فولکس واگنهیوندای

هیوندای ولستر N در برابر فولکس‌ واگن گلف R، درگ هاچبک‌های 2 لیتری

هیوندای ولستر N خودروی سریعی است اما در برابر فولکس‌واگن گلف R هم می‌تواند رقابت خوبی داشته باشد؟ روش‌های زیادی برای پاسخ دادن به این سؤال وجود دارد و برگزاری یک مسابقه درگ به ویژه در رقابتی مستقیم یکی از آن‌ها خواهد بود. در ویدئویی که ادموندز منتشر کرده ولستر N که آخرین نسخه از این خانواده است حضور پیدا می‌کند. رقیب این خودروی کره‌ای نیز گلف R است که بر پایه هشتمین نسل این هاچبک مشهور شکل می‌گیرد. هر دو هاچبک تیز و فرز ما از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده می‌کنند اما گلف یک مزیت مهم نسبت به ولستر N کره‌ای دارد.

گلف R نه تنها قوی‌تر از رقیب است بلکه از سیستم چهار چرخ محرک نیز سود می‌برد و بنابراین در زمان لانچ مزیت خوبی خواهد داشت. گلف R قدرت ۳۱۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند و آن را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ ها می‌فرستد. هیوندای ولستر N نیز قدرت ۲۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متری خود را از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه راهی چرخ های جلو می‌کند. این خودرو از دکمه N گرین شیفت سود می‌برد که با فشار آن گشتاور ۳۷۷ نیوتون متری به مدت ۲۰ ثانیه در دسترس راننده خواهد بود.

باوجود گشتاور اضافی به سختی می‌توان از عهده قدرت و سیستم چهار چرخ محرک هاچبک فولکس‌واگن برآمد. البته هیوندای هم دست‌خالی به میدان نیامده و اندکی سبک‌تر از رقیب آلمانی خود است. آیا وزن بیشتر گلف R باعث مغلوب شدن این خودرو خواهد شد؟ ویدئوی پیش روی شما پاسخ همه این سؤالات را می‌دهد. همچنین باید گفت یک مسابقه درگ U نیز برگزار می‌شود که از حالت سکون شروع شده و با یک پیچ U تیز ادامه یافته و سپس به درگ رولینگ می‌رسد. در نهایت باید گفت هیوندای ولستر N بیش از ۱۰ هزار دلار ارزان‌تر از گلف R است که می‌تواند موضوعی مهم برای برخی افراد باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (804 ديدگاه)

    گلفR ۲۵٪ R گرون تره قاعدتا برنده میشه

    موافقم 39
    مخالفم 4
  2. مردیم از خوشی

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    ماکسیسلیمان حالا پیداش میشه

    موافقم 17
    مخالفم 2
  3. 4wheeled

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    گلف سنگ محک این کلاسه بوده و هست واقعا نسل به نسل عالی تر میشه،معلوم بود ولستر رو میزنه هم تسب بخارش بیشتره هم ۴ چرخ متحرک،موارد لازم برای پیروزی تو درگو داشت
    اما ده هزار دلار اختلاف قیمت باعث میشه گروه مشتریای این دو خودرو از هم جدا بشن کاملا

    موافقم 16
    مخالفم 19
  4. PURIYA

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (460 ديدگاه)

    هر دو شون بدرد نخورن آخه کی هاچبک سوار میشه

    موافقم 9
    مخالفم 92
    1. Amin.aj

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (96 ديدگاه)

      یه جوری می گی بدرد نخور انگار درگ پراید نسیم با تیبا ۲! خب شما هاچ بک نگیر سوار نشو پست های مربوط به هاچ بکم هم باز نکن

      موافقم 65
      مخالفم 2
    2. TML BN

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      اگر کسی هاچبک سوار نمیشد همه برند های سرآمد یک یا چند تا هاچیک قوی نداشتن

