تبلیغات

امسال را می‌توان سال خاصی برای خودروهای پرفورمنس مقرون‌به‌صرفه دانست زیرا طی سال جاری، فولکس‌واگن، هیوندای و سوبارو هرکدام محصولات جدیدی را در این بخش به بازار فرستاده‌اند که باهم رقابت سختی را آغاز کرده‌اند. حال ادموندز در یک بررسی ویدئویی کامل، این سه خودرو را باهم مقایسه کرده تا بفهمد کدام‌یک از آن‌ها برای رانندگی لذت‌بخش‌تر است. این موضوعی است که در خودروهای پرفورمنس بسیار اهمیت دارد.

در این آزمایش، سرعت و لذت رانندگی مهم‌ترین موضوعات هستند. هیوندای النترا N تازه وارد این کلاس شده و باید با کهنه‌کاران این عرصه یعنی سوبارو WRX و فولکس‌واگن گلف GTI رقابت کند. روی کاغذ به نظر می‌رسد این کره‌ای جدید پیروز رقابت باشد زیرا بیشترین قدرت را دارد. البته از سوی دیگر، گلف GTI سبک‌ترین عضو گروه است اما اختلاف وزن آن با النترا بسیار جزئی است و از سوی دیگر، به میزان قابل‌توجهی ضعیف‌ترین خودروی جمع هم محسوب می‌شود. سوبارو نیز سنگین‌ترین عضو این گروه سه‌تایی محسوب می‌شود اما در عوض تنها خودروی اینجا است که از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد.

ادموندز برای آزمایش این خودروها، یک آزمایش اتوکراس برگزار می‌کند که شامل حرکت هرکدام از شرکت‌کنندگان بین موانع مشخص می‌شود. هر خودرو تنها یک‌بار فرصت شرکت در این آزمایش را خواهد داشت. اولین خودرویی که وارد میدان می‌شود، گلف GTI است که با هندلینگ خوب، بازخورد خوب و بدون مشکل خاصی، تایم 56.16 ثانیه را ثبت می‌کند؛ اما عجیب اینکه تجربهٔ رانندگی WRX لذت بسیار کمتری دارد. این سدان اسپرت ژاپنی نه‌تنها در نقاط متعددی از مسیر آزمایش کم‌فرمانی دارد بلکه در ترمز گیری هم عملکرد خیلی خوبی از خود نشان نمی‌دهد. به این دلایل، WRX تایم 56.69 ثانیه را ثبت می‌کند که برای این نام بزرگ بسیار ناامیدکننده است.

در آخر نیز النترا N هردو رقیب را با تایم 54.84 مغلوب می‌کند. سدان اسپرت هیوندای به لطف مزیت‌های زیادی مثل برخورداری از بزرگ‌ترین ترمزها در این گروه، بیشترین قدرت و لانچ کنترل واقعی که رقبا فاقد آن هستند توانست این پرفورمنس قابل‌توجه را از خود نشان دهد. بااین‌حال، در پایان مجری شخصاً فولکس‌واگن را انتخاب می‌کند زیرا از ظاهر النترا خوشش نمی‌آید؛ اما صرف‌نظر از این موضوع، جالب است که یک خودرو تازه‌وارد می‌تواند سریع‌تر و بهتر از رقبای باتجربه عمل کند.

کپی لینک

مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن گلف GTI

سوبارو WRX

هیوندای النترا N

پیشرانه

2 لیتری I4 توربو

2.4 لیتری H4 توربو

2 لیتری I4 توربو

قدرت

241 اسب بخار

271 اسب بخار

276 اسب بخار

گشتاور

370 نیوتن متر

350 نیوتن متر

390 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

6 سرعته دستی

8 سرعته دوکلاچه

محور محرک

جلو

چهارچرخ

جلو

وزن

1448 کیلوگرم

1542 کیلوگرم

1450 کیلوگرم

قیمت

39,385 دلار

36,990 دلار

34,845 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.