      موافقم 34
      مخالفم 1
  5. ehsan.fa

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    الان هیتر ها میان یه خودروی ۲۰ ساله رو با یه خودروی ۶۰ ساله مقایسه میکنند ، ۶۰ سال کار و تلاش پشت فولکس واگن گلف هست ولی آیا ۲۰ سال کار و تلاش کره جنوبی بی ارزش هست قطعا نه چون اونا بجای بهانه جویی هرروز دارند بهتر میشند ، انتخابم کره ای نیست من ژاپنی و مخصوصا تویوتا دوست دارم ولی کره ای ها رو تحسین میکنم

    موافقم 44
    مخالفم 5
    1. مردیم از خوشی

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      کره ای فن ها یادبگیرند

      موافقم 31
      مخالفم 7
    2. محمد

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (804 ديدگاه)

      باشه تو هیتر کره نیستی و مجبور نیستی برای بالابردن ژاپن کره رو هیت کنی.ولی اینجا درگ ژاپنی و آلمانیه

      موافقم 5
      مخالفم 21
      1. mercedesbenz

        ۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        چیشد؟

        موافقم 8
        مخالفم 0
      2. حسین

        ۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1094 ديدگاه)

        عجیب ترین کامنت تاریخ سایت!!! اینو به مدیر هیوندای بگی بال در میاره از تعجب!!! واسه بالا کشیدن ژاپنی ها کره رو هیت کنه؟ واقعا فکر می کنی قبل نظر دادن یا نه؟ بعد همین تو با این نظراتت ادعا می کنی بی طرفی😂
        آخه گل پسر اصلا کره در حدی هست که بخواد اسمش کنار ژاپنی ها بیاد؟ د آخه دانشمند ژاپنی هایی که قهرمانی فرمول یک دارن قهرمانی لمانس دارن واقعا چی تو مغز بعضیا میگذره؟ این هیوندای چی داره که ما نمی تونیم ببینم و شماها میبینین و اینقدر تا عرش خدا بالا کشیدینش؟ چی داره به جز یک سری انجین چهار سیلندر انفجاری که همشون فراخوان میخورن؟

        موافقم 17
        مخالفم 3
      3. ehsan.fa

        ۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        محمد واقعا چی فکر کردی همچین کامنتی گذاشتی ، اولا درگ کره و آلمانی هست دوما من سنم از میزانی که نیازمند گرفتن تایید از دیگران هست گذشته ، چرا بخوام ژاپنی رو بالا بکشم وقتی خودم دنا سوارم. ژاپنی دوست دارم چون مکانیک دوست ندارم و با خرید تویوتا دیدارت با مکانیک به قیامت میمونه مگر اینکه درست استفاده نکنی یا روش جنس های بنجل تعویضی دبی بسته باشند.

        موافقم 11
        مخالفم 2
    3. محمدهادی

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      کره یی هارو باید تاجایی تحسین کرد که برا آلمانیا شاخ نشن
      چون میدونی که کره یی تا ادمای بشدت فانتزی ن
      توهم شکست اروپایی ها رو بعضی وقتا ورمیدارن

      موافقم 12
      مخالفم 0
  6. amir1400

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    فعلا فقط کرولا gr موفق شده مچ گلف r بخوابونه ، این جوجه کره ای این وسط چی میگه 🤣🤣🤣🐥

    موافقم 32
    مخالفم 14
    1. محمد

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (804 ديدگاه)

      همیشه برای بالابردن تویوتا مجبورید کره رو هیت کنید همه چیزو روشن میکنه
      اینجا اصلا بحث کرولا و ولوستر نبود درک گلف و ولوستره.

      موافقم 11
      مخالفم 27
      1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

        ۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (526 ديدگاه)

        فقط اون جمله اصلا بحث کرولا و ولوستر نبود درک گلف و ولوستره

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. M

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (180 ديدگاه)

      کرولا هم مثل R چهارچرخ متحرکه
      ولی ولوستر و type r دیفرانسیل جلو هستند
      هم هیوندایی و هم هوندا از limited slip diff و لاستیک های Pirelli P-Zero summer tires ,و Michelin Pilot Sport استفاده میکنن
      که واقعا تونسته کمبود چهار چرخ محرک رو جبران بکنه کما اینکه اینجا ولوستر 1.06 جی شتاب جانبی داشت تحمل میکرد که واقعا زیاده(مکلارن 720 فکر کنم 1.07 بود و 650s 1.05)
      تو ی تست دیگه تو کانادا بود سری جدید النترا روی لاستیک 4s بود ولی کرولا روی سری s بود که به خاطر لاستیک بهتر 0.06 سریع تر بود تو یک دور پیست النترا(سری 4s روی 911turbos سوار میشه!)
      ولی از قدیم ها این کلاس برای گلف و type r بوده و هست

      موافقم 4
      مخالفم 15
    3. mercedesbenz

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      مچ گلف با یه مسافت ۴۰۰ متر خوابونده نمیشه ، بد برداشت نشه ولی هات هچ ها همه تقلیدی از پسوند gti هستن

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2142 ديدگاه)

        هیچکس برداشت بد نمیکنه
        کاملا همینه

        موافقم 4
        مخالفم 0
  7. امیرحسین

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    نسلای قدیم گلف هم بهتره هم صدا داره

    موافقم 2
    مخالفم 5
  8. AMANTE

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    موقع پیچیدن دقت کنید هیوندای داره فقط میپیچه ولی گلف نه تنها داره داره میپیچه بلکه خودش رو به جلو هم میکشه.

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. کرگدن باواریا

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (578 ديدگاه)

      به این میگن پرفورمنس آلمانی ؛)

      موافقم 21
      مخالفم 5
  9. کرگدن باواریا

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (578 ديدگاه)

    گلف پادشاه دنیای هاچبک های اسپرته

    # برای_تجربه_لذت رانندگی با_گلف R !

    موافقم 30
    مخالفم 3
    1. ehsan.fa

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      پادشاه که بنز سری a هست ولی خیلی گرونتره

      موافقم 2
      مخالفم 12
  10. میلاد زد ام

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (122 ديدگاه)

    هیوندای عشقه

    موافقم 8
    مخالفم 27
    1. amir1400

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      هیوندا چه به درگ ، اول بره گند کاری که تو فراخوان ها انجام داده رو درست کنه بعد از اون میتونه بیاد یه حرفایی بزنه البته اگه حرفی برای گفتن داشته باشه ، من تو این ویدئو منتظر بودم یاتاق بزنه به هر حال فامیل سانتافه هست 🤣🤣🤣🤣

      موافقم 17
      مخالفم 6
      1. Payfast

        ۲۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (807 ديدگاه)

        راجب درگ حرف نزن این بی اعصابه k9 و gv90 رو بهتر از اس کلاس میدونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. بی خیال اسم

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    جانم عشقه گلف
    مخصوصا اگه R باشه
    چهار چرخ متحرک…

    موافقم 13
    مخالفم 0
  12. Hamid3x

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (397 ديدگاه)

    او مای گاد
    من که عاشق گلف ار شدم
    این ماشین همه چی داره
    نوآوری
    قدرت و سرعت
    هندلینگ
    اصالت
    ای خدا قسمت کن یبار تست درایوشو داشته باشم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. reza342

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    گلف عالیه ولی مقایسه احمقانه ای بود. 4چرخ محرک قوی با تک دف ضعیفتر؟!بیشتر یک نمایش بچه گانه بود

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. همایون

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (576 ديدگاه)

    یه حسی میگه بزودی این نسل گلف رو تو کشور میبینیم چند شب پیش خواب دیدم که اون اتفاق که همه منتظرشیم افتاده تو اخبار دارن با فرمانده نیروی هوایی مصاحبه میکنن که میگه تو نیروی هوایی ما سه تا جنگنده احتیاج داریم واسه جایگزینی فانتوم بین F15EX و داسو رافال و یورو تایفون.واسه جایگزین تایگرها بین اف شونزده بلاک هفتاد وایپر و گریپین ان جی و سوپر هورنت.و در نهایت برای جایگزینی تامکتهای پرافتخار منتظر تایید کنگره امریکا هستیم تا درخواست خرید اف سی و پنج ای و سی و آواکس آ هفت و هاوک آی مدل دی رو ارائه بدیم‌.البته وقتی بیدار شدم یاد اون ضرب المثل معروف شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا